Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

13.6.2013 15:08

Kuva
Kyllä varmasti kestää. Materiaali 30x4mm latta. Musta ja harmaa latta hitsaten toisiinsa.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

13.6.2013 16:02

Comanchen ehdotus kyllä näyttää hyvältä ja toimivalta! ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

13.6.2013 17:05

Kakkutukka kirjoitti:Y4mahan ja parin muun editoinneissa on jo selkeästi parempaan päin.


Ekalle kuvalle annan oman ääneni.

Puoltoistamillisestä tekee kiinnikkeen johon lisää jäykkyyttä kanttaamalla lisää muotoa siihen, niin jäykistyy kummasti.

Lisäksi siinä on kolmiorakenne, joka on tukevampi mitä esim. comanche888 piirroksessa.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

14.6.2013 1:02

DOGI:n ehdotus olisi siisti mutta pitäisi änkkä hommata toinen. Varmaan tulee siis tehtyä Yam4han tyylillä luultavasti. Ja oli oikeastaan samanlainen kun omakin idea:) Tänään "jätti" ensimmäistä kertaa tienpäälle, mutta kylläkin varmaan johtuen siitä että ilmanputsari kastu kun vettä sataa kaatamalla ja ei ollut underia kiinni... :D Tuossa alempana kuva siitä omasta ideastani ja jotain kumin jauhantaa.

Pitää vaan tutkia kuinka "ulos" tuo työsylinteri tulee että onnistuisko tuon tapasen tekeminen. Ainahan siihen saisi jotain holkkia ym välii mutta ei se kiinnike voi ulospäinkään tulla liikaa koska sitte on varmaan jalassa kiinni kokoajan..

Kuva
Kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

14.6.2013 1:49

Taitat vaan siitä lattaraudasta sellasen että se menee just ton työsylinterin "ympäri" 8)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

14.6.2013 9:44

Mä kattosin alkuun että sulla on etu- ja takarenkaat samat... Mietin että sinne menee +200e takakummi :D

Sun "idea" näytti kyllä varmaan osuvimmalta. Tee noin niin ei oo välipillistä huolta ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

14.6.2013 13:35

Hah, emmie noita ratakumeja kehtais poltella :D Kohta pitäs mennä tutkimaa Derbiä, ja toivoa että se eilinen sammuminen johtu märästä ilmanputsarista. Walde kerkesi jo eilen putkea vähän laitella joten ens viikolla jos sen sais takasin.

Sitte pitää tarkemmin alkaa suunnittelemaan tuota änkän kiinnikettä ja tehdä lopulliset hienosäädöt. Nyt vähän turha niitä kun kuitenkin varmaan hieman sekottaisi uusi putki niitä. Ikinä ollu mitään vehjettä joka oisi näin herkkä nimittäin säädöistä. :)

PS: jos joltain löytyy takajarrun sitä jarruvalon katkaisijaa niin ottakee yhteyttä. Tämä osa siis kyseessä http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Light.html

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

14.6.2013 14:56

Hommaat jostai vaikka rinon shorty vaimentimen (itekki sain kaverilta 30e semmose) tai muun vastaavan/jonku vakioänkän minkä lyhennät nii saat iha passelin siitäki et saat tommosen tehtyy jos haluut :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

14.6.2013 22:38

Eilinen tielle jättäminen ei tainnutkaan olla vaan ilmanputsarista. Tais sytytys mennä pieleen. Tai pelkkä tulppa (toivoittavasti). Eilen se vaan sammui vähän väliä ja lopulta ei lähtenyt käymään ollenkaan, tänään kuivailin ilmanputsaria ym. Sitten lähdettii kruisailemaan ja teki taas samat että sammui jonkun ajon jälkeen ja ei meinannut käydä.

Sitten huomasin että vauhtipyörän mutteri oli oikeastaan irti, koska ei oltu aiemmin sitä kiristetty pulttipyssyllä. Eli joko on vauhtipyörä päässyt vähän liikkumaan että sytytys pielessä tai sitten se ilmanputsarin märkyyden takia kävi niin rikkaalla ja röpöttäen joka oisi sitten tulpan paskonut? Joka toivottavasti on se vika, ei jaksaisi taas alkaa sähköjä säätämään.

