Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Palen projektit: tehari maalattu

26.4.2012 21:07

Aika härski, vähän liian rimpula tuo paisari omaan makuun ja saisi olla pystymmässä :)

E: Laita ihmeessä videota ajosta ja kiihdytyksestä! ;)

Re: Palen projektit: tehari maalattu

26.4.2012 21:48

Se on suunniteltu laajavääntöseksi, sen takia ohut paisari. IMO kaikissa kaupan tehareissa se on ihan liian paksu. Ja vaikka ei skootterissa alavääntöä tarvikkaan niin tuo on siitä hyvä että ei tarvi hirveitä huutorullia niin konetta ja bensaa säästyy. Ja joo sen piti tulla pystympään mutta ei sitte näköjään tullut, mutta oon jo niin tottunut tuohon että ei pistä omaan silmään ollenkaan :D

Joo pitää laittaa sitten kun saan tuohon minikameraan kalansilmälinssin, sitte tulee hyviä videoita toivottavasti :D

Re: Palen projektit: tehari maalattu

26.4.2012 22:42

Aika paljon kyllä silti kuluttaa. Ite vedin matka-ajoo Street Magicillä, vakiolla, niin olis hyvin mennypäälle 200km tolla 6,4l tankilla. 70cc Stalkkerillaki kuluu joku 4-5l satasella, eikä ajo oo mitää kaunista. Ja 50cc Stalkkeri nyt toimis pelkillä höyryillä, jos viittis ajaa nätisti :D

Re: Palen projektit: tehari maalattu

26.4.2012 23:05

Enusko, matkamittaris kusettaa tai laskit väärin. Ois tuo kulutus mulla huomattavasti pienempikin jos ajais koko ajan tasasta 50-55 vauhtia mutta kun tuo jatkuva kiihdyttely ja sähköryypyn aiheuttama ryystö kylmäkäynnistyksessä syö sitä todella paljon, mutta en siltikään usko että nuo sun lukemat on kovin mahdollisia kun on viritetty ja ei oo kovin rauhallisestikaan ajettu. Ja tuo 4l/100 on aika yleinen lukema ihan vakiomopoissakin että ei kyllä tosiaan oikein kuulosta mahdolliselta 70cc:llä 4-5 litraa satasella. Nää 2 tahti vermeet alkaa ihan oikeesti ryystämään jos virittää ja ottaa tehot ajossa jatkuvaan käyttöön..

Re: Palen projektit: tehari maalattu

27.4.2012 7:14

Ihan näppärän näköinen ränni! Nii, sitä ajovideota kehiin. ;)

Re: Palen projektit: tehari maalattu

27.4.2012 8:03

No Street magicillä oli 80km kohalla kulunu n.3litraa, ja Stalkkereissa menee 70cc:llä tankki jossain 150km, tankki 6l, ja 50cc menee oikeesti todella vähällä, kun jaksaa ajaa pintakaasulla. (En tiiä paljonko sillon menee, kun en ole ikinä jaksanu 100km ajaa pintakaasulla :lol: )

Re: Palen projektit: tehari maalattu

27.4.2012 13:34

Itse pääsen tankillisella(5,5l) 80km kaupunki ajoa.. Kuriton kyseessä :roll:

Mutta matkaa ajamalla pääsee varmaan +100km.

Re: Palen projektit: tehari maalattu

28.4.2012 13:06

Eipä ollu ainakaa liian pieni suutin, kokeilin 84 suuttimella = jäin prikattomalle roksille kiihdytyksessä :D se on ihme ku se ei röpötä mutta ei silti kulje kun se suutin on liian iso. Sitte laitoin 82 takasi ja huomasin että ilmanputsariin oli tippunu jesaria :D , otin sen pois ja johan lähti taas eikä sähköryyppykään muka röpeltäny juuri yhtään, tuntu kulkevan vitun hyvin, sitte otin rajottimen pois ja paahdoin pari kertaa +65kmh korttelia ympäri ja hyyty taas totaalisesti.. tulppa näyttää liian rikasta seosta. On se ihme miten se koko ajan tuntuu käyvän liian rikkaalla, mopon ostosta lähtien vaivannu tuo sama ongelma. Eli pistäkääs joku pikapostina 80 suutin tulemaan tänne :D

Matkamittariki sekos, mopolla ajettu nyt -167km :D

e: ihmeitten aika ei oo ohi, toimii 75 suuttimella :D ainaki melkeen. Luulin ettei se 82 suuttimella röpeltäny, mutta kummasti huomas kuinka alko käydä paljo tasasemmin. Mutta on se vaa ihme kun se vieläki hyytyy lämmettyään.. veikkaanpa että nyt juttu on kääntynyt jo toisinpäin eli sähköryypyn mentyä pois alkaa käydä hitusen liian laihalla. Kylmänä lähtee saatanan hyvin, lämmettyä ei enää kiihdy niin hyvin mutta vetää kumminkin yläkierroksilla loistavasti.. eli vissii sitte 78 ja 80 suuttimet seuraavaksi

Re: Palen projektit: tehari maalattu

28.4.2012 21:58

Ite melkee tuossa tilanteessa lähtisin variaattorin säätöjä hiomaan, itelläki huomas ex-cpissä tosi selkeesti varin lämmettyä että ei ottanu piikkiä terävästi ja ei kiertänyt loppuun. Autto kummasti uus hihna ja +50 vp.

