Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Team NLR projects vol.2| s.10 uutta osaa

4.9.2012 17:55

Shape kirjoitti:Hei Lari, ootkos huomannut miten näissä mopohommissa V-Forcet pelaa verrattuna kahdella sivulla olevaan runkoon? Iso_lohko kaksitahtikoneissa voidaan puhua niiden olevan "parasta mitä voi kaasarin ja motin väliin laittaa", mutta näistä pienemmissä vehkeissä en ole kuullut vielä minkäänlaista arviota.


Eipä ole tullut huomattua eroa. Aina on tullut v-forcea käytettyä tämän viritysluokan peleissä joten vertailupohjaa minulla ei ole. Tyytyväinen olen ollut.

Mutta asiaan..

Cpi projekti on käynnistetty pitkästä aikaa käyntiin.

Tässäpä kuvia alkuun:

Kuva
Keulaa madallettu n.40-50mm, etuvanteen laakerit paikallaan jne.

Kuva
CPI:n vakio sekä Stage6 (yamaha aeroxiin tarkoitettu) subframe vertailussa. Tulee paikalleen, pienellä muokkauksella.

Kuva
Etukatteen suunnittelua, En millään löytänyt peugeot speedfigh2 säleikköä joten jouduin "tyytymään" aeroxin katteeseen. Mutta varsin hyvin se saatiin istumaan paikalleen.

Kuva
Kuva
Muovihitsauksen jälkeen ja dremelin laulamisen jälkeen..

Seuraavalla kerralla uretaania nuihin isompiin aukkoihin niin saadaan nekin siloiteltua umpeen.

LarZu 8)

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

4.9.2012 18:02

Hyvä että alkaa taas projektit etenemään 8)

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

4.9.2012 18:30

Cpi:stä tulossa todella hieno. Varsinkin tosta sinisen sävystä tykkään erityisesti!

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

4.9.2012 20:08

Tuostahan tulee hyvä tuolla roxin etukatteella 8)

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

4.9.2012 20:53

Perskule, täällä ois säleikkö vielä jos kiinnostaa? Hyvältähän tuo kyllä nuinkin näyttää..

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

5.9.2012 16:46

aeroxman kirjoitti:Perskule, täällä ois säleikkö vielä jos kiinnostaa? Hyvältähän tuo kyllä nuinkin näyttää..


Säleikkö löytyy jo ja se tullaan asentamaan kunhan katteen ulkomuodot saadaan veisteltyä.

Tänään hommat jatkuivat katteen tekemisellä sekä syylärin asennus puuhilla..

Kuvia tulossa myöhemmin..

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

5.9.2012 22:26

Innolla täällä odotetaan jo uusia kuvia! Cpi:n etukate näyttää nyt jo hyvältä!

Nämä teidän projektit ovat kyllä aina niin kiinnostavia että jaksaa vielä auto-iälläkin seurata

Nimettömän kawa silti taitaa tuntua tämän topicin kiinnostavimmalta menopeliltä Itsekin tosiaan entisiä kawamiehiä....

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

11.9.2012 0:18

Iltaa arvon motot.netin väki, pienen hiljais elon jälkeen. Eli vanha Piaggio meni osiksi, siitä hyödynnetään alusta,jarrut,moottori jne. Uutena aihiona toimii Uudenmallin Piaggio Nrg(Avk papereilla).

Syy tämmöiseen ratkaisuun oli että loppu tekeminen tuon kanssa ja ilmanvastus alkoi käydä turhan suureksi(katteettomuus). Kuitua taikka pakkelia tässä ei tulla näkemään, yritetään pitää mahdollisimman "sleepper" tyylisenä. Katteille ei tähdä kuin pakolliset muutokset että osat saadaan istumaan. Väritys tulee olemaan Malossin värit, eli punainen,oranssi ja fluori-keltainen.

