Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

3.12.2012 13:39

Ei ota mitään selvää että mikä tässä on sitä haiendiä?!?!?? Sekö että runko vaihtuu ja tulee toinenkin syyläri? Edes galleriasta ei löydy vihjeitä siitä, liekkö jossakin keskustelualueella käyty moottorin tekniikka läpi? En sinne lähde ollenkaan kahlaamaan, joten aika tynkä topic tuntuisi olevan. Jos ei sitten avausviestiin vähän avata tarkemmin tapausta...

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

3.12.2012 14:08

Metrakit Prorace sylinterisetti on tietääkseni sitä HIGHENDIÄ. :lol: Kannattaa varmaan ensin hieman perehtyä ennenkuin kommentoi mitään :D

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

3.12.2012 14:39

Tai vaihtoehtoisesti topikin pitäjä vois laittaa pientä infoa että mitä nuo osat on, esim. tavoitellut tehot jne.. Vaikka kuin olis viritellyt mitä, niin mistäpä noista prooreisseistä sun muista tietää mitä ne on. Ja itsellä ei ainakaan henk. kohtaisesti kiinnosta yhtään alkaa googlaamaan tietoa noista osista. Mulla piti mainita tästä jo aiemmin, mutta se pääs unohtumaan.

Niin ja mielestäni vastuu tiedon välittämisestä kuuluu topikinpitäjälle, tietysti jotain ihan perusperusjuttuja on täällä turha alkaa käsittelemään, mutta osien speksit on kuitenkin mopon omistajalla ulkomuistissa joten sen tiedon jakaminen nettiin ei voi olla liian työlästä.

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

3.12.2012 17:11

jt-87 kirjoitti:mikä tässä on sitä haiendiä?!?!?? Edes galleriasta ei löydy vihjeitä siitä, liekkö jossakin keskustelualueella käyty moottorin tekniikka läpi?

Aloitusviestiä päivitetty
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

4.12.2012 9:30

Ei paljon anna vinkkiä tehoista jos on moottorista päältä päin kuva... ilman minkään laista kuvatekstiä :|

Nuo kyllä selasin läpi kun koetin löytää viitteitä hipo-osista. Löytyi vesijäähypytty, joka käsittääkseni ei ole kovin harvinainen uusenskassa... Eikä alakauttanen putkikaan... ja katteethan ne vasta technic onkin :eek: (vaikka siellä tuolle nimelle selitys onkin)

Vaan eiköhän tämä oluut osaltani tässä. Ei löytynyt tästä topicista minulle mielenkiintoista luettavaa, joten annan asian olla ja toivottelen onnea rojektiin!

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

4.12.2012 10:12

Kuvasta selvis mulle ainakin että taitaa olla HPI:n kisasähköt, metrakit pro race pytty, pwk tyylinen kaasari ja ehkä pipercross :)

Mut toi imukaula on aika pitkä..

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

4.12.2012 15:23

Tuollahan toi tekniikka lukee aika kivasti ekassa viestissä vähän alempana. 8)

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

4.12.2012 17:36

Imukaula on noin sentin pidempi mitä kaupasta ostettu 28mm kaasutiimen imukaula, jonka kumi onkin tuon päällä :)
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

4.12.2012 22:36

Tässä kohtaa näyttäisi tapahtuneen hieman vanhemman ja nuoremman virittäjäsukupolven välinen kommunikaatio-ongelma. Aloitusviestistä ja galleriasta löytyy kyllä mainittuna osat mitä mopoon ollaan pulttaamassa/ollaan pultattu kiinni mutta tämä ei ollut se asia mitä haettiin. Toisille high end tarkoittaa eri asioita kuin toisille. Asiasta ei toki kannata loukkaantua tai varsinkaan suuttua, mutta tämä on hyvä tiedostaa.

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

5.12.2012 12:21

KarsTa kirjoitti:Imukaula on sentin pirempi mitä kaupasta ostettu 28mm kaasarin imukaula, jonka kumi onki tuan päällä

Sentilläkin on vaikutusta kun puhutaan imukaulasta korkeaviritteisessä mopossa. Lisäksi kuvien perusteella kaasutin tekee aika ikävännäköisen kulman imukaulan liitoksessa. Jos meinaat saada koneen kiertämään hyvin korkeilla kierroksilla (ja sieltähän sitä tehoa haetaan?), suosittelisin lyhentämään imukaulaa huomattavasti. Toki imukaulan pituuskin on säätötekijä, mutta tuo nykyinen vaikuttaa aivan liian pitkältä.

Onko sulla stufferi käytössä, tai onko imukaula muuten viilattu sopivaksi läppärungon muotoihin?

http://www.motot.net/galleria/kuva166553/

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

5.12.2012 16:27

Toi kuva minkä linkkasit oli se sovituskuva ennen viimeistelyä/ hitsaamista , ton jälkeen sitä imuputkea on hiottu parikin kertaa tasasemmmaksi, eli lyhentyny tosta kuvasta ja kulma ei oo sama mikä nytten, laitan parempaa kuvaa tänne tämänpaivän aikana.

Mitä tolla stufferilla oikeen meinaat? :eek: imukaula on paineilmavingulla hiottu siistiksi sisältä eikä tee mitään hirveetä kulmaa, kun pohjalevyn alta kattoo, niin kaasarin suu näkyy eli ei pitääsi olla mikään hirviä kuluma.

Tosin viälä sitä sais imuputkea sais lyhentää 0.5 cm ennekuin kohokammio ottaas kytkintappihin jonka takia imukaula alunperin tehtihikin jottei se sitä hinkkaasi kokoajan :)

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

5.12.2012 18:36

Ok, kuvia odotellessa :)

Jos tuo imukaulan putki on vain hitsattu laippaan kiinni, seoksen virtaukseen jää kuolleita nurkkia laipan nurkkauksiin. Googleta "reed valve stuffer". Ne nurkkaukset on eliminoitavissa joko stufferilla, tai oikeanlaisella imukaulan muotoilulla. Tsekkaa oma galleriani, imukaula levilää alaosastaan läppärungon mukaiseksi.

Re: Tuplasyylärit Irkkuun

5.12.2012 21:38

Jaa tota sä meinasit, on se juu muatooltu niin jottei seos jää pyärteelemähän. Mittasin imukaulan pohjalevystä, kaasarin suulle ja tulos oli 4.3 cm. Sen sais lyhennettyä 3.8cm jos tarvii. Tuas jonkinmoonen tarkempi kuva, kannattaa klikata sitä niin se avautuu täysikokoosena http://www.motot.net/galleria/kuva167101/

T-haarat tilasin eileen ja nytten jo olivat postissa, eiköhän ne jo perjantaiksi oo täälä kun kerta kauhavalta lähtivät :) Sitte onkin enää kyytiä vajaa scatterille jäährytintiä hakohon + öljyjä jne.. samalla.
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: High-End RX

19.12.2012 23:25

Aloitusviestiä päivitetty, T-haarat jäähdytimen letkuille, RX ja MBK X-limit jäähdyttimet, runko on jo, vanteet, tankki, katteet, keula, pumpunsuajat, takahaarukka matkahuollossa. Kaasukahva ja toisen jäähdytimen kiinikeet puuttuu.
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:21, muokattu yhteensä 1 kerran

Sv: High-End RX

20.12.2012 0:15

En jaksa lukee kommenteja läpi muten miten noi highend ja midrace mopot luokitellaan suomessa? Millon siitä tulee highend?