Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Black&Red Derbi | Katteitten leikkaus | Päivitystä 30.11

30.11.2014 22:38

Juu on, pienillä paineilla onnistu puhallus :D

Re: Black&Red Derbi | Katteitten leikkaus | Päivitystä 30.11

11.12.2014 17:19

Joo, turbokitin alakauttasen teharin ostin kaverilta edullisesti, entinen omistaja oli vähän räpeltänyt sitä niin sitä sitten oon laitellu. Pinnasmotot ja muuta kivaa on tässä viimepäivinä tullut, tosin enään olis tulossa paisuntasäiliö, ilmanohjain, rajottamaton sytytysyksikkö ja sitten mahdolliset savut pihalle? Sähköjä oon tällä hetkellä tekemässä itse mutta palataan asiaan tuossa viikonloppuna, silloin laitan myös kuvia! :)

Re: Black&Red Derbi | Katteitten leikkaus | Päivitystä 30.11

11.12.2014 19:07

Nättiä tulossa. 8) Itsellenikin tulossa punanen runko ihan näin btw. :lol:

Ja jos Usd tulossa, niin hommaa mielummin jykevä sellainen. Ei mitään Showan riisikeppejä. ;)

Re: Black&Red Derbi | Katteitten leikkaus | Päivitystä 30.11

12.12.2014 23:08

Kiitoksia :) ! Nyt tarviin puolestaan teidän apua.. Mikä on kun etujarrusatula ei laskeudu tarpeeksi alas että saisin laitettua pultit paikalleen? Keulana tuommonen perus harmaa paioli ja renkaina smotot, eessä 260mm levy..

Re: Black&Red Derbi | apua etujarrun kanssa! |

12.12.2014 23:19

Onko mittarinpyöritin ja holkki sekä prikka paikoillaan ja oikein asennettu?

Re: Black&Red Derbi | apua etujarrun kanssa! |

13.12.2014 0:24

Mittarinpyöritintä eikä prikkaa ole, koska molemmilla puolilla on holkit tehty alumiiniputkesta. Rengas näyttää kuitenkin edestäpäin katsottuna olevan keskellä keulaa eikä esim. toisessa laidassa.. Tässä kuva selvennykseksi.
Kuva

Re: Black&Red Derbi | apua etujarrun kanssa! |

13.12.2014 6:01

Lisää prikka vasemmanpuoleisen holkin eteen, niin tulisi tilaa satulalle laskeutua? 8)

Re: Black&Red Derbi | apua etujarrun kanssa! |

13.12.2014 12:02

Ymmärrän tavallaan jos tarkoitat ettei jarrusatula menisi noiden kahden kiinnityskorvakkeen taakse mitkä keulassa on sen takia että levy ois liikaa vasemmalla puolen. Mut juttu on se että satula laskeutuu niin alas kuin on satulassa "selkää", tuntuu että pitäisi olla pienempi jarrulevy että satulan saisi painettua näihin keulan kiinnityskorvakkeisiin, entisellä omistajalla kuulema ollu kyseisten smotojen kanssa tuo etujarruna. Eikai nuissa tumman harmaassa ja harmaassa keulassa luulis olevan erikorkeuksilla nuo jarrusatulan kiinnikkeet, kun ulkoisesti vertailemalla näyttäs olevan melkoisen samanmallisia. :s å

Re: Black&Red Derbi | apua etujarrun kanssa! |

13.12.2014 13:24

Derbissä enskamallissa (X-Race, X-Treme?) käytetään 240mm etulevyä. En ihan varma tästä ole, mutta tuollainen muistikuva löytyy. Olisko keula mahdollisesti tuollaisesta yksilöstä, jolloin myös jarrulevy pitäisi vaihtaa? Samat AJP:n jarruhilut molemmissa, sekä smotossa että enskassa.

Re: Black&Red Derbi | apua etujarrun kanssa! |

13.12.2014 13:35

Näin minä itekkin näkisin asian, kun nuita levyjen hintoja kattelee niin 49€ taitaa olla halvimmillaan uusi, taitaa pitää tehä väliaikasesti joku adapteri että saa etujarrun toimimaan kunnes joku ostaa tuon 260mm levyn pois.. :)

Re: Black&Red Derbi | apua etujarrun kanssa! |

13.12.2014 13:42

X-Race ja Xtreme enduro malleissa on 240mm etujarrulevy ja supermoto malleissa 260mm.

Eli keula on enduro mallista. Käytettynä 240mm etujarrulevyt maksaa 10-20€. ;)

Toki tuohon onnistuu esim. alumiinista (3-5mm) adapterin teko.

Re: Black&Red Derbi | Käyntikunnossa |

27.12.2014 23:01

Viime päivityksestä onkin jo aikaa vierähtänyt! Tässä ollaan välissä jo ensisauhuja otettu ja pari lenkkiä käyty ajamassa ja mukavasti tuntuu tälläkin setupilla perää repivän poikittain! Turbokitin alakauttanen on muuten myynnissä jos jotain kiinnostaa, tosin maalia kaipaa :D Tämän hetkisenä tekniikkana toimii;

-tecnigas enox
-rajottamaton puola
-17,5mm phva
-13/62 välit
-vakio imuhilppeet

Pipercrossiakin tuli kiinni kokeiltua huonoin tuloksin, kastu 5km matkalla litimäräksi, jospa tuota vettä ei valtavasti koneeseen päässyt kun öljyilläkään ei ole 20km pitempää matkaa ajettu, pitää siis siirtyä takaisin vakio ilmanputsariin.

Laittamista(kin) vielä löytyy, edullisia ja hyväkuntoisia usd keuloja, enoxin äänenvaimenninta, xtremen etukatteita ja lukkosarjaa pitää tarjota mulle. Mielellään Derbin oma keula, mutta eiköhän nuo muutkin sovitu paikalleen. Tarkkasilmäiset myös saattavat huomata kilpien ilmestyneen paikoilleen alla olevasta kuvasta. :)

Kuva