Re: Palen projektit: tehari maalattu

28.4.2012 22:11

Voi olla mutta en oikeen jaksais uskoa enää tuohon vp-jousen löystymiseen ja hihna on uus. Se kyllä kiertää loppuun, ei vain kiihdy niin hyvin enää ja piikki tuntuu laimeammalta. Ja tuntuu erittäin kummalliselta miksi esim kaverin vakio roksi ei hyydy lämmettyään vaikka vp-jousi tuntui naurettavan löysältä omaan +15 vp:seen verrattuna ja lisäksi roksin varikopassa ei näytä olevan mitään tuuletusreikiä, mulla taas on nekin. Ja tuo on monta kertaa tullut todistettua että tuo liian iso suutin aiheuttaa väännön häviämistä koneen lämmetessä ja luulen että tuo 82 oli liian iso ja 75 taas liian pieni, tolla 75 hyytyy sitten kun sähköryyppy on menny pois päältä ja alkaa käydä laihalla. Ja se kulki muutenki paremmin tolla 75. Ei se kyllä kovin paljoa hyydy mutta silleen että huomaa. Ja siinä on jotenkin jännä että 0-40 kiihtyminen hyytyy vähän, mutta 40 eteenpäin tehot tulee takas ja vetää taas hyvin.. oon aika varma että se on tosta suuttimesta ku sillä 82 suuttimella se hyyty eri lailla, tehot ei tullu yläkierroksilla takas vaan väännöt hyyty suurin piirtein joka alueella.

Re: Palen projektit: tehari maalattu

30.4.2012 20:09

Joopa joo.

No kävin sparewheelissä ja vein mönkijän pytyn porautukseen, varmaan tässä parin viikon sisällä lähtee sekin tulille :seko: Ja ostin kihveliin 72 ja 78 suuttimet, 72 sen takia kun aattelin että voisko tuo 75:kin olla jumalauta vielä liian iso, ja pistin 72 kiinni ja kappas toimii vieläki vähintäänki yhtä hyvin, ilmeisesti hyytyminen väheni vähän koska en ole enää varma mutta jokin kutina on selkäpiissä että ei se vieläkään ota aivan niin hyvin piikkiä kun kylmänä lähtiessä..hermot menee. On kyllä uskomatonta kun muka 72 tuntuu toimivan tähän mennessä parhaiten vaikka on tehari ja ilmanputsarin kuri kokonaan pois. Ja tulppa on edelleenki tutun tummanruskea eli ois muka vieläkin liian iso.. muistaakseni joskus syksyllä toimi vakioputkella, vieläpä kuri putsarissa, kohtuu hyvin 75:sellä, on tää taas yhtä mustaa magiaa :D

Koitin sitte myös pistää 6g rullien sekaan 4,8g rullia mitä löyty ja nyt ois niinku 5,4g rullat ja kyllähän tuo tais vähän parantua. Sama homma kyllä noiden rullienkin kanssa, silkkaa arvuuttelua :D :x :(

Re: Palen projektit: tehari maalattu

30.4.2012 22:13

Palezu kirjoitti:Matkamittariki sekos, mopolla ajettu nyt -167km :D


Tuohan selittää mopon pienen kulutuksen. :D Vähän myöhäaaä tulee kommentit, mutta tuo tehari on kyyllä NÄTTI itetehdyksi!

Re: Palen projektit: tehari maalattu

30.4.2012 22:47

No kiitos, tuo maali todellakin paransi sitä huomattavasti :D Tuo kuva kyllä vähän vääristää, ei se oikeasti ole noin hieno mutta kyllähän tuolla ajaa kehtaa.

Joo tuo mittari on vähän tuommonen vehe, vissiin jotenki sattu virta katkeamaan kriittisessä kohdassa ja onnistui korruptoimaan muistin mutta äkkiäkös tuon uudelleen fläshäsi, nyt sillä on ajettu vajaa 9100km, kymppitonni lähestyy :D Ja nyt tuo mittari tekee semmoista että jokaisessa töyssyssä käynnistyy uudelleen, toivottavasti ei jätä käynnistymättä poliisin alla :D Vian paikallistin säätönappiin, pitää katsoa mikä siinä on tällä kertaa. On muuten jännä homma miten tuo säätönappi tuntuu olevan vikojen aiheuttaja, joltsullakin se nappi aiheuttaa ihme oireita ja käräytti jo mikropiirin kerran.

