Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 12:09

No itelle varmaa tulee lähinnä temppuiltuu täl mopol ja ajan mä sillä matka ajoakin mut eihän tolla nyt hirveesti kehtaa ajaa ku likaantuu :lol:

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 12:26

tuuninkiX kirjoitti:Toi SCR Corsen 50-70 ei nyt kauheasti eroa ''perustehareista'', SCRn parhaimpia putkia ovat nuo racinglinet (itel oli RL70, perkeleen bueno). Malossin MHR 50 on yksi parhaimmista 50cc-pytyist, mutta niinkuin J11 sanoi, huoltovälit on todellakin lyhyet, koska nuo midrace ja high-end 50cc pytyt on tehty lähinnä kisaamiseen. Kampiakselia kannattaa vaihtaa, mutta vakiokampurakin on hyvä, jos ei ole ajettu kauheasti. Kaasariksi tuo 21mm on luultavasti paras vaihtoehto. Hiilikuituläpät on minun mielestäni turhaa, ellei tavoittele todella kovia tehoja mopostaan (25-30hp).

Eli jos haluat välttämättä pysyä tossa MHR (50cc) pytyssä, hommaa SCR Corse Racingline 50cc ulkomailta (dam-sport, scootfast tai gearparts24).

Kaasariks 21-24mm kaasutin. Hiilikuituläpistä on apua korkeammilla kierroksilla. Todennäköisesti +25hp vireillä vakioläppärungolla et tee mitään.
0.4mm hiilikuituläpät, jos tavoittelet korkeille kierroksille tehoja. (oma mielipide).

Kiertokangen suosittelen vaihdattamaan. Tulee halvemmaksi, eikä siinä ole mitään muuta eroa "kisakampiakseliin" kuin hinta ja valmistaja. Esim. Metrakitin kiertokanki vois olla iha jees. (löytyy mopo-sportilta).

Jos toi tulee matka-ajoon ja temppuiluun, kuten tuossa ylemmässä viestissäsi kerrot, myy MHR pytty eteenpäin / peru tilaus, koska se on siulle sitten yks vittumaisin sylinteri noihin asioihin.

Ja hyvin todennäköisesti leikkaa kiinni, jos kaasuttimen säädöt ei ole hyvät ja ajelet miten sattuu (tasakaasulla, moottorijarrua). ;)

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 13:15

Mielestäni ei ole mitään järkeä hommata "Mähäriä" mihinkään muuhun kuin rata/kisakäyttöön. Mopoendurance-ralleissahan noita Suomessa näkyy, ei oikein muualla. 50cc on käytössä vain luokkarajoitusten vuoksi (max 55cc).

Matka-ajossa kaasarin säädöt pitää olla 100% oikein, tai ehkä jopa hiukan rikkaalla (joka taas vaikuttaa tehoihin / syö tulppia jne). Kestää erittäin huonosti tasakaasulla ajoa ja moottorijarruttelua, joten ajotekniikkaankin joutuu kiinnittämään huomiota. Tosin ainakin itselläni välikaasun anto / kytkin pohjaan jarruttaessa tulee ihan automaattisesti, mutta esim. nelareihin tottuneille kavereille joutuu aina kertomaan kuinka sitä pärrää ajetaan.

Männänvaihtoväli on hieman pienempi kuin esimerkiksi sillä 70cc Airsalilla, joka olisi kyllä kaikin puolin järkevämpi vaihtoehto. Enemmän vääntöä (jota nyt ei mopoissa kyllä ole) ja tehoa oikeilla osilla, ja jopa koskematta itse pyttyyn. Ja jos viila pysyy kädessä niin ehdottomasti Airsal. ;)

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 13:51

Jep. Itseäni kyllä hämmentää kovasti, kun ensin kysellään, että "mikä näistä on paras; Barikit 70, 80cc vai Metrakit SP3 70cc?" Ja sitten päädytään kuitenkin johonkin 50cc kisapyttyyn.

Temppuiluun ehdottomasti paras olisi 80cc Airsal/Barikit. Maksaa n. 150e ulkomailla, "vääntö" pytty ja sen kaveriks ei tarvii ku jonkun perus teharin (esim. metrakit thrower) ja 21mm kaasuttimen. Toiminee hyvin myös matka-ajossa laajan tehoalueen vuoksi ja huoltokulut huomattavasti pienemmät kuin MHR 50cc:lla.

