Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-pärpär

27.3.2013 23:41

Juu nuo peilit on kyllä järkyttävät paahtoleivät.. :lol:

Tiistaina saan kortin takasin jonka jälkee poliisilaitokselta kotiin hakemaa kotari ja suoraa konttorille hakemaa kilvet (tai ainaskii yrittämään..). Sen jälkeen Derbin ajaminen tallille. Kytkinjousien asennus ja kattoo miten pelaa sitten:) Varmaankin pistän bensaletkun suoraa tankista kaasariin, kun eihän se hana kuitenkaan pakollinen ole? Varsinkin kun kaasari ei enää tulvi tai mitään.

Tuli myös ihan huvikseen kokeiltua Derbiä käyntiin ekaa kertaan varmaan kuukauteen. Ja toisella polkasulla hörähti. Se ainaskin oli hyvä merkki jostain ;)

Tuli kans sorvattua kotarin smoto vanteelle uus holkki/pusla mikä onkaa. Kuva muutes hämää oudosti kun näyttää paljon pienemmältä tää minkä tein. Vasemmalla siis alkuperänen.
Kummid pitäs viel tilata vanteille. Rengas onlinessa oli aika edullisest jotkut "Full Bore-USA" renkaat. Kuvassa ainaskin aika pehmeän näköset, mitkä on hakusessakin. Kellään kokemuista näistä?
Kuva
Ja hyvinhä se sinne istu
Kuva

Mönkijään pitäs tulla nyt kaasari tässä ihan lähipäivinä nii senki saa vihdoin käyntikuntoseks. Ja kohta laitan sitruunahapot tankkiin :3

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-pärpär

28.3.2013 12:10

Mulla oli mankissa vähän aikaa tällainen patentti. Tankissa on hanan aukossa muistaakseni M14 kierre joten suoraan ei pientä letkua saa, tuossa on siis 10mm letkua venytetty kierteille, kiristetty klemmarilla ja letkun toiseen päähän kutakuinkin tällainen. Itsellä oli sellainen että toisessa päässä oli 12mm kierre ja toisessa päässä tavallisen kokoinen letkunippa josta sitten lähti bensaletku kaasarille.

http://img706.imageshack.us/img706/5366/001psoe.jpg

Hyvin mulla toimi, ei ongelmia kaasarin tulvimisenkaan kanssa.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Putki kaupan!!

1.4.2013 23:21

Nyt pitää löytää ostaja tuolle Bidalotille! Päätin tuon Mostin Parmakitille tehdyn putken hommata.. Ei vain natsaa tuo älyttömän yläkiertonen Bidalotti ns "vääntävän" parmakitin kanssa oikein.

Ainakin MHR Teamin kanssa tuo potki loistavasti. Ja varmaankin minkä vain kova kiertosen pytyn kanssa missä suurinpiirtein kuutioit samoissa..

Jopa Voca ehkä toimi paremmin Parmakitin kanssa koska sekään ei ollut ihan niin yläkiertonen.
Elikkä siitä ostoksille!!
http://www.motot.net/talli/osat/id51639/

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Putki kaupan!!

2.4.2013 19:34

,Mitkäs renkaat tuossa derbissä on siis nuo nastarenkaat?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Projekti elossa taas!

7.5.2013 19:16

Hyvät jonnet ja jonnat. Derbi projekti on taas laitettu elävien kirjoihin. Ei tosin paljolla kortin lähdön myötä kyllä, taas... viime kuun alussa mutta innostusta nosti sinänsä tuo KTM:än varastaminen ja se että Derbi on nyt lähellä eikä ole enää kaverin aikatauluista kiinni koska pääsee laittelemaan. Että jotain positiivistakin.

Aloin tänään tutkimaan paremmin tuota. Mysteeri neste vuoto kannen mutterin välistä on ensimäisenä selvityslistalla. Mietin vain että toimiiko jos laittaa o-renkaan mutterin alle ja kiristää? Vai jääkö ns löysälle ja kuminen rengas pakottaa mutteria auki kun tärisee? Noh pitää kanssi irrotta..

Korjasin ihan aluksi tuon helvetin ärsyttävän "vian" kun tuota bensaa valutti bensahanasta, letkujen välistä ja sitten vielä siitä tankin "nipan" välistä.. Tein tiivisteen tuohon ns nippaan ja nyt vuoto lakkasi :) Ei ole hanaa tällä hetkellä mut eipä tuo kaasarikaan tulvi.

Putki hommista sen verran että ollaa tän putki guru Walde94:n kanssa puhuttu että värkkäis meikäläiselle putken kuhan ehtii:) Elikkä pitäisi saada tuo Bifalotti myytyä!

