Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

23.2.2013 22:43

Jos otat sylinterin auki, niin kato valolla, onko kampikammio kuiva. Ja mg stefakin voi olla tarkistamisen arvoinen. Kuullostaa kyllä siltä, että säädöt laihalla tai sitten vaan johtuu tosta kannen vuodosta. Ootko tukkinut sylinterin t-voitelu nipan? Yksi keino saada kansi pitämään on laittaa Permatexin Ultra Copper - tahnaa UUDEN tiivisteen kera, joku kehui sitä, että ainut keino saada hieman kiero kansi pitämään.. Kuullostaa kyllä niin toivottomalta, että voisiko mitenkään pytyn tiivistepinta olla kiero ? :x

Ootko nyt varma, että niitä puristuksia ei oo paljoo, ei niitä Pevetissä hirveesti kuulukkaan.. Tosin mulla kun vuoti öljyä kampikammion stefa ja väljä pytty, niin sai kädellä melkein ilman voimaa alas :roll:

Tosiaan katsoppa ne kampiakselin stefat ja 6 tulpalla kokeilu, jos ei muuta löydy. Ja ne läpät.. Mulla on ollut niiden kanssa ongelmaa mukavasti. mm. Tilasin omaani peltiläpät, niin ei käyntiin asti jaksanut edes lähteä, voi olla, että raotuksen takia ei seosruuvin säätö auta.

Pätkiminen voi johtua mm. heikoista liitoksista, kuten koneelta tulevat johdot?, sytytyspuola ei ihan kunnossa? tai vaikka tulpanjohdossa ja -hatussa kosteutta. Katoppa tulpanjohdon kunto? Toinen sytytyspuola jos löytyy, niin kannattaa kahtoa ! Huono homma, kun ei itse ole paikan päällä, niin ei tarkalleen tiedä kaikkea, mitä neuvoo :x

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

23.2.2013 23:37

Alluu- kirjoitti:Jos otat sylinterin auki, niin kato valolla, onko kampikammio kuiva.


Ööm mitä varten ? :D kai siellä ny bensaa on ku se kerran käy? kyllähän se soosi sitä kautta kiertää joka tapauksessa.

Ja mg stefakin voi olla tarkistamisen arvoinen.

Vois olla tarkastamisen arvonen joo, ei vaa ikinä huvittas tota magneettoa irrotella :roll:


Kuullostaa kyllä siltä, että säädöt laihalla tai sitten vaan johtuu tosta kannen vuodosta. Ootko tukkinut sylinterin t-voitelu nipan?


Nii no kansihan ei nyt kauheesti tuntunu enää vuotavan ton massan jälkeen eikä se ainakaa isosti kiero voi olla. Koitin starttisprayllä sumutella kanne ohite nii ei se mistää ainakaa imassu nii paljo et ois huomannu. T voitelu nippa puristettu kasaan.


Yksi keino saada kansi pitämään on laittaa Permatexin Ultra Copper - tahnaa UUDEN tiivisteen kera, joku kehui sitä, että ainut keino saada hieman kiero kansi pitämään.. Kuullostaa kyllä niin toivottomalta, että voisiko mitenkään pytyn tiivistepinta olla kiero ? :x


No ööm, voihan se toki olla mut en jaksa siihenkään uskoa kun on niin uus pytty. Pitäs varmaa jostai hommata lasilevy et vois noita paremmi tutkia :D

Ootko nyt varma, että niitä puristuksia ei oo paljoo, ei niitä Pevetissä hirveesti kuulukkaan.. Tosin mulla kun vuoti öljyä kampikammion stefa ja väljä pytty, niin sai kädellä melkein ilman voimaa alas :roll:


No eihän niitä kauheesti oo, mut on niitä nyt sen verran et se käy, en usko et nyt on väljästä männästä tää kii.

Tosiaan katsoppa ne kampiakselin stefat ja 6 tulpalla kokeilu, jos ei muuta löydy. Ja ne läpät.. Mulla on ollut niiden kanssa ongelmaa mukavasti. mm. Tilasin omaani peltiläpät, niin ei käyntiin asti jaksanut edes lähteä, voi olla, että raotuksen takia ei seosruuvin säätö auta.


Läpät tsekkasin ainaki ennen sisää laittoa. 6 tulppia ei erillään oo enkä niitä ny huomenna saa ja se on ny ainoo päivä varmaa viiko sisään ku kerkiää rassata :d


Pätkiminen voi johtua mm. heikoista liitoksista, kuten koneelta tulevat johdot?, sytytyspuola ei ihan kunnossa? tai vaikka tulpanjohdossa ja -hatussa kosteutta. Katoppa tulpanjohdon kunto? Toinen sytytyspuola jos löytyy, niin kannattaa kahtoa !