Ja kävin tuossa taas ilta-ajelulla katsomassa millanen on vappumeininki, no eipä ketään näkynyt kun tihkutti vettä, mutta keeway kyllä kulki, etten sanois täydellisesti :D Hyvin vetää ja nätisti kiertää, pientä alaväännön katoamista kyllä vielä havaittavissa liikkeellelähdössä mutta pitää kokeilla tuota 70 suutinta jos se olisi täydellinen. Potuttaa taas kun jälleen meni 6,40e noihin pirun messinkiruuveihin, muutaman millin sadasosan kokoeron takia, ja 70 suutin olisi ollut jo valmiiksi mutten tietenkään viitsinyt kokeilla kun arvelin että on kuitenkin liian pieni.

Tuo kaasari se vaan jaksaa yllättää, välillä tuntuu että pitäs melkeen joku dellorto ostaa kun ei tuota tunnu saavan mitenkään säätöihin mutta toisaalta taas nyt alkaa tuntua että voiko tuo olla noinkin nerokkaasti suunniteltu, nimittäin alakierrosten käynti on koko ajan ollut parempaan päin kun pääsuutin lähestyy oikeaa kokoa, vaikka pääsuuttimen ei pitäis alakierroksilla vaikuttaa.. Nyt nimittäin sähköryypyn toiminta on muuttunut huomattavasti järkevämmäksi, kylmänä lähtö ei ole enää tolkutonta röpellystä ja se jopa vastaa kaasuun, ja tähän mennessä se on vaikuttanut käyvän tyhjäkäynnillä aina todella rikkaalla, seosruuvi kokonaan auki eikä riitä, mutta nyt osoittaa jo merkkejä siitä että seosruuvia saisi kääntää jo kiinnipäin :D

ehkä se tästä, kohta saan kytkinjouset ja mönkijäkin toivon mukaan kohta pärisee. Veikkauksia paljonko se sitten kulkee, ennen joulua meni KAHESTI LEIKANNEELLA UMPI VÄLJÄLLÄ (m-renkaan katkosvälys yli milli) pytyllä, vähän viilatulla pakoaukolla ja VÄÄNTÖ teharilla tasan 40 :D

Re: Palen projektit: tehari maalattu

30.4.2012 22:52

Veikkaisin että mönkijä menee jonku 65-75.

Re: Palen projektit: tehari maalattu

30.4.2012 23:18

Ite sanoisin että jos se noin paljo menee niin silloin on kyllä maailmankirjat sekasin, mutta ois kyllä helkutin kova juttu jos noin kovaa menis :D koskapa tuossa ei ole vaihteita, niin se on pirun vaikea virittää sillain että kulkis kovaa mutta jaksais vielä kiihtyä. Ja tuon pytyssä on kaksi naurettavan pientä huuhtelua, pakoaukolla asteita tällä hetkellä alle 160, imuaukolla ei lähellekkään sitä, 12mm kaasari, aukot eivät edes aukea kokonaan ja vielä viimeisenä juttuna, korjaamaton puristussuhde taitaa olla hurjat 6-6,5 :lol: Tuota kyllä tullaan virittämään, ainakin tuo kansi saa kokea melkoista kairaamista ja teen tuohon vielä paremman putken. Ehkä tuon saisi siten kulkemaan että laittaa tehot korkealle ja karmeat huutovälit että jaksaa kiihtyä, ja huippunopeutta mennään sitten 10-11krpm kierroksilla :D Ja sitten tulee se että riittääkö jäähdytys, tuossa kun ei nuo jäähdytysrivat mitkään hurjat ole mutta sen näkee sitten.

Sitkeä peli tuo ainakin on ollut, no ei ihmekkään sehän on pv:n sukua. Vuosimallia 1987, pytyllä ajettu siitä asti, vakio mäntä meni pari vuotta sitten tuhannen murusiksi, uudella männällä lämpöleikkas kahdesti, renkaat puhennu sen seitsemäntoista kertaa, kytki(keskipako)messä mahtaa olla jotain häikkää kun ottaa niin aikaisin kiinni, vauhtipyörästä haljennu kaikki magneetit, liimattu takas ja toimii ja kiertää silti, kampuran magneetonpuolen kierteet ja mutteri tuhannen pillun päreinä mutta pitää, ja muistaakseni kampiakselissa oli oudon suuri pitkittäisvälys :D

Oma veikkaus on että hyvä jos 55 menee, mutta eihän sitä tiedä. Siinä oli 11-32 välit jotka se tuntu kelaavan loppuun niin hyvin kuin vakio rutku pakoaukossa kierrosalue riitti ja meni 40, niin jos siinä nyt timmillä pytyllä ois vääntö lisääntyny niin paljon että jaksaa pidemmätki välit niin ihmeitä voi tapahtua.

Tosin joku kartingia ajanut voisi varmaan antaa aika hyvän veikkauksen kun eikö niitä ole jotain 60cc 2t koneilla varustettuja ja vain yksi vaihde?

e: eikö hemmetti se saatto mennäkki siinä loppuvaiheessa yli 40, kun se meni vakioputkella ja aivan liian pitkillä väleillä tasan 40 ja teharilla ja lyhemmillä väleillä se tuntu huomattavasti pirteemmältä, mutta ei tullu mitattua paljonko se silloin meni.