Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Team NLR projects vol.2

15.8.2012 19:50

Kiinnostavan näköistä meininkiä, propsit siitä! ;) Porukkaa varmaan myös kiinnostaa, että millä saatte rahoitettua nämä projektit? :D Itellä ei olis varaa, ei millään!

Re: Team NLR projects vol.2

15.8.2012 20:23

^ On myös niitä ihmisiä, jotka käy töissä..

Re: Team NLR projects vol.2

15.8.2012 20:32

En väitä, ettenkö itse kävisi töissä, mutta kyllä tuohon nyt aika hurjasti rahaa menee, varsinkin opiskelijana, vaikka kesätöissä olisikin. Täälläpäin ainaki kesätyössä suurin palkka pyörii siinä 1000€ lähellä ja voisin arvailla, että rahaa on palanut enemmän.

Re: Team NLR projects vol.2

15.8.2012 20:35

Nämä kaks jätkäähän on jo aikusia yli 20v miehiä, Larzukihan omistaa Scootzstoren. :D

Re: Team NLR projects vol.2

15.8.2012 20:38

No mää kans mietin, kun en oo ennen tätä seuraillut ja ite "vasta" 17 :D

Re: Team NLR projects vol.2

15.8.2012 23:27

[leipuri] kirjoitti:Kiinnostavan näköistä meininkiä, propsit siitä! ;) Porukkaa varmaan myös kiinnostaa, että millä saatte rahoitettua nämä projektit? :D Itellä ei olis varaa, ei millään!


Kiitos kiitos..

Töitä töitä töitä.. ainakin omalla kohdallani. Tietenkin omasta firmasta on nykyisin etua hyvinkin paljon, sillä tavarat saa helposti hankittua. Eipä näihin viimeaikoina hirveämmin ole uponnut, lähinnä kulutusosia jouduttu vaihtamaan uusiin. Rahanmenoahan ei harrastuksissa lasketa, mutta arviolta 5000-6000€ on tähän mennessä ainakin kymcoon uponnut.. Sen voi jakaa n. 2 vuoden ajalta, joten ei siinä kuukausihinnaksi kovin isoa summaa jää :)

Kymcon tilannetta:

Tuossa alkuviikosta hommasin nimettömän ex putken, eli malossi team putken. Se asennettiin paikalleen. Käyntiin yritettiin tuloksetta. Vika löytyi lopulta seuraavana päivänä bensapumpusta. Oli täynnä pientä roskaa, joten on hyvin tärkeää laittaa aina puhtainta bensaa!

Samalla vaihdoin nimettömän kanssa bensaletkut uusiin, oli vanhat sen verran kovettuneita.

Testillä käytiin ja perstuntumalla tuntui lähtevän paremmin kuin stage6 R1400 kanssa.

Mutta, nälkä kasvaa syödessä.. Tuli tehtyä nyt ostoksia mitä olisi pitänyt tehdä ajat sitten.

Eli tilaukseen lähti:

-Malossin kisasähköt
-Stage6 RT Black edition 28mm PWK
-NGK racing tulpanhattu + johto
-Malossin iridium tulppa
-Stage6 Carbon läpät Tassinari V-Force
-ja muuta mukavaa

Uskoisin että nyt alkaa säätäminen toden teolla. Etuja meillä on etenkin siinä että:

-Nimettömällä malossin sähköistä kokemusta ja tuoreessa muistissa "miten ne säädöt löytyy"
-Parempi kaasutin kuin ennen

Pyritään nyt saamaan kymcoonkin enemmän liitoa. Nimettömän zippiin verrattuna kymco jää esim. 0-60km/h kiihdytyksessä muutamia metrejä. Ero ei saisi olla niin suuri. HPI:n sähköissä loppui säätövara tuolle tekniikalle, "tapissa" oli säädöt.

Mutta näistäpä lähdetään liikkeelle. Kuvat jäi valitettavasti työkoneelle, joten niitä voisin lisäillä tässä lähipäivinä.

Myynnissä olisi nyt siis seuraavaa:

-HPI:n kisasähköt Gilera/Piaggio (käytetty n. 100km ajan.) (toimii)
-Stage6 R1400 Gilera/piaggio (kiilloitettu) (voidaan myös maalata)
-Motoforce PWK 28mm kaasutin (kaikki toimii)

Yhteydenotot YV:llä

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2

16.8.2012 0:09

|LarZu| kirjoitti:HPI:n sähköissä loppui säätövara tuolle tekniikalle, "tapissa" oli säädöt.
Pakko ihan kysyä, että miten sait säädöt loppumaan, kun vauhtipyörä ei ole kiilalla sidottu tiettyyn asentoon? Käytännössähän säätövaraa on täydet 360 astetta.