Kaikki koneelta tulevat johdot käyty läpi ja juotettu, mielestäni tuli viel iha ok tinatki. Ei kosteutta ainakaan ole. Johto ja hattu näyttää uusilta. Toine puola tottakai löytyy ku toinen pv osina :D kunto sit vähän arvotus... kai sitäki vois koittaa jossei muu auta. Kun ei tiedä mistä alottaa !

Huono homma, kun ei itse ole paikan päällä, niin ei tarkalleen tiedä kaikkea, mitä neuvoo :x


Äkkiäkös sää tänne mun ja tomin avuks huomenna pyörähdät ;D tuo samalla suuttimia ja kutos tulppa jos löytyy ;)

_______________________________

Jostain luin että putken paukkuminen johtus laihasta seoksesta ? muita ideoita ?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 0:00

Ei löydy noita osia itseltä, ainoastaan 16mm kentse löytyy nyt täältä kaupungista osista.

Pitää kattoo huomenna, tomiison kanssa puhuttiinkin jo tuosta. Kampikammion puhtaudella tarkoitin, että onko sinne raakaa ölppää päässyt, eli vuotaako kytkinpuolen stefa. Sytytysennakko vaikuttaa siis tuohon putkeen paukkumiseen luultavasti. Onko siinä aluslevyn kiinnikkeessä vaan pyöreet reiät vai onko muuteltu, eli kiinnitysreiät soikeat?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 0:03

Ei vuoda kytkinpuolen stefa. Mää nään kyl mitä te tomiison kaa puhutte xd
En mää tota magneettoa ottanu irti, katoin vaan sieltä välistä et aluslevyn merkki on lohkon merkissä nii eikös sen luulis kohillaa olevan ?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 2:40

Voisko olla vaan imupuolella vuotoa lähinnä? En nyt oo aivan täysin selvillä että millanen setuppi sulla on tuossa käyttiksessä, mutta ite lähtisin imupuolelta ettimään vikaa.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 10:45

Eli setuppina on 50cc puoliläppis (power+), gianelli, 14mm mikuni jnejne. Laippa kiinikkeinen. Imupuolella on yks paksu muovinen tiiviste, molemmilla puolilla paksut pahvitiivisteet ja paperi. Se näyttää vaan niin tiiviiltä et en usko et vois vuotaa. Eikä ainakaa starttisumu vaikuttanu mitenkää ku siihen sumuttelin

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 12:04

Itellä kun paukutteli putkeen niin oli yksinkertaisesti tulppa hajonnu

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 18:44

Onpa kyllä ollu melkosta säätämistä mitä nyt koitin lukea tuota, ei sen noin vaikeaa pitäisi olla :D Ensinnäkin nuo männänrenkaiden katkoskohdat pakopuolella ei haittaa kunhan katkoskohdat ei ulotu pakoaukkoon asti, senhän voi helposti tarkistaa. Ja jos ulottuu niin voi sen männän kääntää toisin päin kunhan tarkistaa että pakopuolen männänhelma peittää pakoaukon kokonaan männän ollessa ylhäällä ja imupuolella helma peittää imuaukon kokonaan männän ollessa alhaalla.

Kannesta ja pytyn yläpinnasta vaan liat pois cleanerilla ja uus tiiviste väliin ja pultit tasakireyteen niin pitää. Tai jos ei ole uutta tiivistettä niin ultra copper massa toimii myös kunhan putsaa ne pinnat ensin ja ei pitäis vuotaa.

Tuo pätkintä ja putkeen tuhahtelu saattaa johtua vaan liian isosta suuttimesta, tukehtuu bensaan ja sammuu hetkeksi ja sitten yhtäkkiä taas sytyttää. Kannattaa vaan kokeilla eri kokoisia suuttimia millä toimii parhaiten. Vaikka pytty onkin tehokkaampi ja putkena tehari niin ei se välttämättä tarkota sitä että pitää olla pakosti isompi suutin kuin vakio koska se pytty toimii niin eri lailla kuin se täysläppä niin se saattaakin imeä saman kokoisesta suuttimesta enemmän bensaa. Toisin sanoen kaasarin säätöjä ei nimenomaan kannata ennakoida vaan yksinkertaisesti kokeilla toimivuutta erilaisilla suuttimilla kunnes löytyy sopiva.

Sitten se läppärungon kumi saattaa bensasta turvota ja läpät alkaa raottamaan ja saattaa aiheuttaa juuri tommosia oireita. Korjauksena on hioa se kumi tasaiseksi suoran levyn ja vesihiomapaperin päällä. Ja se tuorevoitelunippa kannattas tukkia vaikka tinaamalla tai jollain liimalla kun pelkästään kasaan puristettuna se saattaa silti vuotaa vähäsen.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 22:59

Joo no tohon mäntä hommaan en kommentoi mitään, itehän en henk kohta rupee mäntää ns väärin päin heittämään kun se tappi kuitenkin on ns toisessa reunassa mäntää :roll: eikä se ny ois auttanu ku se toinen männänrengas jtn vammas. Pääasia et ny toimii ja laitan ton männän takas ensviikolla.