E: mistä muuten tilasit ton MHR pytyn? huomasin, et sparewheelillä maksaa 50cc ja 80cc saman verran.. :roll:

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 14:27

vsmotopartsilta tilasin pytyn, ja onko nyt sillee et on huono matkaajoo ja keulimisee toi pytty?Vauhti pitös olla ainakii yli 80 koska matkaa kaupunkiin melkein 30km :lol:

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 15:19

Onko nyt siis MHR Replica, "pelkkä" MHR vai MHR Team kyseessä? Nopeasti vilkaistuna normi MHR:rää ei edes saa 50cc versiona ainakaan Opvoerenilta/VSMotopartsista.

Ja jos 50cc versio, niin kyllä, erittäin huono temppuiluun ja matka-ajoon. Tehot korkealla ja alhaalta ei väännä sitten yhtään. Tehoalue erittäin kapea. Keulan saa kyllä ilmaan mutta tulee se helposti myös alas, ja huonolla tuurilla väärälle puolelle. Matka-ajossa ei oikein toimi nuo kisapytyt, kun tarkoitettu kiertämään reilusti eikä mitään hiljaista körröttelyä. Eivät kuitenkaan kestä myöskään pitkään korkeilla kiekoilla ajoa, eli ei oikein sovellu matkailuun.

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 15:26

Eli suoraa vois palauttaa takaisin sen takasin sitte, mut jos nyt oikee suosittelette sitä airsal 89cctä nii kai se on varmaa pakko ostaa :) Mitäs teharia sitte sen kanssa suosittelette? ja kaasaria 19 vai 21mm?

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 15:33

Ei mitään Airsalin 88cc:tä. Sekin on jo ehkä liian kisanen matka-ajoon. Normaali 70 tai 80cc Airsal Sport tai Racing (ei kauheasti eroa). 21mm kaasari ja joku "perustehari", kuten Metrakit Thrower tai Tecnigas E-Nox.

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 15:36

Sori tuli kirjotusvirhe siis tarkotin 80cc

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 16:22

Juu, just toi Airsalin 80cc pytty vois olla aika hyvä, ellei paras matka-ajoon.

Pystyy laittamaan kohtuullisen raskaat välit, esim. 14-48 tai jopa 15-48. Eli pystynee ajamaan matka-ajoa siedettävillä kierroksilla n. 80km/h. ;)

Sitten vielä plussana se virityspotentiaali.

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 16:24

Taidanpa sittenkii tilata 80cc airsalin ja perua maloddin tilauksen :idea:

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

20.7.2014 19:38

Voi olla et alkaa viimeistää keskiviikkona kasautumaa, huomen kiillottelen vanteit ja sitte ku saan takahaarukan ja renkaat kiillotettua nii saan ainakii koneen kiinni.

Pistän 80cc tä tilauksee ku saan rahat takasin siitä malossista :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Rungon maalausta

21.7.2014 22:55

Joo, eli tänään tosiaan kokeilin laittaa vähän osia paikallee, näköjää toi vlkonen runko sopiikin aika hyvin noille katteille ja sininen takahäkki, en ois alussa uskonu et sopis noinkin hyvin ;)

Viimeistää keskiviikkona pääsen kasailemaa ku saan toisen takahaarukan, syylärin ja etujarru letkun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Kasaamista

23.7.2014 21:54

Edistystä on tapahtunut eli detsi saatiin kasattua jotenkin että päästiin jo koeajolle, kasata pitäs vielä etujarru, sähköt ja muuta pientä osaa, ensviikolla jos pääsis tilaamaan sitä tankoa ja muita osia. Malossin pitäs tulla tällä viikolla ja yritän myydä sen jollekin ellei niin palautan sen. Asiasta toisees mitä putkea ja kaasaria suosittelette 80cc airsalin kanssa ja tarvitseeko muuta vahvistaa kuin kytkin?
Omaan silmään sopii tosi hyvin toi valkonen runko ja sininen takahäkki :)

Detsin osia ois vielä hakusessa takalippa, etu säleikkö, etulokari ja ehkä toinen keula.

Detsin osiakin ois myynnissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha DT -06--> Goes Derbi Killer//Kasaamista

24.7.2014 13:31

kaveriilla onli gilerassa 80cc airsal,28 dellortto,giannelin tehari,ja stage 6 kytkin levyt ja jouset ja hyvin toimi¨ja vetoja oli aika vidusti huippuja otti 13-57 väleillä 115-120kmh :D