Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

19.4.2012 23:27

Nyt olis poikaa Kempin minarcmig.. Saa senverran tarkat säädöt että tollasen hitsaaminen ois todella helppoa.
Noi vanhemmat mikit on vähän hankalia välillä ku virransäätöä 1-4 :D

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

19.4.2012 23:46

Palezu kirjoitti:Tuo koulun hitsauskone on kyllä aina ollut vähän änkyrä, jos huolella jaksaa säätää ja kokeilla niin saattaa saada semmoiset säädöt että tulee ihan ok saumaa, mutta siltikin sitten kun menee kokeilemaan naapurini 90-luvun Kemppiä, niin voin sanoa että ilman mitään säätelyä tulee heti parempaa kuin sillä koulun vehkeellä. En oo muutakaan syytä keksiny niin voiskohan syy olla hitsauslangassa? En ihmettelis jos siinä ois jotain väärää lankaa kun ei se opettaja metallihommista juuri mitään tiedä. Kertooko se jotain että tolla koulun koneella tehdyt saumat ovat mielestäni aivan jumalattoman kovia? Rälläkällä saa kauan jyystää niitä ennen kuin menee läpi..



nakkaa tuo putki menemään ja osta vaikka gianelli go?

tuli mieleen että voiko tuo mikin lanka mennä ns vanhaksi? jos siitä johtuis että naapurin sedän kempillä onnistuu paremmin?

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 8:44

En mää tuota nyt hyvänen aika mäkeen sentään heitä ku melkeen vuoden oon tota tehny :D ja tuohan on kuitenki ihan hyvä putki, ottaa hyvän piikin ja aika laajavääntönen nii ei juuri huutorullia tarvi. Eikö se go oo aika surkea putki puheista päätellen, luulen että tuo mun on kuitenki sitä tehokkaampi.

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 15:50

Kävin testaan uudestaan huiput paremmalla suoralla
Kuva
kännykkään löyty tommonen hieno speedometer ohjelma millä sai lähetettyä sähköpostiin tuon reitin. 69 meni vastatuuleen ja 71 myötätuuleen ja mittarikin näytti tasan samaa kuin gps eli tarkka on. Ton verran se varmaan sillon kesälläki meni, vakiomittari vaan kusetti sen 15.. :D ei kovin hurja lukema ole mutta hurjalta se tuntui, taittu tuttu matka ihan eri tahtiin :D ois pitäny tuota putkea suunnitellessa älytä että variaattorilla ei tarvi alavääntöä niin oisin tehny tehokkaamman putken, tosta tuli nyt vähän turhankin alakiertonen mutta eipähän tarvi huudattaa konetta niin paljoa. Hienosti kyllä TNT mäntä vielä kesti tuon vingutuksen :D

Mutta voisi tuolle vielä jotain tehdä, tavoite voisi olla se 80kmh. Toivottavasti en tapa itteeni :D

Jännästi muuten yhtäkkiä tuntuuki varsin todelliselta nuo nopeudet mitä tuolla tietopankin artikkelissa näistä cpi/keeway skoottereista on sanottu että teharilla ja multivarilla vain noin 70 huiput ja 17,5mm kassullakin vain 75.. eihän tää sitten oo ollenkaan huono tehari jos ei kerran kaupan tehareillakaan pääse ton lujempaa. Mikähän näissä on sitte se radikaali ero rokseihin kun eikö niillä pääse essonbaarin mukaan sen 90 teharilla.

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 16:43

Palezu kirjoitti:Mikähän näissä on sitte se radikaali ero rokseihin kun eikö niillä pääse essonbaarin mukaan sen 90 teharilla.

Eikös näissä lopu perävälit kesken? :roll:

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 16:50

En usko kun se ei tuntunut huutavan tosiaankaan tapissa ja tuntu että ei vain jaksanut kiertää loppuun asti niitä.

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 16:54

Ehkäpä ei kulkenut, kun ajoit metässä gepsin mukaan. :D

Piikkusen siistit kanavia, kyyllä se siitä lähtee.

Jossain vaiheessa kesällä yritän rikkoa 90km/h maagisen rajan. Perävälit pitää vaihtaa. :D
Aika varmasti toisiin lohkoihin tulee tappi 50cc virit. :lol:

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 17:34

Ja ei niillä roxeillakaa ihan 90km/h päästä pelkällä teharilla, ehkä Pro Replica tms. putki ja parempi vari ni sitte ehkä.

