Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
23.2.2016 15:58
Penkitys / säätö on perjantaina.
24.2.2016 21:08
Seurantaan meni sen verran hyvin viritys taitoo kyl löytyy ku tommosta rupee tekemää
26.2.2016 19:30
Säätö ja penkitys-sessio vihdoin ohi, kolme tuntia...
Saadut arvot: Max Power 13,8 ja Max Torque 8,07
Käyrä on mukavan suora ilman ikäviä notkahduksia.
26.2.2016 19:36
Onko tuo kampiakselilta laskettu teho (DIN), vai takapyörältä?
Ja oletettavasti SCR RL50 putkella?
Tehoalue näyttäisi olevan about sama, kuin Giannellilla vähän piristetyn AM6 motin kanssa.
Mutta samankaltaisia tehokäppyröitä on muillakin tullut tuon SCR RL50 putken kanssa tehdaskuntoisilla sylkillä..
26.2.2016 20:04
Takapyörästä mitattuna, laskennallinen koneteho n. 15,5 hp
Linkissä videotaltiointia tapahtumasta:
https://www.youtube.com/watch?v=WsmVdrhufPE
26.2.2016 22:28
Testasitteko ilmansuodatinkotelon kanssa?
Kiinnostaisi tietää, miten paljon tuo kotelo vaikuttaa tehoihin.
26.2.2016 22:57
Ei testattu kotelon kanssa. Sovittiin että mittaan lambda-arvot nyt säädön jälkeen ilman koteloa ja uudestaan kotelon kanssa omassa tallissa. Sillä selviää aiheuttaako kotelo sellaista vastusta/ muutosta että aiheuttaa toimenpiteitä. Säädöt on nyt "ihan tapissa" joten pieni imuilman kuristus ( rikkaampi seos ) ei ole pahasta. Mutta karsotaan kun saan mitattua. Toisaalta ollaan menossa vielä uudestaan penkitykseen jossa on tarkoitus testata Gianellin putki ja hakea säädöt sille, joten silloin voi tarkistaa myös tuon kotelon, mikäli antaa ahetta.
27.2.2016 13:47
Toi tehokäppyrä on kyll komee ja laaja, helppo ajella mutkatietä ku ei tarvi ootella... karmeeta piikkiä.
29.2.2016 13:13
Olen itsekkin tyytyväinen tuohon tehäkäyrään. Kestävyyskisoihin nähden olettaisin sen olevan juuri sopiva, ettei ole rutistettu ihan kaikkea mahdollista tehoa jolloin toivon luotettavuuden paranevan. Erityisesti hyvää on tuo leveä tehoalue ilman ikäviä notkahduksia.
Lambda-arvossa ei ollut käytännössä mitään havaittavaa muutosta ilmanputsarikotelon asennuksen jälkeen, joten tässävaiheessa ei tehdä muutoksia seoksiin.
Pikku hienosäätöä sitä vaston tehtiin muokkaamalla putken kiinnitystä jolloin paisari saatiin lähemmäs pyörän keskilinjaa.
Samalla änkkä siirtyi lähemmäs swingiä eikä ole ensimmäisenä ottamassa kaarteessa kiinni, hyvä niin.
1.3.2016 21:18
Järkeviä muutoksia. Melko mukavat tehot tuli ulos. Paljon mukavampi ja kevyempi ajaa pitkään kaasu pohjassa, kun ei oo sellanen tähtää ja ammu malli. Ei tarvii joka mutkassa sovittaa vauhtia vaihteen kanssa sopivaksi, jotta pääsee poorista pois kevyesti. Vielä kun laittais sen malossin 55cc sylkän niinku muut niin sais hiukka lisää alakierros tehoa. No mutta aina voi joku olla paremmin jne.. Itse kysäisin tehtaalta sen 55cc sylkän tekoa ja kustannuksia nii ei viitsitty edes vastata. Liekkö mun mahtavan englannin kielen takia. Hyvässä paikassa tuo putkisto, meillä meinas asfaltti kisoissa kulua puhki tuosta paisarin ja änkkärin taitos kohdasta.
