Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Cagiva PV 125cc

5.11.2012 16:22

Tästä on tulossa ihan ihan hieno vaikka ite oon enempi Monkey ihmisiä tosin ei siinäkään ajoominaisuudet ole mitkään parhaimmat sielä 100 km/h paikkeilla. Sun pitää ottaa viivat KUISKUSIN ja Sellyn kans sitte ku nää kaikki on valmiita ;)

Re: Cagiva PV 125cc

5.11.2012 16:35

Tämä kuulostaa kyllä tosi asialliselta, niinku nämä kaks muutakin 125 Pv -projua. Veikkaisin, että tämä veisi Sellyn Dt:n koneellista tehojen puolesta vähintäänkin :D Ja tuo Tezari-Pv on aika makosa, talvella,jääradalla ois mahtava piikkirenkailla painaa!

Re: Cagiva PV 125cc

5.11.2012 16:38

Ite sanosin et kyl pv menee 80 asti kun juna, sen jälkeen alkaa vähän täristää mut ei se sata nii paha ole!

Itse asiaan, näyttää hemmetin hyvälle kyllä!

Re: Cagiva PV 125cc

5.11.2012 17:10

Hah, pidetää 125cc pv mitti ku kaikki valmistuu. Ja sitte viivat :D

Re: Cagiva PV 125cc

5.11.2012 21:16

pbt kirjoitti:ja Sellyn kans


Sehän ei tule koskaan valmistumaan :lol:

Re: Cagiva PV 125cc

7.11.2012 18:26

Edistystä...

PV purettu osiin, enää tarvitsee sopivaa lattaa hankkia josta teen muutamat tuet ja hitsaan saumat lopullisesti kiinni. Väriksi runkoon ja vanteiden keskiöihin tulee mattamusta, tankki ja vannelautaset kiiltävällä mustalla. Muut pikkuosat jommallakummalla. Jää nähtäväksi vienkö pulverimaalaamoon vai maalaanko itse. Kunhan saan rungon valmiiksi, kasaan tuon vielä kerran, testailen ja katson että kaikki pelittää niinkuin pitää ja puran vielä kertaalleen maalausta varten.

Vielä tehtävää:
- johtosarja
- pytyn irrotus/tarkastus, pakoaukonsäätimen puhdistus
- vesiletkut
- muut pikkujutut

Tarvitsee vielä hankkia toinen pakoaukonsäätimen vaijeri, etuvalo, (veljeltä saan siriuksen pienen lisävalon) liimakutistesukkaa, takajarrukilpi, akku ym.

Touko kirjoitti:Eihän toi piikki exc:n putki ole, kun siinä tulee putki oikeelta. :eek:


Leikkelin putken kappaleiksi, oioin pahimmat rutut ja hitsailin palikat kulkemaan vasemmalta. Eli on alunperin KTM:stä

Edit: Tietääkö kukaan, onko 3.50-8 piikkirenkaita olemassa/myynnissä jossain?

Re: Cagiva PV 125cc

7.11.2012 19:56

Ite joudut ne kyllä tekemää. Ei oo kun nastoja myynnissä.

Multa löytys yks ylimääränen hiottu takajarrukilpi :)

Re: Cagiva PV 125cc

7.11.2012 20:09

Joku hyväntuntunen stongaki tekee jo paljon ajettavuuteen.

Esim joku timelessin massa stonga kun on niin leveä ja suht hyvän korkunen = hyvä ajettavuus.

Toi sun vanhakin peevee sen verran siististi tehty, että kyllä tästäkin varmasti tulee ihan makia peli. :)

Ps. Olis itelläki tiedossa 80cc yz ja peeveen ruho löytyy nurkista, pitäiskös alkaa rakentelee? Raha on vaan aina ongelma. :|

Re: Cagiva PV 125cc

7.11.2012 23:23

XPSsm kirjoitti:Ei hel.. Ette voi olla tosissanne. PV:n ajettavuus hirvee jo 40kmh ni miten sitten 100.. :lol: No mikäs siinä jos tykkää. ;) Seurataan!


Minkäkuntosella peeveellä oot oikeen ajanu jos 40km/h on jo hirvee?

Jahne kirjoitti:Tuossa Ladan lämppärin kennossa on niin törkeästi pinta-alaa, että flektille tuskin on tarvetta. Ei sitä Ladaa turhaan lämpimänä talviautona pidetä. ;)


Paksuus tuossa kennossa on juu hyvästä kun on tarkoitus lämmittää kennon läpi menevää ilmaa.
Jäähdyttäessä taas se olisi periaatteessa hyvä olla melko ohut, kun ohuissa kennoissa ohuesti menevä vesi jäähtyy huomattavasti nopeammin mitä paksussa kennossa menevä vesi.
Lämppärikennossa veden on tarkoitus varastoida lämpöä ja siten lämmittää sitä kennon läpi puhallettavaa ilmaa, siksi kenno on paksumpaa jne vesitiet monesti huomattavasti suuremmat vrt. jäähdytinsyyläri.

Käytännössä voi toki olla eri asia, voihan se olla että toimii melko hyvinkin! Itsekin monesti miettinyt tollasta käyttökohdetta..
Pistätkö lämpömittarin kiinni?

ramba__ kirjoitti:
pbt kirjoitti:ja Sellyn kans

Sehän ei tule koskaan valmistumaan :lol:


Eini. Khihisnörf! :lol:



Seuraillaan tiiviisti projektointia!

