Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

19.6.2013 2:45

Lähinnä mielenkiinnosta kyselin..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

20.6.2013 19:21

Walden putki tuli, ja eipä käynyt vieläkään.. Viimeksi kun oli pienestä kiinni niin nyt ei ihan...
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

20.6.2013 20:41

No voi helsinki. Olin siinä vieressä katsomassa ku Walde tuota muutti ja eräänvaltakunnan jigillä katottiin, että rungon ja keskilieriön väliin olisi tullut 15mm lisää tilaa... Näyttäis kuitenki olevan ainaki 150mm... Da fuq.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

20.6.2013 22:51

no voihan helvetti :( Tää menee jo lähes mun DIY putken sovitteluks :D Aina joko liikaa tai liian vähän, heh.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

20.6.2013 22:51

Kokeile löysentää pakoaukon pultteja ja käännä putkea ylöspäin, kuitenkin että se liitos on tiivis.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

20.6.2013 23:15

Siis täähän meni vaa huonompaa suuntaa? :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 0:35

Ouch :D Eihän tuosta nyt tuu varmastikkaan mitään kun hitsarilla ei ole mopoa mihin putkea sovitella. Leikkaa rälläkällä millisellä laikalla muutamaan kohtaan lovet tuohon alkukäyrään, sitten taivuttele putki sopivaksi ja lähetä vielä waldelle hitsattavaksi lovet umpeen? Riski on kylläkin suuri kuiskuisin taidot tuntien :D älä suutu.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 1:04

Hahhah^
Noh aina ei voi onnistua :D
Ei muutako putki takas waldelle ja mitat selville.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 1:10

Putkea waldelle juu. Kävi mielessä että nimenomaan tekisi loven ja taittaisi. Muttakun ei löydy edes rautasahaa kotoonta millä lähtis vetelemää. Joskus tuli PVse tehtyä putki mikä otti johkuun kiinni, siihenkin pieni viilto ja taittoi.

Pjerkele kun koulua olis nii tääkin olisi niin helppoa... :) No mutta, eihän tässä muu auta kuin taas venailla lisää. Aina vaan lämmittää mieltä että yksi harvoista Parmashiteistä mitkä tuntuis olevan säädöissä. Sytkää voisi ehkä hieman aikasemmalle kääntää, ja alakierroksilla laihemmalle. Huomasin kun bensa meinaa loppua, niin nappaa piikkiä nopeammin ja toimi vähän paremmin.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 18:57

:lol: Kerrassaan mahtavaa! PS. hyvää juhannusta kaikille :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 22:28

Älä muuta sano.. :) Nooohhh, kyllä tää tästä. Tänään tuli huomattua että jarrupalat ja rattaatkin alkaa olemaan vähän lopussa. Voisi tilailla sitte 15-48.

Kävi mielessä myös katteiden maalaus/maalautus kiiltävän mustaksi, päässy kaiken asennuksen saatossa vähän tulemaan naarmua ja jälkeä noihin. Ja pinta muutenkin mattaa bensan takia sunmuuta.

Niin ja hyvää jussia minunkin puolesta:) Tuli heitettyä sellanen 80km reissu tänään, autoilijat vähän ihmeissään katteli kun painaa 100kmh rajotuksen alla siinä vähän piikin tuntumassa vierellä. Helposti se ohikin vetää :)

Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 22:42

KUISKUIS kirjoitti:Tänään tuli huomattua että jarrupalat ja rattaatkin alkaa olemaan vähän lopussa. Voisi tilailla sitte 15-48.


..Kai sitä kettingit uusitaan samalla?
Kuva

Mitähän huitelee noilla uusilla väleillä huippuja?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 23:07

Kai nekin pitää hommailla samalla uudet, eipä kuluta ainakaan ketjut ennenaikaisesti uusia rattaita. Toisaalta en tiedä että pitäiskö jopa vielä tuosta pidemmät välit? Kun tällä hetkellä vielä kolmosella pystyy jotenkin keulimaan "kaasusta" että menee piikin tuntumaan ja runttaa kaasun pohjaan. Tai sitten perus ajoon 15-48 ja huippuja varten niin pitkät kun jaksaa vetää :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 23:30

Kyllä luulen ettei tartte tuon pidempiä välejä enää :) Itellä mitossa 14-45 välit (vastaa käytännössä 15-48) ja kulkee reilu 160kmh ja siinä kuitenkin hiukka pienempi ilmanvastus ja taitaa tehoakin olla vähän enemmän :) Eli en usko että sen pidempiä välejä kannattaisi ainankaan hommata ellei ketjujako vaikuta huomattavasti?
Tuolla aikasemmin kyselit haarukasta niin mielestäni kiillotettuna tai harjattuna ois siistein, koska keulakin on kiiltävä. Jos vejät haarukan mustaksi niin sitten keulakin mustaksi ;) Ja uuden maskin ja lokarin hommaisin myös jos katteisiinkin käyt panostamaan. Musta ufo firefly (vanha temmin maski) ja musta racetechin lokari näyttäisi varmasti ainankin hyvältä 8)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 23:32

Itse laittaisin pienemmän takarattaan. Sitten olisi helpompaa kikkailla välitysten kanssa eturattaiden avulla. Siis jos vaikka laittaisit sellaisen takarattaan, että pystyisi ajamaan normiajoa 12p eturattaalla. Siitä olisi sitten helppoa laittaa suurempaa eturatasta kovien huippujen hakemiseen, eikä takaratasta tarvitsisi olla vaihtamassa.
Vähän sekava selitys, toivottavasti ymmärsit :D