Entä sitten tekniikka? Tekniikka muuttuu isommalla kaasarilla,isommalla läppärungolla ja lohkoja hierotaan vielä hitucen. Samalla tehdään koneremontti kun kone on levällään. Eli uusi mäntä, kaikki uudet laakerit, uudet tiivisteet, uudet stefat. Näillä eväin tavoite on yli 25 hevosta takarenkaalta, mikä on mahdollista saavuttaa oikeilla säädöillä. Tämän jälkeen aletaan harkitsemaan hassukaasuja(tai onhan ne pitkään pyöriny mielessä). Märkäsarja siis...

Projekti on tällä hetkellä ihan hyvällä mallilla. Runkoon tehty tosi pientä kevennystä ja hitsattu Aeroxin syylärille kiinnikkeet(Piaggion syyläri on lähes puolet pienempi). Huomenna ois tarkoitus saada hieontapohjamaalit katteisiin. Pintaväristä en ole vielä varma maalautanko vai alanko itse sotkemaan.

Melkeen kaikki osatki olen saanut haalittua kasaan, joitakin pieniä osia vielä uupuu. Olisin kyllä kerenny saada ajoon vielä tälle vuodelle mutta ei ole tarkotus tehdä kiireellä/hosumalla nii tämä ei liiku tänä vuonna, paitsi dynossa. Tekstia tuli sen verran nii kuvat kertokoon loput, yritän päivittää ahkerammin....

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

11.9.2012 8:08

Kuullostaa helvetin asialliselta! 8) tykkään

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

13.9.2012 19:31

Hola, katteet sain maalattua hiontapohjamaaleihin mutta kiehu kaikki katteet hituC eli uusiksi menee sekin FUCK. Moottorin purin myös täysin atomeiksi ja sieltä paljastu(oli jo melkeen tiedossa) runkolaakereiden pesät väljät. Eli uudet lohkot täytyy laittaa. Onneksi kertyny tota varastoa nii löytyy kokonainen Piaggion levyjarrullinen moottori(ei ikinä purettu). Ärsyttää ku joutuu muokkaan lohkot uudelleen mut toisaalta nyt voi tehdä vielä paremmin mitä edelliset... Kuvia viimeistään huomenna.

Nii ilokaasu asioista otettu selvää ja viestiä laitettu vähän joka suuntaan. Tommosen "amerikka pullon" täyttö ei vaan onnistu ihan tosta vain. Normaalipullossa saa ihan tältäkin paikkakunnalta. Eli sekin asia on jo tulilla ;) Stay tuned!

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

13.9.2012 23:13

[VIESTI MODEROITU]

-Shape

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

14.9.2012 21:41

Sheipille tullu joku moderoimiskohtaus :D

Kuulostaa helvetin asialliselta pakko myöntää! Toivottavasti ei tartte mäntää vaihtaa 4x kesässä niinku mun piaggiossa :lol:

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

14.9.2012 23:51

Juunish: viime männällä kilometrejä takana ~500km. Vielä olis voinut laittaa paikoilleen, ei mitään vikaa. Toki ku nyt tehot tulee lisääntymään melko rajusti nii mäntiä menee melko tiheeseen. Ei näillä vehkeillä kuitenkaan nuita kilometrejä paljoa tule kesässä...

Tänään projekti eteni tuon aihio moottorin purkamisella, pari tuntia meni puhdistuksineen ja tässä tulos päivän päätteeksi:

Kuva

Lähes uudenveroiset lohkot sieltä paljastu, ei tuolla paljoa oltu ajetukkaan. Mietinässä on että jätänkö hiekkapuhalluksen näköiseksi vai maalaanko jollain värillä ? Lähinnä hopea moottorimaali käyny mielessä. Seuraavaksi alkaa lohkojen muokkaus ja hiekkapuhaltaminen.

Kuva

Ilokaasu asiatki on ihan hyvässä vaiheessa, odottelen vielä yhdestä paikkaa sähköpostia. Pullon täyttöönki löytyny ratkasu eli sekään ei ole ongelma enään. Tavotteena olisi saada +30hp kaasuilla renkaalta ja että kone pysyis kasassa :D .

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

15.9.2012 0:00

Missäpäin meinaat pullon täytellä?

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

15.9.2012 0:04

Ai että tää on nannaa, niin mahtava seurata näitä projekteja! Onko Suomessa edes aiemmin toteutettu tätä ilokaasusysteemiä?