Pitää huomenna tulppa hakea ja kattoa mitä tekee. Tulpan menemistä vähän kyllä ehkä tukisi se että lopulta toimi niin hyvin että otti kierroksia varmaan 5000rpm kaasupohjassa yskien ja lopulta ei käynnistynyt ollenkaan. :) Nojoo oli miten jos uuden tulpan kanssa ei toimi niin eihän siinä muu auta kun alkaa sähköjä laittamaan taas.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

15.6.2013 0:33

kannattasko sun käyä nuo kaikki pultit vaikka joka ajon jälkeen läpi, ni säästysit näiltä ikäviltä kommelluksilta.. sulla varmaan 70 prosenttia noista jonkun osan hajoomisesta/irtoomisesta johtuu sun huolimattomuudesta=D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

15.6.2013 3:23

Niinnojoo :'D Pitäs vissii, muutenkin tuo vibraa niin paljon että jokanen pultti/mutteri koko mopossa tahtoo löystyä. Mulla oli lukkomutterit+kierrelukitettta koneen akseleissa niin siltikin ne tahtoo vähän löystyä.. Mutta jännä että tuo mutteri pääs löystymään kun ei ole aiemminkaan pulttipyssyllä vedetty ja silti pysynyt.

Nomutta huomenissa uusi tulppa ja toivotaan parasta että sillä pärähtää. Jos ei, niin menee varmaan hetki että löytyy taas innostus säätää. Varmaan sitte kun tulee virtalukko niin tulee asennettua sähkötkin sitte samalla :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

15.6.2013 12:56

Mitähän varten rabasan uuremman mallin koneista on jätetty se tasapainoakseli pois ? Ei 2 laakeria ja akselin valmistus niin hirveitä maksa..
Vm-98 kameli terpin koneesta löyty tasapainokseli :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|"kuvakilpailu"|s92

15.6.2013 19:20

Noniin. Tulpanjohto oli paskana, aivan sulanut, ilmeisesti ollut melkein irti siitä puolasta ja antanu kipinää "etänä". Tuli siis hommattua kuitenkin Iridium tulpa (BR9EIX), uusi ja vähän pidempi tulpanjohto ja pakollinen punanen raaacing tulpanhattu +5hp :)

Noh, nuo oli isketty kiinni. Lähti ekalla polkasulla käyntii mutta ei kierroksia ottanut ollenkaan. Hetken ihmettelyn jälkeen joku älynväläys että otin ilmanputsarin irti ja jumalauta se otti kierroksia paremmin kuin ikinä. Eli oli tuo piperi siis ollut aina tähän mennessä turhan lytyssä runkoa vasten. Otin TZR:ästä sen imutorven vai mikä kutsumanimi onkaan, vähän kuumailmapuhaltimella kun lämmitteli ja venytteli niin meni tuohon kaasariin kiinni. Se oli kuin tehty ja se "kiersi" osan runkoa joten ilmanputsari meni loistavasti paikalleen.

Aiemmin kun se nosti jotenkin keulaa ykkösellä piikkiä napatessa. Niin nyt se nostaa 1->2 ja kolmosellekkin vaihtaessa nokkii vähän. Kytkimen kanssa vois kolmosella lähtä keulimaan oikein hyvin ilman nykäsyjä. Vieläkin tuo putken kierrosalue vähän hakee mutta toivottavasti korjaantuu sitten Walden putkella. Videota oisin ottanut mutta kun kypärä on kaverilla tällä hetkellä missä on kameran mountti. Mutta kuitenkin, parhaimman kuullosta&tuntuista tähän mennessä. :)

Tuo imukaula on helvetin tyhmän muotoinen, aivan kuin tehty jollekkin vakiokaasarille mikä mahtuisi olemaan ihan suoraan päin kaasaria ns vaakasuorassa.. Malossilla tuo kaasari meni paljon parempaan asentoon.

Siinä pari onnetonta kuvaa vielä mitä napsin.

Kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

15.6.2013 19:40

Noh, joko on huiput testattu?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

15.6.2013 20:15

Noo 110kmh paikkeil ottaa välit vastaa ja jää huutamaan ihan törkeästi. 14/48 tällä hetkellä. Ei minkäänlaisia merkkejä etteikö jaksais vetää. Pitäis tilata 15 eteen.

Nyt tuo pytty alkaa näyttämään sitä oikeaa potentiaaliaan. Mitä olen videoita katellu nii joko nää parmakitti vehkeet on sellasia että ei näyttäis lähtevän mihinkään tai sitten ne lähtee ku mikäkin. Voisko sitten olla että osa näistä ei vaan ole saanut palasia loksahtamaan kohilleen. Ei se mulla silloin aikasemminkaan mikää tykki ollu. Nyttekun saanu oikeastaan kaikki kohilleen niin alkaa tuntumaan hyvältä.

Vielä kun Walden putki kiinni ja toivotaan että siitä tuli hyvä, tai siis tulee.. :)