9.11.2014 15:35
9.11.2014 20:12
9.11.2014 20:33
21.3.2015 13:43
14.11.2017 11:15
23.6.2018 14:38
16.7.2018 16:41
4.8.2018 18:48
11.7.2019 18:26
31.7.2019 23:32
4.8.2019 17:37
26.1.2021 0:16
27.1.2021 11:39
Husky_250 kirjoitti:Moi!
Kirjottele vaan tänne mitä Tunturille kuuluu ja mitä oot siihen rakentelemassa. Mua ainakin kiinnostaisi kovasti. Itse virittelen kanssa nelivaihteista Puch moottoria, mutta se on puhallinjäähdytyksellä ja tulee pappikseen. On ollut mielenkiintoista lukea sun moottorin virittelystä. Itse olen jo 45-vuotias, mutta eihän se ikää katso kun moottoreita haluaa viritellä. Nuorempana virittelin monenmerkkisiä mopoja ja myös Puch koneisia pappiksia. Yksi oli automaatti ja toinen oli kaksivaihteinen käsivaihteellinen. Mun moottoreiden virittelyt ei yleensä jää kovin vaisuiksi kun en tarvii mitään pikkuviritteistä laakeavääntöistä matkamopoa. Mopoa en periaatteessa tarvitse yhtään mihinkään, mutta jos tosta pappiksesta saisi kohtuullisesti voimaa ulos niin olisihan se kiva joskus penkittää ja vaikka käydä kiihdyttelemässä... Voin tehdä kompromissejä ns. huipputeho edellä ja moottorin vetoalue voi alkaa esim. vaikka 7000 rpm ylöspäin. Tallista löytyy noita isompia 2-tahtisia crossi ja enduropyöriä mitä olen kanssa tietysti viritellyt kun se on niin mielenkiintoista puuhaa.
-Janne
27.1.2021 13:13
Betaversio kirjoitti:
Kiva kuulla!
Kirjoittelut on tosiaan jääneet vähemmälle kun täällä on kovin hiljaista..
Asentelin viime vuonna Ignitechin sytkän, jonka kanssa taistellessa meni aika paljon aikaa ja energiaa. Tein noin kaksi pakoputkea uudella profiililla. Putket ei tuoneet ns. lisätehoa mutta olivat huomattavasti jouheampia ajaa. Voi olla että lisätehon puute johtui ihan vain siitä että männänrenkaat oli takertuneet kiinni ilmeisesti lievän lämpöleikkauman johdosta
Nyt on tulossa uusi versio vakiosylinteristä, samalla kaavalla am6 männälle, mutta riippuen vähän miten taiteellisesti jatkan viilauksia, tulee joko läppäventtiilillä tai sitten ei. Tällä kertaa ei ole avohuuhteluilla. Tuossa pytyssä on niin vähän materiaalia että sinne ei oikein minkäänlaista sisäkurvin pyöristystä pysty tekemään epoksilla vaikka kuinka yrittää. No, tekniikka on kivikautisempaa kuin moottorisahoissa niin ehkä pitää vain yrittää kestää