Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

3.4.2012 19:25

Viilailu: asiaa :D Ajattelin itsekin joskus keväällä jos rahaa ja mahiksia on niin vois vaikka porauttaa tuon mun leiponeen naraku pytyn ja hankkia uuden männän ja viilata sen pytyn aivan tappiin, laskea kantta, viilailla lohkoja paremmiksi, tehä sikakiree putki ja koittaa saisko 50cc:n tyyliin keulimaan kaasusta, ihan näin kokeilumielessä kun tuo diy virittely on niin jännää :D Ehkä ei sentään keulimaan, mutta ois hauska sellanen ite viilailtu mahdollisimman pienellä budjetilla tehty vehje joka kiihtyis aivan perkeleesti mutta pitäis rajoittimen ettei hauskuus lopu veroihin.. :D Ihan siinäkin mielessä ois hauska koittaa että paljonko pystyisi saamaan nykyaikaisesta skootterin pytystä tehoja irti.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

3.4.2012 20:44

Juu, se pieni viilailu on hauskaa. :) Tuosta maagisesta 65 rajasta sen verran, että Zonerilla ei pysty mennä kuin 64km/h kiitos lyhkäsien perävålien. <3 Kattelin, että vakiopytyn pako on "vain" 16mm korkea. Aattelin nyt lomailla tehdä pakokanavan loppuun ja korottaa tuota pakoa varmaan johonkin 20mm, tietenkin tietoisena, että tehot menee ylöspäin. Ja tietenkin jossain välissä tehari kaveriksi.


"Käyttislohkoihin tulloo tuo pinokkion (piaggion) läppärunko ja "stunttilohkoihin" munarelli am6 läppärunko.

Tuossa zonerissa on vaan ongelma, että minä 195 senttisenä tyyppinä en meinaa mahtaa ajamaan..:lol:
Kuvaa tuosta laitan jossain välissä.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

4.4.2012 15:26

Suutinsarja tuli, ja äkkiä 70 kokoinen suutin paikalleen. Pari kertaa yski ja heti oli tulppa märkänä. No nyt sitten summamutikassa laitoin 65 suuttimen. yski jo vähän enemmän, mutta ei vieläkään lähde käyntiin.

65 kokoisella suuttimella + ilmanputsarin hilut pois yski jo koko ajan. Ei vaan siltikään lähde käymään?! Polkimella ei yhtään ees yritä. Vinkkiä?!

Re: Zonerin kiinanihmeet:

4.4.2012 19:21

Koita ruikata bensaa suoraan imukaulasta sisään ja startata niin tiedät onko vika kaasarissa. Varo, voi ottaa kierroksia jos lähtee :D Oliko tää nyt 2t vai 4t ku oon menny jo sekaisin näistä sun skotuista :D

e: jos kerran tulppa kastuu niin ei kyllä mahda vika kaasarissa olla, kuinka vanha tulppa käytössä?
Viimeksi muokannut Palezu päivämäärä 4.4.2012 19:25, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Zonerin kiinanihmeet:

4.4.2012 19:23

2t ;)

Re: Zonerin kiinanihmeet:

4.4.2012 22:39

Tutun näköistä katella tätä ketjua, kun itellä on just samanlainen :) . Onkos sulla tehnyt semmosta, että kun vesisatteella ajelee, niin jostakin hörppii vettä sissään ja sammuu, pyssyy jonkin aikaa tyhjäkäynnillä käynnissä mutta sitten sammuu eikä lähe ennään käyntiin :s . Kaasari pitää aukasta ja suuttimista löytyy hiekkaa ja kunnolla. Ja tätä tekee vain vesisateella, nyt ei ole talvella tarvinnut koskea koneeseen kertaakaan.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

5.4.2012 6:41

Tulppa on viikon vanha. Tuo kone on 2t:D stefat katson tänään.
Kyyllä välillä tuota tekee..
Juu, varmaan puhdistan tänään uudestaan kaasarin.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

5.4.2012 13:58

Stefoja en vielä katsonut, mutta ei vaan lähtenyt käyntiin. Kaasari on täysin puhdistettu, läpät katsottu.
Kaasari puhdistettiin ottamalla kaikki osat pois, ja sen jälkeen rankka fairypesu. Männässä oli nopeasti imupuolelta katsonnuna pientä hankausjälkeä. Ja puristuksset tässä on kovat. Normaalia?! Skuissi oli 1.2mm.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

5.4.2012 14:13

Kaasaria ei kuulu pestä vedellä.. Pienikin vesitippa jumittaa heti bensankulun. Kaasari käteen uudestaan ja REILUSTI paineilmaa joka ikiseen koloon, ja jättää vaikka hetkeksi levälleen sen kaasarin. Illalla kasaat ja kokeilet uudestaa lähteekö.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

5.4.2012 14:20

Njahas, ihan täysin tietoa mulle! Tänks tiedosta. Illalla vielä tuota yritän.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

5.4.2012 20:31

Juu, monkey oli oikeassa. Vesikupla jossain. Kaasari ei syötä pensaa koneeseen.

Tuosta palezun vinkistä sen verran, että tein tuon ja sen jälkeen kuului helvetin moinen pamaus ja savua. :D
Myös ihan pikkusen yritti käynistyä. Nojuu, stefat katson huomenna ja puhdistan kaasarin vedestä.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

6.4.2012 10:36

Eipä kauaa kestamyt purkamisessa. Mitä vuotava kansi tekee? Kannen toinen puoli oli ihan märkä... Uusi kannentiiviste paikalleen ja tällä kertaan oikeaan momenttiin. Sylkässä ei ollut yhtään kynnellä tunnettavaa jälkeä. Kuitenkin sylkkä näytti ihan 5000km ajetulta, eli sylkässä löytyy naarmuja, joka puolelta, mutta ei tunnu kynnellä. Näytti siltä, että on poljettu ilman voitelua..
Menneekö vielä vanha sylkkä ilman hoonauksia tms? Ite ajattelisin, että kyyllä pystyy.

Re: Zonerin kiinanihmeet:

6.4.2012 16:02

Njahas, varin stefa oli puoliksi irti. Kiinantulppa jo nyt paskana. Tavaraboksissa oli nbk vai nrk merkkinen tulppa. Tulppa kiinni ja nyt jopa yskii, mutta ei vieläkään lähde käyntiin. Ehdoituksia?

Re: Zonerin kiinanihmeet: Ei käynnisty

6.4.2012 18:15

Nhajas, vihdoin zoneri heräsi! Liian pieni suutin on vaan, käynnistyy "vasta" viidennellä polkasulla. Nykyinen suutin on 60. Kokeilen 65 suuttimella seuraavaksi.

Re: Zonerin kiinanihmeet: säätöä

7.4.2012 18:23

Kohta kyllä lähtee tulta nurkan alle. :paha: Millään en meinaasaada säätöihin. Säädetty on:
-tyhjäkäyntiä
-suutinta
-seosruuvia

Nykyinen suutin on 65, olen kokeillut 68:lla, mutta ei lähde käyntiin.

Myös ei oikeen hyvin lähde käyntiin, ryyppy menee päälle ja kone kierrokset nousee. Tämän jälkeen ryyppy samnuu ja menisi tyhjäkäynnille, mutta silloin vielä kiertää hyvin, mutta kun laskee kaasun pois, kone sammuu kuin seinään ja ei lähde käyntiin, ennen kuin mopo on seisonut jonkin aikaa. Mikã vika??
Virinä kuriton putki ja Motoforce plus. Kaasarina 16mm mikuni vm16. Vakiona suuttimen koko 50.