Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

10.5.2013 0:29

No eijj löydy kun menin myymään kaks muuta imukaulaa kun oli turhana tuola ja nytten kun tuo Malossin hajosi nii ei ollukkaan mitään enää :D Ois pitäny toinen jättää itelle..

Mutta tietääkös kukaan muita ulkomaalasia sivuja kun tuon scootterattack mistä voisi tilata niin että vasta ovella maksetaan?:)

Niiin ja aloin tuossa äskön miettimään että mitä pakokaasujen lämpötilat kertoo koneesta? En edes aiemmin tajunnut ottaa koko asiaa huomioon, äskön vasta selailin kaikkea ja aloin miettimään. Esim stagella on pakokaasun lämpötilamittareita joitenka pitäisi siis auttaa säätämisessä?

Siitäkin tuli mieleen kun se änkkä kärähti varmaan 10 minuutissa. Ei mulla sellasta aiemmin ole tapahtunut vaikka kuinka huudattanut MHR teamin kanssa. Vocan änkkä sentään oli puolet lyhyempikin vielä kun tuo Bidalot :D
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 10.5.2013 14:25, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

10.5.2013 11:32

Mun käsityksen mukaan laihalla käyminen aiheuttaa sen että putkisto kuumenee normaalia enemmän.


E: Tietopankista lainattua

Liian pienen pääsuuttimen aiheuttamia oireita:

-vähäsen liian pienellä suuttimella ajokki tuntuu yleisesti laiskalta, 3/4-täyskaasulla ei tunnu olevan juurikaan eroa(tapauskohtaista, HUOM Liian iso suutin lämpimällä koneella voi tehdä samaa)
-reilusti liian pienellä suuttimella kaasua painaessa kuuluu vain "mooooooo" ja mahdollisesti sammuu
-huomattavasti normaalia kuumempi pakoputki pidemmän ajon jälkeen
Viimeksi muokannut arsori päivämäärä 10.5.2013 11:33, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

10.5.2013 11:33

Laihalla käyminen kuumentaa pakokaasuja kuten myös moottoria ja sen osia enemmän.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

10.5.2013 14:45

Ahaa no yks syy voi olla että imukaula sattoi mennä jo silloin ajon aikana jonka takia olisi käynyt laihalla? Koska aiemmin ihan selvästi kävi rikkaalla. Läks pakkasillaki ilman ryyppyä käyntiin heti ja sellasta. Myöskin huolella "röpöttää".

Mutta mistäköhän jothuu että tuntuu menevän ns tukkoon niinkuin vaikkapa kisapiikit kun ei anna kaasua? Jos siis pitää hetken tyhjäkäynnillä ja lähtee kiihyttämää nii se vaa rötäjää kunnes alkaa ottaa parilla isommalla vaihteella piikkiä/"avaa" konetta kierrättelemällä.

Vai meneekö se vaan tukkoon samalla tavalla ku joku piikkinen kun ei anna välikaasuja :) ?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

10.5.2013 16:25

Rikkaalla käynti tahtoo tehdä tuota, alakierroksilla saa liikaa soppaa niin karstottaa tulppaa ja pätkii sitten kun lähtee taas huudattamaan. Neulaa vois kokeilla pykälän laihemmalla.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

10.5.2013 16:31

Jep! Nomutta Waldelta tuli äskön viestiä ja pistin pakoaukosta vielä sen upotuksen mitan sille ja se alkaapi tässä piakkoin tekemään putkea. Ja taitaa sittenkin rosterinen tulla 8)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

10.5.2013 21:54

KUISKUIS kirjoitti:Mutta tietääkös kukaan muita ulkomaalasia sivuja kun tuon scootterattack mistä voisi tilata niin että vasta ovella
Tilasin maanantaina vsmotopartsilta kampuran ja ainaki sielä onnistuu laskulla maksaan. Eli tilauksen mukana tulee lasku joka tarttee maksaa 14 pvä kuluesa tilauksen saamisesta.

