14.5.2015 12:50
Tuna-71 kirjoitti:Muistaakseni olivat joskus dynotelleet kelkan koneita eri öljyprosenteilla (toki seossuhteet oli korjattu aina tarpeen mukaan): Muistikuvien mukaan paras teho saavutettiin jossain 5-6% tietämillä, mutta sitä en mene vannomaan että kokeilivatko enää suurempia prosentteja.
Mikko Vainiopää kirjoitti:4.3.08 Öljyn määrä 5 %
Kuten on kaikki, itse mukaan lukien aina luultu, että mitä enemmän öljyä sitä vähemmän tehoa. Se tieto ei pidä paikkaansa. Brp:n huolto on tutkinut asiaa ja päässyt selvyyteen, että suurempi öljyn määrä pitää kitkapinnat viileämpinä, liukkaampina, vähentää jäätymistä ja yhteisvaikutuksena lisää tehoa. On olemassa hyviä öljyjä, mutta rotax moottorille on kehitetty oma öljy nimeltä XP-S. Siksi suosittelen voimakkaasti käyttämään ainoastaan sitä öljyä 5 % seoksena. Vaikka öljy on arvokasta, se on myös koneellesi paras suoja kiinnileikkaamista vasten. On sylinterin ja männän vaihtokin kallista. Asiasta kertoi minulle juuri Janne Tapio.
Terveisin
Mikko
14.5.2015 16:05
Oliko muuten kiertarilla paljon ajettu, kun päätti katketa?
Veikkaisin että tommosessa vesipyssyssä TTS aka. Power1 Racing välttää oikein hyvin, eikä m-renkaan juuttumisestakaan tarvise huolehtia.
14.5.2015 16:34
Kummatkin MHR Team mod-head ja melkoisesti erinäköiset
16.5.2015 18:06
Onks tuo Malossin kiertokanki 16mm vai 18mm alatapilla?
Kuvan perusteella veikkaisin 18mm.
125cc crosseilla ammattilaistason kuskit ajaa korkeintaan 50h, ennen kuin alapään neulalaakeri sulaa. Näin kertoi mp-huoltoukko.
Että tuollaisessa kovakierroksisessa 50cc koneessa voi olla max. elinikä sille alapään neulalaakeri 20-30h luokkaa (kisakäytössä)?
Onks muuten tuossa 80cc Teamissä minkä kokoinen pakokanava?
17.5.2015 12:48
18.5.2015 17:06
19.5.2015 17:32
28.5.2015 20:09