Pärrähän on derbi, jossa ei liene tasapainoakselia koneessa? Ainakin kaikki ajamani derpit värisee ja tärisee ihan vitusti. Semmonen pien jutska että perusteräs kun ei kestä julmetunta määrää tärinää ja kun koneessa ei ole tasapainoakselia sekä 110cc ottaa suht hätäseen sen +10k rpm muutenkin. Miettikääpä kun äänenvaimenninta ei tueta kunnolla, mikä rasitus siihen jää kun ehkä kilon mötikkä painaa ohutta rautaputkea kun samalla tärinä rasittaa putkistoa.
Kunnollinen kiinnike äänenvaimentimeen, ei välipilliin, ja mahd. kevyt vaimennin. Ei johdu mistään renkain kuvioinnista, ellei ole jotkut kuusikulmaiset häröt kumit enskoilla. Eikä tuo smototyylinen kuviointikaan edes aiheuta tärinää.
Oikeasti, miksi alakauttasten kanssa on oltava vaikeata nähdä se kiinnityspuoli? Kuvista päätellen vain paisarin loppupäästä on tuettu. Välipilli jää siis vaimenninta kannattelemaan. Muistattehan te vipuvoiman? Millainen voima kohdistuu kun metrin vivun päähän laitetaan parikymmenkiloinen betoniharkko?
Metallihan kestää parhaiten puristuslujuutta.
Ihan winkwink, laita änkkä runkoon kiinni kuten yläkauttasissa putkissa; jonkinlainen reikänauhakiinnike tms.
Kieltämättä ihan mielenkiintoinen projekti kuitenkin. Pitkään mietin mitenkä "näyttävä" laitos tästä tulee. En juurikaan hämmästynyt parmakitin tehojen suhteen. varmasti saataisiin tekemällä vielä parempaa. En itse kyllä tähän yllä teknisiltä taidoiltani enkä varakkuudeltani juurikaan. Ulkonäkö on kyllä mun mielestä ihan hauskahko, kantani olis keltaisen swingin ja raiserien puolella! Pistä tekniikka lopullisesti kuntoon että voi hyvillä mielin ajaa useamman illan, panosta sitten ulkonäköön, ellei keltainen swingi tai muu ulkonäöllinen muutos nosta teholukemia!
Onnea projun loppuun saattamiseen. Ei ole paljon tekemistä. Seurailen