Jalkatapit vissii vaihtunu parempiin? Jarrupoljin variaatioita kannattaa myös miettiä. Muistaakseni Conti merkkinen poljin oli pienellä muokkauksella huomattavasti alkuperäistä parempi.
1.3.2016 21:36
Vielä kun laittais sen malossin 55cc sylkän
Mikä se sellainen sylinteri on, kun en ole koskaan aiemmin kuullut?
Ettei olisi vaan laitettu pidempi iskuinen kampiakseli perus MHR Team 50cc sylkän kaveriks ihan jonkun rakentajan toimesta?
1.3.2016 21:45
Korkeintaan joku rakentaja stroukannu 50->55. Kun mopoendurancessa on kuutiorajoitus 55. Tosin en nyt usko, että tuosta 5-kuutiosta tulisi loppupeleissä kauheasti hyötyä
Meinaan voi olla jossain MHR Teamissa liikaa asteita stroukkaamista varten
Toisaalta eikös hollantilaiset stroukanneet Teamin 90-kuutioiseksi?
1.3.2016 22:02
Pidempi iskuisen kampiakselin asennuksen yhteydessä muuttuu kuutiotilavuuden lisäksi, aukkojen aukioloajat, kkp, kiertokanki-iskusuhde
(jos yhtä pitkä kk)...
Joten pidempi iskuinen kampiakseli antaa rakentajalle enemmän mahdollisuuksia muokata moottoria.
Sillä joko menettää 5hp tai saa 5hp lisää, riippuen rakentajasta tälleen karkeasti sanottuna.
Pointtina siis, että jos löytyy mielenkiintoa ja taitoa
(ja tietoa), niin sitten tekee vaikeimman kautta jolloin on mahdollista saada enemmän tehoa järkevällä tehoalueella.
Tosiaan MHR Team sylkän kanssa aukkojen aukioloajat karkaa käsistä..
Ei saa alle 140° aukioloaikaa huuhteluaukoille ilman että männnärengas nousee yli YTP:n.
Ja 'liian pitkän' huuhteluaukkojen aukioloajan vuoksi blowdownin pituus kärsii, ja sitä kautta tehot ja kierrokset.E: korjattu ajatusvirhe
Viimeksi muokannut .Juho päivämäärä 2.3.2016 23:55, muokattu yhteensä 1 kerran
2.3.2016 11:27
Joskus muinoin Uimonen Tradingin (nyk. Powerfactory) edustaja kehuskeli että he mopoendurancea varten ovat porauttaneet Derbin vakiopatoja isommaksi ja pinnoituttaneet ne uudestaan, että ovat saaneet sen max. 55cc koneen. Ei kuitenkaan suostunut tarkemmin asiaa valaisemaan kun koetin lisätietoja udella.
3.3.2016 0:42
Kyllä siitä viidestä kuutiosta on paljon hyötyä lähinnä ajatellen kisahommia. Siitä tulee juurikin se pienen alaväännön lisäys ja sitäkautta ajo hieman helpottuu. Kaikki parannukset helpottaa sillon kun haluaa voittaa. Mutta jos mulla ja kaverilla sama virityspaketti, ainoana erona kaverilla 5 kuutioo enempi ja ajetaan kaupungilla niin eroa ei huomaa.
Sillon, kun alettiin ajamaan kyseltiin neuvoja kyseiseen lajiin ja yks neuvo tuli suoraan, että tehkää suoraan 55 sylkällä. Kuulemma niillä muutkin ajaa ja tieto tuli taholta joka yleensä laitteen toimiessa palkintopallilla seisoo. Kylläkai sitä saa millaisen sylkän vaan suhteiden ja rahapuolen ollessa kunnossa. Tosiaan mun eri aikaan eri kyselyihin ei vastattu malossilta sähköpostilla. Liekkö syynä joka päivä tulevat muut 1000 sähköpostia vai ettei vaan tuntenut tai ollut osamyyjä.