Kansi pitää. Eli tosiaan tänää tuli alluh:kin käymään tallilla ja ruettiin alottaa siitä että jos se stefa vuotas. Eli magneetto irti ja sieltähän paljastu tän PVn paras ylläri. Kärjellinen sytytys... :roll: Eli kun tän pitäs olla 83 papereitte mukaan niin paljastu 82 tekniikka sekä myöskin puolankiinnitys oli vanhanmallinen. Liekkö sitten ollu joku käyttöönotto 83 tai minkä takia on 83 papereissa...

No se selittiki paljon, paskasti säädetyn sytkän takiahan se tollee reagoi. Mitä tossa äkkipäätä koitettii niitä kärkiä säädellä nii ei saatu niitä ees ns avautumaan. Minä kun en näistä mitään tiedä eikä suoraan sanottuna huvittanu opetellakkaan. Soitto kaverille, uus kärjetön pohjalevy tilalle. Hyllystä kärjettömän puola, jätkät väänti kiinnikkeet siihen. Otin sitte tosta kasawika projusta vauhtipyörän kii ja kokeilemaan -> no nythän se oli aivan kun eri mopo. Ei paljon paukkunu eikä aivastellu, kierroksiaki joten kuten otti ja pysy käynnissä. Jäätävästi kohoili kierrokset joten radikaali ratkasu ja 98 suutin sisään. Sama juttu eli jossai välissä imuvuoto. Vaihdoin pakotiivisteen ja imuvuoto paikallistettii kaasarin väliin. Se tiivistettiin kuntoon, ja nyt! Lämpösenä se käy, pysyyä käynnissä, vastaa kaasuu. Liikkuu vitu näppärästi ennen piikkiä, röpöttelee söpösti. Sitte ku pääs piikille niin en voi sanoa ku et vittu että se lähti 50cc PVks! :eek: no ok pitkästä aikaa 2t ja sit noin jäätävän lyhyet välit nii saatto olla vaan uutuuden viehätystä xd.

No ongelmana ny oli kuitenki se et jos veettiin ns yläkierroksille ja annettiin laskee nii tuli melko hitaasti alas, sekä ei meinannu pysyä käynnissä millään. Eli piikille -> 2 -> 3 -> 4 -> jarrua. Sammuu vaikka mitä teki ja ihan vähän paukku. Sit muutama polkasu ja lähtee käyntiin. Välillä ei niin hyvin, mutta kallistelu auttoi ? Sama homma kun vapaalla kierrätti ja antoi laskea. Johtuuko vaan noin isosta suuttimesta ? :roll: Tulppa karstottu vähäsen mutta ei ollu kovin musta kuitenkaan. Ei ollu yhtään välimuodon suutinta välillä 85-98 joten ei tullu muita kokeiltua nyt. Väsymyskin alko iskeä..

Semmonenki tuli huomattua et jos laitto jalalle sammuksissa ja jätti hanan auki nii työnti ylivuoto reiästä bensaa ? Eli voisko olla kohossa / bensapinnassa sit jtn häikkää ja myös se vaikuttaa tohon sammumiseen ?

Onkos kärjellisen ja kärjettömän vauhtipyörillä mitää väliä ? et voinko mää säästää ton vauhtipyörän mun kasawika projektiin vai pitääkö myydä pois ja hommata ns kärjetön ??

Jos ny sitte loman viettoon ja PV sivuun hetkeks. Ei menny tää viikonloppu niinku suunniteltiin mutta saatiin ny jotaki aikaseks :roll: 20h tuli tehtyä -.-

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

24.2.2013 23:54

Jeesjees.. Seuraavaks 85 suutin jostai ja toisella kannella kokeilu med tiiviste ja massaa. Muistat varmaa ku alussa tuhahteli kannen välistä?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

25.2.2013 0:11

Pistäsin sytkän piikkiin, ei meinaan tehny sitä enää... Eikä sumulla koitettuna vuotanu. Mut katellaan. Vois periaatteessa tilata 80-100 suutin satsin :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

26.2.2013 11:03

sasumeil kirjoitti:...mutta kallistelu auttoi ?


Mikäs kaasari sulla on siinä? PHBG teki ainakin joskus sitä että koho jumitti ja sen johdosta kierrokset jäi leijailemaan. Niin vähän kun heilautti mopoa niin laski kierrokset. tutki ja putsaaha se kaasari ekana.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

26.2.2013 11:46

Vakio 14mm ja koho orkkis, kaasaria on putsailtu : D

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

26.2.2013 13:17

^ Jeps putsailtu ja purettu on kyllä moneen kertaan :d

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Uskomatonta... + säätöapua

27.2.2013 17:12

Varmistettu kans että ei oo vääntyny, päässy tippuu lattialle puhistuksen yhteydeys tms? Koho ei ota kohokammion seiniin kii?