Ja tuohon ilmausongelmaan niin ite oon parhaimmaks tavaks huomannu sen "väärinpäin täytön". Eli ylävesiletkusta kaadetaan kanteen menevään letkuun nestettä niin kauan että sitä alkaa näkymään syyläristä. Tarvittaessa puristellaan vähän letkuista. Kun nestettä näkyy syylärissä niin sitten vaan letku täyteen ja letku paikalle ja syyläri täyteen. Tämä siis deeteessä jossa syylärissä on korkki ja ei ole kahta syyläriä eikä tuota y-haaraa jotka saattaa tuottaa niitä ongelmia. Entiä saitko tosta mitään vinkkiä mutta sanoinpahan kuitenki ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

11.5.2013 1:30

Perskele ku ei sielä ollu Vocan änkkäriä ;_; Eikai tässä muu auta ku alottaa se järkyttävä rahansiirtoprosessi..

Niin sellasta updaittia myös että lähetän vielä pytynkin Waldelle. Pakoaukkoa työstää jotenkin ja sovittaa sen tulevaan putkeen sopivaksi.
Pitäisi saada hieman kutiteltua tehoakin lisää:) Tässähän jo pelottaa irrottaa pytty, tähä mennessä niin paljon tapahtunu ja sattunut koko projektin aikana. Sitä ei tiedä vaikka olis puoliksi jo leikannu :D

Siinä männässähän oli se pieni "viilto" joka tuli kun Samilta oli muistaakseni dremeli livenny käsistä hieman. Kuitenkin tasoitteli sen ja täälläkin kaikki sanoi että ei vaikuta. Joten toivotaan että sekään aiheuttanut mitään sielä.. 8)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

11.5.2013 3:04

Taisin äskön tilata puolivahingossa ns postiennakolla änkän ja sellasen uuden bensahanan mikä menee ihan siihen tankkii eikä letkujen väliin. Kun en sitä bensan valumista saanu loppumaa millää vaikka sinne jonkinlaisen tiivisteen väkersinkin :D

Niin kun etsin sivua mistä voisi tilata että ovella maksetaan. Motoscootilta kattelin maksutapuja niin siinä oli luottokortilla,tilisiirrolla tai sitten tämä "Reembolso". Valitsin tottakai sen, odotin että sieltä tulee joku varmistus sivu vielä mutta eipä tullutkaan kun "Kiitos tilauksestasi"? Sähköpostiin tuli vielä viesti missä näky mitä olen tillannut sunmuuta. Kääntäjä alunperin näytti että tämä reembolso meinaa korvausta. Parilla muulla sivulla "Cash on delivery" eli ovella maksu:) Sähköpostissa vaan luki että tulee uutta meiliä kun on paketti lähetetty. Olin sinne ihan rekisteröityny suomalaisenakin.

Ei se mitään myöskään herjannut ettei tänne voisi tilata tuolla reembolsolla. Jos sieltä tulee s-postia että paketti lähetetty tulemaan niin hienoa :) Vocan änkän ja sen bensahanan tosiaan tilasin. Saa nähä tuleeko vai ei ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!|hjelp!|9.5|s79

11.5.2013 15:24

Nyt on taas niitä hetkiä ku tuntuu että alkaa toivo loppumaan... rungon kiinnikkeet paskana :roll:
Ihmettelinkin aiemmin että miksiköhän kone heiluu vähän vaikka kaikki pultit on niin kireällä kun menee..

Otin koneen äskön tosiaa irti ja sieltähän tipahti palasia vaan korvakkeista. Varmaankin johtuen vähän siitä että kunen tiedä yhtää kauan se koneen alakiinnikkeen pultti on ollut irti, sitte kun on ajettu niin se on ollut vaan niiden etukorvakkeiden varassa..

Noh kuitenkin, sitte hetken siinä ihmettelin sitä ja aloin konetta avaamaan. Se ei sentään ollut leiponut
MUTTA m-rengas jumitti hieman siitä kohtaa mistä se on niinsanotusti "auki"..... En sitten tiedä että tilaisko uuden renkaan vai?

Näyttääkö tuo mäntä edes normaalilta? Tuosta männästähän Sami leikkasi pienen siivun pois pakopuolelta ettei olisi tarvinut lohkoja enempää nakertaa kun oli jo kasassa (sama asia mitä itse joskus meinasin mutta kuitenkin avasin koneen uudestaan jne). Myöskin samalla puolella oli se "viilto".
Tuossa kuvat männän kummaltakin puolelta
Kuva
Kuva

Mitä nuo nyt kertoo?..

