Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Black & Orange Derbi |USD| Barikit läppärunko 24.7.13 |

6.8.2013 16:56

Palezu jos olet yhtään lukenut tätä topiccia niin varmaan huomaat että pääsutin ei ole ainut mitä on vaihdeltu...

Oon kokeillut tossa about 10 eri koon suutinta, neulaa säädelty suuntaan ja toiseen, seos ja tyhjäkäyntiruuvia pyöritelty ilman huomattavaa vaikutusta. Tyhjäkäyntiruuvi on tällähetkellä maximissaan ja seosruuvi 1 kierrosta auki. Pätkimiseen auttoi kannentiivisteen vaihtaminen.

Olisiko tuohon kierrosten leijaamiseen sitten syynä imuvuoto tms??

Tyhjäkäyntisuuttimen voisi tosiaan ehkä ostaa viisi kokoa suuremman?

PS: Kyllä se pääsuutinkin siihe leijjaamiseen vaikuttaa jos käy liian laihalla...

EDIT: Millanen homma tuo magneetonpuoleisen kampiakselin stefan vaihtaminen on ja näkeekö siitä jos se on paskana?

Re: Black & Orange Derbi |USD| Barikit läppärunko 24.7.13 |

6.8.2013 21:50

No imuvuotohan se voi olla, tai sitten jostain syystä seos on tyhjäkäynnillä niin perseellään että joudut ruuvaamaan tyhjäkäyntiruuvin isolle, ja sitten kierroksilta laskiessa se saa paljon kaasua siitä ja kierrokset leijuu, sitten taas pikkuhiljaa hyytyy. Onko yläkerta timmissä kunnossa, olen nimittäin huomannut että se vaikuttaa aika huomattavan paljon alakierrosten toimintaan, ja väljällä koneella tyhjäkäynti tuntuu olevan melkein mahdoton saada säädettyä hyväksi.

Noh, mitenkäs se pääsuutin siihen vaikuttaa? Pääsuuttimesta virtaa bensaa koko mitaltaan silloin kun kaasu on kokonaan auki. Kun taas päästät kaasun, neula tukkii pääsuuttimen lähes kokonaan eikä sieltä silloin virtaa juuri minkään vertaa bensaa, jolloin on aivan sama minkä kokoinen pääsuutin on paikallaan jos neula kumminkin tukkii sen käytännössä kokonaan kaasun ollessa nollilla. Vai pidätkö sä kaasua päällä ja ihmettelet sitten kierrosten leijumista?? ;)

Ite oon oikeestaan saman ongelman kanssa painiskellu vaikka kuinka kauan tuon keewayn kanssa. Tyhjäkäyntisuuttimiin tuhlasin ison määrän euroja aluksi ilman mitään vaikutusta, sitten tajusin että yläkerta on väljä ja männän vaihdolla parani huomattavasti muttei vieläkään ole hyvä.. tosin saattaisi nyt toimia vaihtamalla vakio tk suutin takaisin koska nyt siellä on paikallaan joku eri kokoinen.

Re: Black & Orange Derbi |USD| Barikit läppärunko 24.7.13 |

7.8.2013 1:24

Melko harvinaista tuo että tyhjäkäyntisuuttimen joutuisi vaihtamaan pienten muutosten takia (tehari tms.)...

Voi toki olla että kaasarissa on jo alunperin älyttömän pieni suutin ja sitten joutuu vaihtamaan.

Re: Black & Orange Derbi |USD| Barikit läppärunko 24.7.13 |

7.8.2013 5:15

Palezulle vastaten tosiaan tuntuu että yläkerta olisi aika väljä, puristuksia aivan helvetin vähän muutenkin.

Re: Black & Orange Derbi |USD| Barikit läppärunko 24.7.13 |

12.8.2013 0:16

Noniin, nyt on magneeton puolen kampiakselin stefa katsottu ja tältä se tosiaan näytti:
Kuva
Eli siis koko stefa ja sen ympäristö oli ihan täynnä jotain hiekka/rasvapaskaa.
Kuva

Puhdistettuna:
Kuva

Eipä tuo stefa nyt mitenkään erityisen huonolta näyttänyt, tiedä sitten...

Sitten tapahtui myös jotain hienoa, sain nimittäin aikaiseksi maalata pumpunsuojat 8)
Kuva
Kuva
Ihan tyytyväinen olen pintaan vaikka paukulla maalattukkin :)

Mopo on nyt muuten säädöissä muttei pysy tyhjäkäynnillä ja pätkii yläkiekoilla, myös jäähdytysnestettä häviää säiliöstä?

PS: Ostakaa multa palikkaa derbiin:
http://www.motot.net/talli/osat/id55759/

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

12.8.2013 8:03

Se tuossa stefan tarkistuksessa on juuri ideana, että ensimmäiseksi katsotaan onko stefan pinta ja ympäristö kuiva, ja tuossa tapauksessa stefa vuotaa todella paljon. Kun se kerran alkaa vuotamaan, on stefa entinen. Magneeton kopassa ei ilmeisesti ole ollut paperitiivistettä lohkoa vasten kun noin paljon kivipölyä on öljyn sekaan tarttunut?

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

13.8.2013 7:18

Ei mulla ole koskaan ollut missään laitteessa mitään tiivistettä siinä mg-kopan ja lohkon välissä. Eli tuo stefa on siis vaihtokunnossa?

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

13.8.2013 9:59

Stefa vaan suosiolla vaihtoon ja kerralla kuntoon. Minullakaan kisasähköjen kanssa ollut ikinä edes koppaa kiinni. Ja mitään ongelmia ollut.

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

14.8.2013 0:17

http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=2556
Sopiiko tuo stefa?
Ja saako stefan miten helposti irti esim ruuvaamalla pari puuruuvia stefaan ja vetämällä?

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

14.8.2013 16:30

Ne ruuvit ei sinne kauhean helposti uppoa ainakaan puuruuvit kun siellä on se metalli sisässä

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

14.8.2013 17:09

No millä tavalla tota kannattas sit lähtee irrottelemaan?

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

14.8.2013 17:28

Pieni talttapää ruuvari tai ihan taltta menee akselin vierestä tunkemalla ja siitä saa kampeamalla.

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

14.8.2013 17:40

Juuh, pitää sit tilata toi stefa jos kerran sopii.

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

18.8.2013 15:26

Ei välttämättä kannata tilata netistä, kun otat vaan vanhan irti ja se kädessä marssi esim. etraan ym. ja sieltä osta samanlaien, tulee halvemmaksikin.
PS. Hyvältähän tämä näyttää seuraillut olen projua koko ajan mutta ei ole tullut kommentoimisen aihetta vaan. Keep up the good work! :D

Re: Black & Orange Derbi |USD| Pumpunsuojat! 12.8.13 |

18.8.2013 23:08

Hyvä että kerroit, en olekkaan vielä ehtinyt tilaamaan sitä.
Riittääkö että meen esim tonne etraan ja kerron vaan sen stefan koon eli 20x35x7

EDIT: Löysin tämmösen:
http://tuotteet.etra.fi/fi/g13935591/
Eikö tuon pitäs olla ihan sopiva kun valitsee tuolta tuon koon 20 X 35 X 7