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 17:45

Pyörätiellä ajoin, lenkkeilijät katto kun punanen skootteri pärisi ohi hirveetä vauhtia kuski kyyry asennossa :D

Niin itsekin epäilen että ei ne roksitkaan taida tosiaankaan mennä niin lujaa, puolet niistä jutuista on täysin perättömiä tai perustuu vakiomittariin.. täälläkin yhden jonnen roksi meni muka pro replicalla ja vakiovarilla 92 gps:sään ja se heppu ei tiennyt varin eikä kassun säätämisestä yhtikäs mitään. Mullahan on tossa siis multivarikin. Ainaki oon päässy halvalla, sain multivarin ilmaseksi mopon mukana ja teharin tekokaan ei maksanu mitään :D

Onko roksien vakiopytyissä sitä kuristettua puoliympyrän muotosta pakoaukkoa, jos se ero oiskin siinä?

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 17:56

Juu, on sellanen puoliympyrä pakoaukko.

Ihan kivastihan tuo jo kulkee. ;)

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 18:07

Eikös se ollu jotenki että uusissako oli se kuristettu pako, ja vanhoissa ei? Vai miten se ny menikää. Ja ite oon kuullu että kuristetulla paolla, vakiovarilla ja Pro Replicalla on päästy parhaillaa 80km/h. Kurin poistaminen ja parempi varihan sitte auttaa jo paljon.

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 20:17

Kuinkas pitkä tuo suora on?

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

20.4.2012 20:32

Emmäätiiä, mutta hämärä muistikuva on että gps näytti 2.1km mutta jotain sitä luokkaa se on. Mutta en ajanu koko ajan kaasu pohjassa kun tuolla alussa aika lailla himmailin kun siinä on välillä sellasia nyppylöitä ja en halunnu paahtaa kaasu pohjassa johonki mummoon pahki mutta sitten tuossa keskellä oli pitkään tasaista niin siinä sitten kaasu pohjaan. Ei tuo kyllä mahdottoman hyvin tuohon vauhtiin kiihdy, 0-63 ottaa kyllä hyvin mutta siitä eteenpäin aika vaivalloisesti.

Voisko muuten siitä päätellä mitään onko variaattorissa säädöt pielessä kun jostain syystä tuntuu että tuo kiihtyy ylämäkeen jotenki paljo reippaammin ku suoralla :D? Lähdin paikaltaan semmoseen aika jyrkkään ylämäkeen ja se vetää mahtavasti ylös koko ajan kiihtyen ja mäen päällä vauhtia oli jo yli 50. Vai johtuukohan se tunne vaan siitä kulmasta kun se nousee ylöspäin. Ei se ehkä kuitenkaan ylämäkeen sentään nopeammin kiihdy mutta jotenki tuntuu että se vedon tunne on paljo voimakkaampi ja tuntuu että ylämäessä se vari pitää välityksen juuri optimaalisena kun taas suoralla kiihdyttäessä varin toiminta tuntuu enemmän sellaselta epämääräseltä "vaeltelulta" :D tosin tämä siis vain jos lähtee ylämäen alusta paikaltaan, silloin se tuntuu hyvältä mutta kun taas vauhdilla tulee ylämäkeen vauhti hidastuu aika lailla tyypillisesti.

Re: Palen projektit: tehari melkee valmis

26.4.2012 20:48

Nonii nyt on maalattu ja aattelin että tuo malossitarra sopis ihan hyvin tuohon

Kuva

Kuva

muuten hyvä mutta kiinnityslaipan hitsaus halkes pikkuisen ja siitä vuotaa hieman niin pitäis se hitsata, toivottavasti hiljenee äänet sillä vähän kun ne on nyt jostain syystä taas vähän turhan kovat, ei kyllä mitenkään mielettömän isot mutta 20km ajon jälkeen kyllä tuntu jo korvissa :D

ja suutinarvuuttelu jatkuu, lämpimänä ei ota enää niin hyvin piikkiä, no tietystihän sen pitäisi olla se perus liian iso suutin mutta kun todella vaikea sanoa koska muuten toimii hyvin, pysyy tyhjäkäynnillä ja kulkee kovaa ja kun käyttää noin minuutin sammuksissa että sähköryyppy ehtii mennä päälle, tuntuu lähtevän heti paremmin, ja ja ja, sillon kun sain ton teharin kiinni pari viikkoa sitten nii se itse asiassa booas tuolla suuttimella vähän, kun oli vakiorullat. Elieli kai se on isompaakin kokeiltava ensin..

Ja kävin tankilla ja yllätys yllätys kulutus oli vain 4,5l/100km eli kyllä tuo tehari siis hyötysuhdetta paransi aika hyvin, kun kiihtyykin nyt 2 kertaa paremmin :D vielä sähköryypyn tilalle manuaaliryyppy ja kaasari kunnolla säätöihin niin eiköhän se alle neljän litran ala tippua.

Ja jäykemmät kytkinjouset tilattu, katotaan voittaako parin viikon päästä kurittoman betan viivoissa :D

Re: Palen projektit: tehari maalattu

26.4.2012 21:02

Uskomattoman hienon sait putkesta!