Tuossa vielä rungosta parit kuvat...
Kuva
Kuva
En nyt oikein tiedä mitä tuolle rungolle tekisi.. Uudet korvakkeet tottakai mutta missäs sellaset tekee/teettää. Ja paksummasta tavarasta. Kouluunkan tuota en oikein saa mitenkään..

Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 12.5.2013 14:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|mäntä?|11.5|s80

11.5.2013 15:41

No voi helvetti, kun sulla näitä ongelmia tämän kanssa tuntuu olevan. :itku: Mutta onneksi pytyssä ei ollut mitään vikaa. :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|mäntä?|11.5|s80

11.5.2013 19:45

Mitä mieltä tuosta männästä olette? Tai m-renkaasta joka hieman jumittaa siitä avonaisesta kohasta..

Äläpä muuta sano... :) En tiiä pitäskö itkeä vai nauraa kun ei tästä tule mitää. En nyt tiiä etinkö tulle rungolle jonkun paikan missä teettää sen kuntoo vai hilaanko sen kouluun tässä jokupäivä ja teen sielä. Eihän se nyt kuitenkaa ole iso homma.

Ensin rälläköi noi vanhat tuosta hiitee, pistän ne vanhat tyhjät lohkot siihe "malliksi". Sitten lattarautaa poraa sen putken kokosen reiän mihkä se menee kiinni ja ns halkasee. Lopulta vierä poraa sen ite koneen akselin reiän ja hitsuuttelee kiinni :3 Luultavast sen takia menny kiinnikkeet kun ei ollu huomannnu alakiinnikkeen pultin putoamista ja sitte kone on vaa repiny noi paskaksi...

Mutta ihmeen laho tuo runko kyllä...Ensin meni se jarru, sitte koneen alakiinnike(?), sitte ne kummatki eestä ja kaiken kukkuraksi huomasin että vasemmanpuolen takajakatapin se oma pieni runko on melkein lohennut siitä..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|mäntä?|11.5|s80

11.5.2013 19:55

Itse vaihtaisin koko männän oman mielenrauhan takia, tuskin se tuosta ainakaan ajamalla paranee :roll:

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|mäntä?|11.5|s80

11.5.2013 22:46

Tuo männän imupuoli näyttää ihan siltä kuin tuohon olisi liiskautunut alumiinihöttöä männän ja pytyn väliin. Oisko samilla jääny vähän putsaukset puolitiehen :D ? Tai sitten tuossa on vain tuo harmaa pinnoite lähtenyt hilseilemällä pois, tosin pakopuolella se on tuolleen normisti vaan kulunut pois..

Männänrenkaan jumittamiseen en osaa sanoa muuta kuin että se voi olla väärin päin. Joissakin männissä on ne renkaat ja niiden urat sellaset kartiomaiset yläpuolelta ja jos renkaan laittaa väärinpäin se voi jumittaa urassa tai ei mene ollenkaan sinne. Eli sen voisi tarkistaa ainakin.

Ihan hyvältä kai tuo mäntä minusta näyttää. Seokset ainakin ollu tarpeeksi rikkaalla kun ei paljon kilkkauksen merkkejä ole näkyvissä eikä ole karstaakaan palanut männänlakeen kiinni. Tuolle imupuolen helmalle voisi antaa käsittelyn hienolla hiomapaperilla crc:n kanssa että nuo jäljet lähtee ja tuon pakopuolella olevan kolon tarkistaa ettei siitä ole lähtenyt halkeamaa, sitten vain mäntä takas ja runtua.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|mäntä?|11.5|s80

12.5.2013 0:15

Oiskohan jääny jotain paskaa sinne koneeseen kasatessa? :roll:

Saattanu vähä se renkaan ura lihvaantua. Varovasti hiomapaperilla käyt sen uran läpite niin toimii taas normaalisti. Muista ettet ala suurentamaan sitä, käyt vain läpi. Se männänrengas ei sinne kauheasti välystä kaipaa.

Mäntä muuten ihan ok kunnossa, tuo kolo ja muutkin mäntään kuulumattomat montut käyt vain hiomapaperin kanssa läpi ettei ole mitään teräviä kulmia.

Onhan sulla männän helmoissa kunnon viisteet?