Re: Team NLR projects vol.2

16.8.2012 20:42

Shape kirjoitti:
|LarZu| kirjoitti:HPI:n sähköissä loppui säätövara tuolle tekniikalle, "tapissa" oli säädöt.
Pakko ihan kysyä, että miten sait säädöt loppumaan, kun vauhtipyörä ei ole kiilalla sidottu tiettyyn asentoon? Käytännössähän säätövaraa on täydet 360 astetta.


Tarkoitin tällä lähinnä sitä että HPI:n sähköt on hankalampi saada säätöihin. Kyllähän niistä löytyisi varmasti paukkuja vielä, mutta malossin sähköistä löytyy NLR:n tallissa enemmän kokemusta, joten niistä uskotaan saavan enemmän irti.

Lisäksi malossin sähköt sisältävät enemmän hyödyllistä osaa verrattuna HPI. Esim. painolevyn, millä saa tasapainoitettua rata-ajossa kiihtyvyyttä.

Re: Team NLR projects vol.2

17.8.2012 18:22

|LarZu| kirjoitti:
Tarkoitin tällä lähinnä sitä että HPI:n sähköt on hankalampi saada säätöihin. Kyllähän niistä löytyisi varmasti paukkuja vielä, mutta malossin sähköistä löytyy NLR:n tallissa enemmän kokemusta, joten niistä uskotaan saavan enemmän irti.


Kyllä se tällä tasolla kun liiikutaan alkaa oikeasti olemaan etua jos tuntee osia entuudestaan miten ne käyttäytyy ja miten ne säädetään. Jokanen voi kaupasta hakea kalleimmat osat mutta Suomessa ne ketkä ne saa säätöihin luetaan sormilla. Vanhempana kolleegana voin sanoa että nimetön kyllä kuuluu näihin.

Mutta mukava nähdä että Larinkin vehke alkaa oikeasti liikkua ;)
Nimettömältä kuulinkin jo jotain villejä huhuja uusista kujeista ;)

Re: Team NLR projects vol.2

22.8.2012 22:10

Paljastetaan tulevaisuuden suunnitelmista että vanha Piaggio on purettu atomeiksi ja uudet tuulet puhaltaa. Viikon-parin sisään tulee isompaa päivitystä kuvien kera missä selviää mitä on tulossa.

Viime tavotteet oli saada yli 20heppaa renkaalta ja päästä yli 120km/H. Jotka rikottii melko helposti.
Nyt tavotteet on nostettu yli 25 heppaa renkaalta ja yli 130km/H...

Stay Tuned!

Re: Team NLR projects vol.2

22.8.2012 22:28

Noniin! Kiva kuulla, että tulee jotain uutta ja varmasti hienoa! Tavoitteetkin kasvaa projektin aikana, kuten minullakin. ;) Innolla odotan tulevaa!

Re: Team NLR projects vol.2

22.8.2012 22:36

Shiiit, kuulostaapa hyvältä! :seko:

Re: Team NLR projects vol.2

25.8.2012 15:23

Tervehdys!

Kymcon osalta tapahtunut tämmöistä:

Osia tuli siis tilattua jotta saataisiin kymcoon hieman lisäpotkua.

Kuva

Eli seuraavaa:

NGK Racing tulpanhattu + johto
Malossin iridium tulppa
Bensansuodatin
Stage6 V-force carbon läpät
Stage6 R/T black edition 28mm kaasutin
Malossin kisasähköt

Näillä lähdetään menemään, josko vielä tämän syksyn aikana ehtisi säätämään.

Lisäksi tuli tosiaan nimettömältä hommattua Malossin putki.

Kuva

Näin perstuntumalta paljon paremmin saa tällä irti koneesta kuin entisellä stage6 R1400.

Jatkamme harjoituksia.

Tällä hetkellä tallissa on seuraavia projekteja:

2kpl Yamaha aerox
1kpl Cpi Oliver
1kpl (Aprilia sr ditech)

Hommaa siis riittäisi jos vain olisi aikaa tehdä :(

Mut syksy ja talvi kun tulee niin alkaa projektit etenemään.

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2| s.10 uutta osaa

25.8.2012 17:12

Hyvän näköistä osaa. :nörtti: Ja talli täynnä projuja. :D

Re: Team NLR projects vol.2

25.8.2012 20:30

Hei Lari, ootkos huomannut miten näissä mopohommissa V-Forcet pelaa verrattuna kahdella sivulla olevaan runkoon? Iso_lohko kaksitahtikoneissa voidaan puhua niiden olevan "parasta mitä voi kaasarin ja motin väliin laittaa", mutta näistä pienemmissä vehkeissä en ole kuullut vielä minkäänlaista arviota.