Tunturissa on sama kartio kampiakselin päässä kuin esim uusenskojen Minarelli am6 sekä Rabasa koneissa. Mulla oli esimerkiksi sovitettuna vanhanmallin Tunturi Aquan sähköt - siinäkin sama kiilakartio. Sähköinä on tätänykyä Ignitechin ohjelmoitava akkusytkä, magneetto on edelleen aquasta mutta hoitaa enää laturin virkaa. Puhallinjäähdytystä en itse pitäisi käytössä mutta ymmärrän miksi se on tarpeen: Koska pitää olla
Tunturin Boschistahan irtoaa kierroksia niin paljon kuin on tarpeen, mutta kovin voimakas se kipinä ei sillä ole; sitten kun tarvii tehokkaampaa, sellainen pitää hankkia.
https://www.hpi.be/appgallery.php?cat=068 Kokusan on hyvä, mutta HPI:llä on myös sytkä saatavilla suurinpiirtein kaikkiin laitteisiin mitä on tehty ikinä. Nämä HPI:n sytkät on myös ohjelmoitavia eli kun laitteet on asennettu, saa tietokoneella näpytellä haluamansa sytkäkäyrän jolla sitten mennään
Dinaminin Tinamäntiä oon käyttänyt joskus mutta nyt on ollut näissä am6:n halpismännät käytössä, ihan siksi että pyttynä on ollut 40,3 milliin porattu vakiopytty (aihiot on olleet valmiiksi loppuun porattuja) joten am6 on luonnollinen valinta männäksi: Muita ei ole ja männänhelma jää vielä juuri ja juuri siedettävän paksuiseksi. Am6 mäntä menee kun pyttyä korottaa muistaakseni noin 5mm.
Tämä uusi sylinteri ei ole ns. uutta tekniikkaa vaan ainoastaan päivitys vanhaan setuppiin: Koetan saada tehtyä vastaavan hieman paremmin viilatun sylinterin edellisen tilalle. Hyvin paljon viilattu vakiopytty siis edelleen luvassa, samalla porauksella. Pakoaukko on tietysti jotakuinkin samanlaiset mutta huuhtelupuolelle ei tule avohuuhtelut vaan seinämä pysyy paikoillaan ja yritän tehdä kemiskillä jonkinverran pyöristystä sisäkurviin. Ongelmana on lähinnä että huuhtelun ulkokurvin puolella ei ole metallia jota voisi poistaa kanavan siirtämiseksi ulospäin.
Tämmöistä. Ajoitukset tulee olemaan kai osastoa 190/132/196 imu/huuhtelu/pako