Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
22.6.2014 21:07
Yläkulman liitin on superseal, näitä näkee yleensä vähän laadukkaammissa vekottimissa. Lukeeko vanhassa boksissa mitään tekstiä? Ja Aprilia on käyttänyt noita Ducati-Energia bokseja myös uudemmissa vekottimissa, kuten myös Derbi ja Gilera (Piaggio-konserni).
23.6.2014 10:59
Vanhassa on ainoastaan tarra jossa lukee beta ja joitakin numeroita. Sama teksti oli boksissa jonka tilasin kaasalaiselta, mutta oli rikkinäinen.
23.6.2014 16:16
Tuo ducatin cdi ei toimi mitenkään, sen voit palauttaa. Tuo mikä kuvassa on on pelkkä puola, itse cdi purkkihan lymyilee jossain muualla, esim. penkin alla. Tohtisin väittää että tuon puolan voi korvata millä tahansa kaksinapaisella puolalla, mutta en ota mitään vastuuta tästä väitteestä. Pikaseilla haulla joko Jani Kaasalaiselta tai Tokimotolta taitaa saada alkuperäisen, huonosti löytyy edes ulkomailta.
Onko tästä nyt tarkistettu ettei vauhtis oo päässy pyörähtämään/staattori ei oo vaurioitunu?
23.6.2014 20:06
Juuri vain kaasalaiselta ja maahantuojalta saa uutta suomesta. Kyllästyin odottamaan 3 viikon jälkeen. Ja kyllä melkein uskaltaisin kivekseni pantiksi pistää, että tuo on cdi boksi tai sitte puola, mutta rungon maalanneena ja kaiken tuosta paskasta purkaneena mitään muuta boksia moposta ei löydy!! Yritän tuolla ensittäin ainakin eli laitan vain mangeetolta tulevat johdot ja maajohdon kiinni ja jos ei toimi niin alan mangeettoa aukomaan. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa, mutta itepähän tuota hölmöilin.
++tuota boksia taidettiin myydä sytytyspuolan nimellä onko sillä väliä en tiedä
23.6.2014 21:19
Jos en nyt aivan kusetetuksi ole tullut niin ducatin cdi ja puola on yhessä nipussa eli tuossa on sekä cdi että puola. Saatan olla äärimmäisen väärässä mutta luulisin että näin on.
23.6.2014 21:24
Ducatin boksin avanneena voin varmistaa, että näin on. Mutta Betassapa ei ole ainakaan tälläistä "perinteistä" Ducatia, eli tuo 2-johtoinen hässäkkä voi hyvinkin olla pelkkä puola.
29.6.2014 17:41
Juu tänään ähräsin tuon betan kanssa jälleen. Koetin uutta boksia ei tule kipinääcjoten se ei ainakaan toimi ja samantien mittasin staattorilta jännitteet ja ne oli hevon vituillaa. Luvut vaihtelivat koko ajan ja oikeen miltään johdolta ei saanut vastaavaa lukua jota netistä löysin. Kait se on purettava tuo systeemi.
30.6.2014 19:47
Se uusi boksi ei varmastikkaan toimi koska ei todellakaan ole tuohon tarkoitettu. Täähän oli vm. 2012? Riippuen siitä onko ylivuotinen vai tehty oikeesti 2012 puolella niin on eri sähkösysteemit, mutta jokatapauksessa ei oo ainakaa Ducati, leonelli eikä dellorto. Jossain luki että 2012-> olisi moricin valmistamat (ei pidä sekoittaa mopodetsien moriciin vaikka onkin sama valmistaja) ja ->2012 olisi AET(?!).
Tässä tulee puolalle punainen ja musta, joten vaikuttaisi tuolta AET:n tekeleeltä.
Täältä löytyy manuaali moiseen ja sivulla 35 on sähkökaavio.
Tässä puolestaan on tollasen uudemman sähkökaavio, jossa puolalle pitäis tulla yksi valko-oranssi johto ja näinollen se olisi korvattavissa millä tahansa normaalilla puolalla jo johdon värinkin perusteella.