Kytkinjousien vaihto on sitten kannen vuodon jälkeen seuraava homma tehtävänä. Nuo Polinin on oikeasti aika törkeän löysät. Pystyy käsin sitä kytkin "vipua" sieltä alhaalta kääntämään. Kun taas joskus esim Stage6 kytkinsetin kanssa sai pihdeillä tai hampaat irvessä sitä pidellä jos vaikka vaijeria laittoi. Aivan kuin vakiot niin ei ihme kun luistaa :D

Vaihdeongelma on sillain elossa että joutuu ns työntämään poljinta edespäin ja nostamaan ylös kun haluaa isommalle vaihteelle kun kolmoselle :|

Vielä pari jotain kuvaa niin saadaan vähän tekemisen makua huijattua tähän ;)

Kuva

Kuva

JA TUOLTA MINUN ILMOTUKSISTA PÄÄSEE PUTKEA OSTELEMAAN;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Projekti elossa taas!

8.5.2013 0:57

Sulle kans sattuu ja tapahtuu. Aina kun tulee päivitys on kortti lähteny ja jotain hajonnu tms. :lol:

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Projekti elossa taas!

8.5.2013 1:38

kuvat alhaalla, niille jotka eivät jaksa lukea turhaa löpinää:)

Olen myös vailla johtosarjaa! Eli jos löytyy ylimääränen niin pistä YV. Myös virtalukko avaimineen kelpaisi!!

Nuita tarvin koska sain hullun idean tehdä tästä "laillisen". Siis että toimisi valot ja ehkä jopa vilkut jos löytäisi sellasen siron katkasijan jostain. Niin eipä niin 100% varma kilpien lähtö jos sattuu probleemaa tulemaa. Poliisi voisi jopa katsoa "hyvällä" kun on A1 taskussa ja pyörässä toimisi kaikki.

Sitä varten tilasin äskön Lamin-x tummaa kalvoa. Tummennetut valot Derbin tyyliin sopien. Mietin kanssa että hommaisiko numerokilven vain antaako olla ilman maskia?

Ikävä kyllä. Kortti mulla kerkes olla viikon.. kävi niin että kiihdytin kotemilla sillain ihan kaasu pohjassa suoraan ykköseltä ylöspäin (ylinopeutta taisi olla 8kmh) ja siinä sitten tietysti keula nousi yläilmoihin vahingossa ihan oikeasti vahingossa :) . Nnoh sielä edessäpäin oli sellanen liikenneympyrä missä kumpu keskellä eli ei näe sen taakse. Sieltä sitten kurvaili sellanen sinivalkonen mondeo ja näkivät tuon.. Jumalauta kun otti päähän. Sanoin että ihan oikeasti vahingossa keula nousi niin vastasi vaan että ei se keula tollasilla pyörillä vahingossa nouse, sanoin että voi mennä vaikka testaamaan niin vastasi vaan että ei mitään järkeä kun se tietää että ei tuollasissa ole millään tehoa tarpeeksi. Oisi kuulemma ymmärtänyt vahingoksi jollain isommalla pyörällä ja kirjotellut vaan sakkoa. :paha: :paha:

Kaiken kukkuraksi kortti olisi poliisien arvion mukaan ollut pois noin 1,5kk kunhan menen juttelemaan laitokselle siitä ennen päivämäärää X. Jätin tottakai parille viimeiselle päivälle koko homman ja yllätys mun tuurin kanssa jouduin sairaalaan juuri kun olisi pitänyt mennä ja jos ei selitykset auta niin automaattisesti 3kk pois. Jumalautavittu:) Nnoh ei _sinänsä_ haittaa kun tuo kotarikin varastetiin nii uutta piikkiä ihan heti tule ennen kun vakuutuksesta saanut rahat, ellei sitä nyt satu vielä löytymään...

Nnnohh.... se siitä sitten, nyt Derbin pariin, tänään vietin sen kanssa laatuaikaa muutamia tunteja ja tuli taas vaihteeksi yllätyksiä eteen.
1.Kukaan ei tainnut huomata että kannessa on vielä yläpuolella upotukset o-renkaille :D
-Kaikki vaan ihmetteli että tuli "ylimääräsiä" o-renkaita paketissa.
2.lohkosta oli helicoililla korjattu vesipumpun kopan/kytkinkopan pultin reiästä kierteet
-Menin tottakai vääntämään sen paskaksi. Onneksi selvisin vain laittamalla pidemmän pultin (aivan järkyttävän värisen, ainut tarpeeksi pitkä ja sopiva..... :D)
3.Koneen alakiinnikkeestä on tippunut pultti
-Ei mikään ihmekkään että aiemmin tärisi aivan julmetusti
4.Kytkinjousien pulttien kannat aivan kakat. Järjenjättiläiset kun pistää ristipää kantasia pultteja tommoseen paikkaa missä nyt perus pultinkin kanta varmaan luistaisi avaimesta...
-Nnooh uusia ei löytynyt joten noilla mennään. Saa ne vielä ehkä kerran auki.

