Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
7.4.2012 22:25
onko se roska otettu sieltä tyhjäkäyntisuuttimesta pois?
E: No jos kerran kaasari on putsattu ja suuttimenröörit availtu niin ei kait sitten... Jos se toisella kaasarilla toimii niin sillon sinne on jääny joku kikkara jonnekkin rakoon.
Viimeksi muokannut Betaversio päivämäärä 7.4.2012 22:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
7.4.2012 22:36
Kaasari on puhdistettu pari kertaa.
Huomenna otan hyllystä varakaasarin, putsaan sen ja kokeilen sillä
8.4.2012 10:01
Noniin, varakaasari hyllystä otettu, puhdistettu ja laitettu 68 suutin kiinni. Ei edes enään yritä edes.. pitääpä ottaa tallista 4t 139qm* kone esiin, vaihtaa sähköt ja subframe niin sen jälkeen taas mopo toimii.
8.4.2012 14:09
Kun mitään muuta ei keksitä, on aika ehdottaa palezun perinteistä: kiinnititkö männänrenkaita laittaessa huomiota tuliko ne oikeinpäin
?
e: njaa sanoit jossakin että kastelee tulpan niin ei varmaan vika sitten niissäkään ole. Sähköpuolelta lähtisin varmaan ettimään vikaa. Onko magneetto laitettu kiilan kanssa paikalleen?
8.4.2012 15:19
Katsoin äsken magneeton stefan. Täysin pitävä. Samalla huomasin, että staattorista oli irronnu johto ja samalla olin laittanu sen 180° pieleen.
Magneeton kiilaa en ole ottanut edes irti ja on sielä hyvin paikoillaan.
Vielä pienensin suuttimen 65:een, nyt jopa harvakseltaan yskii. Oisko mahdollista, että lohkot vuotaa, kun en laittanu liimaa sinne väliin? Varinpuolen stefa on myös kunnolla paikallaan.
Edit: ainoa vaihtoehto kohta on laittaa tulta moottorin alle ja ostaa käytetttynä 4t moottori.
8.4.2012 17:04
Ei toivoa kannata menettää.
-Onko tulppa vaihdettu uuteen? Vaikka kipinä tulee, tulppa voi olla paskana (kipinä tulee normi ilmanpaineessa muttei suuremmassa paineessa).
-Imuvuotoja ei ole? Eli on varmaa että se ei tosiaankaan vuoda mistään lohkon välistä tms?`
-Jos kipinä tulee mutta imuvuotoja ei ole, vois tsekata esim läpät.
-Sen jälkeen jää jäljelle melkeen ainoastaan kaasaripuolen ongelmat. Jos kipinää tulee ja moottori saa seosta niin sen pitäisi käynnistyä. Paitsi jos kansi ei ole tiivis.
8.4.2012 17:27
Noniin, ei luovutettukkaan. Vihdoin sain käyntiin! Polkea piti noin 5 min, sitten vasta lähti. Suurin syy oli staattorin väärä asento. Liittimen olisi pitänyt olla alhaalla, mutta sepä olikin ylhäällä. Tuon vaihdoin toisin päin sitten vasta käynnistyi.
Äsken
Puolisen tuntia annoin olla paikallaan ja kävin polkemassa käyntiin. Parilla polkasulla lähti käyntiin.
Säädöt on hakusessa. Lämpimänä ei käy tyhjäkäyntiä ja pikkusen liian laihalla käy. Huomenna iltapvästä säätelen, täällä mökillä on lunta liikaa ajamalla testaamiseen.
Ja oikeasti vika oli tämmöinen:
Mopo on kuin nainen. Jos naista ei hoitele kunnolla, se alkaa vittuilemaan. Tällä kertaa naisella oli vaan menkat (tiputteli bensaa maahan), sen takia se noin paljon vittuili.
9.4.2012 14:24
Noniin, seuraava onkelma. Ilmeisesti cdi poksi pätkii kierrokset alas 7500 tuhannessa. No, eipä siinä mitään, teen uuden sytytyssysteemin tähän.
Ja kokeilen vielä sinistä johtoa jos se auttaisi.
9.4.2012 21:21
Nhajas, eipä tämä pskaläjä toiminut. Vasta neljäs päivä putkeen käynnistysongelman korjaamista..
Vakiopytyn vaihdan nyt. Pittää vaan tiivisteet tilata.. Eipä tarvi mäntää ottaa irti. Mennee tuon motoforce plussan mäntä.
Tuohon on pari syytä:
1 SUUTTIMUEN SÄÄTÕ!! En millään saa säätöihin.
2. Tehoalue alempana. Pystyy jopa ajaa lämpimällä säällä.
Käyn vielä sähköllä jurruttamassa.
Prikan aijon hioa puoleen. Myös ehkä pidemmät perävälit laitan. (Nykyiset loppuu 65)
Hyvä puoli: Räveltämisestä oppii.
9.4.2012 23:55
Mitä järkee vaihtaa perävälit ku ei riitä tehot ees nykysiä välejä vääntää loppuun xD
10.4.2012 6:56
Millä perusteella?
No verrataan vaikka roksiin, siinä perävälit riittää sinne 100km asti ja siltikin se jaksaa hyvin vetää.
Ja tuossahan nuo ylettyy sinne 90km asti. Italjet Formulan perävälit otan. Tässä ja italjetissa on sama moottori ja nopeasti juutuupista katsottuna jaksaa sekin aika vääntää 80km/h asti kuritomana.
http://www.youtube.com/watch?v=YVqvNqfa ... ata_playerKatsoo sitten kun rahhaa löytyää..
10.4.2012 16:04
Meinaakko et tossa kiinanihmeessä on sama kone ku italjetissä vai? Italjetissä on morinin moottori. Sit vasta ku sulla 70cc mid-race kamat niin kannattaa alkaa vaihteleen välejä.. ja veikkaan et tommoseen kiinan mottiin saa ees moisia vehkeitä..
10.4.2012 16:23
Tässähän on moriniin perustuva moottori?
10.4.2012 17:21
Mivoo kirjoitti:Meinaakko et tossa kiinanihmeessä on sama kone ku italjetissä vai? Italjetissä on morinin moottori. Sit vasta ku sulla 70cc mid-race kamat niin kannattaa alkaa vaihteleen välejä.. ja veikkaan et tommoseen kiinan mottiin saa ees moisia vehkeitä..
Niin on tässäkin. Kaikki menee päittäin. Lohkojen kiinnitykset on vaan pikkasen erilaiset. Tarkoitan siis ilmajäähy italjettiä. Tässä on morinin kone, tarkka malli on 1e41qmb, mutta menee kaikki suzuki adressin koneen osat myös. Tätä konetyyppiä on käytetty ainakin tgb:issä, suzukissa, italjetissa.
Ainiin, tämä paskaläjä lähti käyntiin. Vikana viallinen bensahana. Nyt se on väliaikaisesti suoraan mitään hanoja. Yöksi laitan jonkin näköisen tökön, että joka paikka ei olisi täynnä bensaa.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 10.4.2012 17:24, muokattu yhteensä 1 kerran
10.4.2012 17:24
Jep, morinin kopiohan tässä. Sama kone kuin esim. mun suzukissa.
E: Niin hei Onko tää muute lyhyt lohkonen vai pitkälohkonen? Esim TGB Akros on pitkälohkoinen mutta Address on lyhytlohkoinen.