Valitettavasti mistään en löytänyt ohjeita staattorin resistanssien mittaamiseen. Voisit koittaa mitä näyttää resistanssiksi tuon punaisen liittimeen tulevan johdon ja maan väliseksi resistanssiksi
30.6.2014 23:13
Juurikin aet:n puola tämä on ja mitä pari päivää olen nettiä selannut en ole löytänyt minkäänlaista sivua, menopeliä, kauppaa, yritystä jossa aet:n bokseja saisi!! Tosin nettivaraosalla olisi samannäköine puola myynnissä laitoin kysymyksen onko jo mennyt vai onko saatavilla! EDIT: tilasin poikkeen kun oli 26e hintane.
Puolalle tulee ainoastaa staattorilta puna, mustat johdot ja puolasta lähtee maa johto ja tulpan johto ja tietysti staattorin piuhat. Huomenna ammattilainen mittaa tuon jännitteen samalla kun laittelee isällä muutamia muita juttuja.
Sitten otan sen mangeeton auki ja tarkistelen kiilat sun muut.
Tänään sen verran aikaiseksi sain että otin kaikki ylimääräiset piuhat pois jätin vain valot ja sytytyksen.
Edit:sigmaan suomenkieliset asennus ohjeet?
2.7.2014 0:44
Kuten arvelinkin staattorilta ei tule virtaa eli vika on siellä. Tällä viikolla auki niin saisi vihdoin kuntoon.
Sori vaan kaikille lukijoille ja jos tätä joku seurasi kun on kuukausi jyrrätty pelkkää puola, cdi, staattori akselia. Kunhan saan käyntiin niin sitte tulee kuvia ja vittu pumpunsuojia, sinistä penkkiä, tarroja sun muuta
5.7.2014 13:02
Juua juu staattori katottu ja paskanahan se oli ainakin minun mielestä. Takapuolelta mustunut ja ei tule virtaa, mutta kaikki johdot on paikoillaan. Parit kuvat selventää tilannetta nii saatte te kokeneemmat kertoa mielipiteenne asiasta.
missä on tuommosia staattoreita myynnissä
DD. pelkästää 4 käämiä vai mitä ny onkaa kun yleensä on 5 tai enemmä ja taas lukee aet eli sen tuotos kyseessä. pystyiskö tuohon laittamaan jonkun perus staattorin esim se 5 kääminen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
7.7.2014 1:16
Katoppa siitä vaihtipyörästä että mikä sen merkki on, muistaakseni joku kolme kirjainta pitkä se merkki. Ducatin viiskääminen staattori ei passaa betaan. Muistaakseni T.Hirvonen myy tuota betan staattoria, tosin sen verkkokaupassa ei ollu tällähetkellä mopon osia (verkkokaupan päivittämenen kai keseken). Mutta soita siihen puljuun, siellä saattaa olla. Webbiosote niille tais olla taistohirvonen.fi Toinen kohtuuhintasempi vaihtoehto on ettiä jostain purkupyörästä käytetty staattori. Purkuosat.net , purkuosat24.fi ja nettivaraosa.com kannattaa tsekata.
7.7.2014 2:06
Juu eli aet on se kirjain sarja siinä mangetossa. Ja kiitoksia tiedosta niin en ala mitään perus dt staattoria ostelemmaan!
varmaan samasta moposta(purkuosat) mistä puolankin tilasin niin löytyy staattorikin!
8.7.2014 21:40
Eipä ollu staattoria purkuosilla eikä t hirvoselta, joten jälleenmyyjältä tilasin. 100€
. No tulloopahan kuntoon.
15.7.2014 13:42
Staattori lähtenyt eilen tulemaan eli ylihuomenna tulille!
Katteet tulee mattamustaksi ja joitain pienii tarroi tullee varmaan sft:n tarra-arkki
Tilasin myös giannellin änkän 35e kun tuo metra valmistu ikinä ja on niin isoja jälkiä jote ilkeä laittaa kiinni! Voin myydä jollekkin projeksiksi ton metran ei kovin iso homma laittaa kuntoon!
Arrowi pitäs vielä hitsata yhtee, kun alku käyrä irti. Lisäksi etujarru ilmattava ja maalattava! Sitte alkas olleen ajokunnossa!