Re: Cagiva PV 125cc

8.11.2012 0:35

SellYourSoul.90 kirjoitti:Paksuus tuossa kennossa on juu hyvästä kun on tarkoitus lämmittää kennon läpi menevää ilmaa.
Jäähdyttäessä taas se olisi periaatteessa hyvä olla melko ohut, kun ohuissa kennoissa ohuesti menevä vesi jäähtyy huomattavasti nopeammin mitä paksussa kennossa menevä vesi.
Lämppärikennossa veden on tarkoitus varastoida lämpöä ja siten lämmittää sitä kennon läpi puhallettavaa ilmaa, siksi kenno on paksumpaa jne vesitiet monesti huomattavasti suuremmat vrt. jäähdytinsyyläri.

Käytännössä voi toki olla eri asia, voihan se olla että toimii melko hyvinkin! Itsekin monesti miettinyt tollasta käyttökohdetta..
Pistätkö lämpömittarin kiinni?

Eikös kennon läpi menevän ilman lämmitys tarkoita suoraan jäähdytysnesteen viilentämistä? Ohuissa kennoissa vesi toki jäähtyy paremmin vähän pienemmälläkin pinta-alalla mutta syylärin koko kasvaa jo melkoisesti. Ja mitä enemmän vettä syyläriin mahtuu = sitä hitaammin se liikkuu eli enemmän aikaa jäähtyä.
En tiijä. Lämpömittari tuohon tulee ainakin testiajoille. Mikäli lämmöt pysyy kurissa niin siitä edespäin saa riittää kun kokeilee että neste kiertää. Tietenkin jos tosi fiksun paikan keksin niin eihän siitä mittarista silloin haittaakaan ole. ;)

Re: Cagiva PV 125cc

8.11.2012 8:50

Jahne kirjoitti:Ohuissa kennoissa vesi toki jäähtyy paremmin vähän pienemmälläkin pinta-alalla mutta syylärin koko kasvaa jo melkoisesti. Ja mitä enemmän vettä syyläriin mahtuu = sitä hitaammin se liikkuu eli enemmän aikaa jäähtyä.


Näinhän se on. Mitäs tollanen vakiokuntonen piikin vesipumppu tuottaa jossain 8000rpm konekierroksilla? Ettei käy niin että se ei kerkeä jäähtymään kunnolla jos pumppu puskee sen verta nopsaan tavaraa läpi..?

Ei siinä, en mä sano etteikö tuo toimis. Jäähdyttää nestettä, mutta sitä vain arvelin että miten tehokkaasti. Eiköhän tuo näissä vehkeissä toimi tarpeeksi hyvin. :) Ilmanohjainta ja flektiä jelppimään vaan!

Re: Cagiva PV 125cc

8.11.2012 9:55

SellYourSoul.90 kirjoitti:Näinhän se on. Mitäs tollanen vakiokuntonen piikin vesipumppu tuottaa jossain 8000rpm konekierroksilla? Ettei käy niin että se ei kerkeä jäähtymään kunnolla jos pumppu puskee sen verta nopsaan tavaraa läpi..?


Jos pumppu kierrättää vettä nopeammin, vesi myös kulkee useammin syylärin läpi ja tätämyöten jäähdytysteho nousee. Eli liian nopea kierto ei ole ongelma, lämpötila kuuman ja kylmän veden välillä on vain pienempi. Kylmä vesi on ehkä kuumempaa tullessaan syyläriltä mutta vastaavasti kuuma vesi tulee viileämpänä ulos sylinteriltä. Pääasia on että vesi kiertää riittävästi.

Hienoa rakentelua, jatkakaa samaan malliin! Rakennelkaa minunki puolestani kun täällä kaupungissa ei oo pajaa. :paha:

Re: Cagiva PV 125cc

8.11.2012 16:13

Ite jättäisin ton ladan messinkikennon suoraan pois ideoista ja suunnittelisin alusyyläriä tilalle

Re: Cagiva PV 125cc

8.11.2012 17:38

SellYourSoul.90 kirjoitti:
XPSsm kirjoitti:Ei hel.. Ette voi olla tosissanne. PV:n ajettavuus hirvee jo 40kmh ni miten sitten 100.. :lol: No mikäs siinä jos tykkää. ;) Seurataan!


Minkäkuntosella peeveellä oot oikeen ajanu jos 40km/h on jo hirvee?
........

Ihan hyvä kuntonen, mutta jos vertaa näihin isompi pyöräisiin nyky mopoihin ni PV on aika epävakaa ajaa. Ja sit vielä ku istuin liian eessä ni jalat otti mutkassa maahan. :D Mut jos on tottunu ajamaan PV:llä/mankilla tms. pieni pyöräisellä ni ei sillo varsin +60 kmh oo vielä paha. Mut satanen kuulostaa kyllä kieltämättä aika hurjalta.. :D

Re: Cagiva PV 125cc

8.11.2012 19:36

Tuohon ajettavuuteen^^

Ite testasin kaverin viilattua käsikymppi peeveetä niin aivan kaamea ajettava jos kiihdyttää kunnolla tai on enemmän vauhtia soratielle :s