Nnnoh tulipas noita vikoja korjattua ja kytkinjouset vaihdettua. Käänsin kanssa kannen oikeinpäin kun häiritsi että jos se mysteerisesti vaikuttaisi siihen vuotoon. Niin ja siirsin nuo sähköpalikat piiloon näkyviltä kun aiemmin oli siinä vasemman puolen katteen pultin paikassa kiinni rumasti näkyvillä ja johdot sunmuut roikku vaan siinä. ;)

Mitäköhän tässä sitten seuraavaksi? No hommaa riittää:) Katukumit ainaskin alle.

Tulipas nyt tarinoitua pitkä tarina:)

Tuossa vielä kuvia. ps:Noissa sähköissä on yks maanvaiva tuo ihme mötikkä joka ilmeisesti on jonkinlainen jännitteensäädin tai vastaavaa? Kuitenkin, kun siinä ei ole mitään korvakkeita tai mitään millä sen saisi kiinni.. Se pitää aina tunkea jollain nippusiteillä kiinni :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kuvaa|ongelmia|selvityksiä|s78

8.5.2013 15:45

Tänää vähän pesasin Debaa kun oli niin yltäpäältä öjyssä,jäähdytysneste jämissä sunmuussa paskassa asennuksen&vuotojen jäliltä:) Ei suurimpia tahroja esim koneesta saanu pois kun ei ollut kun perus autonpesuainetta. Pitää Bräkleenillä tai jollain hinkata myöhemmin kone kliiniksi:)

Käyntiin en saanut kun bensat lopusssa mutta pitää sitäkin hakea :D Ihan vaan että saa nesteet kierrätettyä ja kattoo että vuotaako vielä nestettä kannen muttereiden välistä kun ne o-renkaat laittoi.

Putki hommaa justiinsa tutkin lisää niin ei tuo Bidalotti ollut todellakaan hyvä valinta tuolle. Se on niin järkyttävän yläkiertonen. Niin myyn sen pois ja joko Walde putken värkkää taij ostelen sen Mostin. Mulla kun esimerkiksi kiihdyttää niin se nappaa piikkiä jonka jälkeen se veto vaan hieman loppuu. Nimenomaan sen takia että Parmakit ei ole mikään pytty mikä kiertää 15k toisin kuin Bidalot 88/94.
http://www.youtube.com/watch?v=mhuJ_dDAmKI ja http://www.youtube.com/watch?v=5WlAW66ucgQ noissa videoissa hyvä esimerkki miten pelaa tuolla Mostilla. Myös muissa videoissa Most putken kanssa lähtee suht samalla lailla..
Tässä vielä kuvaa pesun jälkeen. Pahoittelen laatua. Gummid pitäisi vielä vaihtaa:)

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 8.5.2013 18:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kuvaa|ongelmia|selvityksiä|s78

8.5.2013 16:32

Se motikkä lienee "CDI".

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kuvaa|ongelmia|selvityksiä|s78

8.5.2013 18:36

Jeppis, niinhän se varmaan on. Ei vaan tullut mieleen kun ei vanhoissa sähköissä ollut.. :D Silti se on helvetin ärsyttävä kun pitää jollain nippusiteillä kiinnittää. Eikä nyt mahdollisuutta tehdä sille mitään järkevää paikkaakaan.. :D

Walde äskön puhui että tämän kuun aikana pystyisi putken tekemään. Ja kuulemma olisi nuo Most 110/parmakit putken mitoitukset tiedossa. Eli hyvältä vaikuttaa.:)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-Kuvaa|ongelmia|selvityksiä|8.5

9.5.2013 1:16

kuvia alhaalla:)

Ja kommenttia vaan tulemaan niin ei ihan yksinpuheluksi mene:)

Eka "kunnon" testiajo takana kaverin toimesta. Positiivista että näyttäs aika hyvin lähtevän, joku bemari kuulemma jäi kiihdytyksessä ja että kytkin ei luista enää jousien vaihdon jälkeen. Kannen muttereiden välistä vuotoa en saanut tutkittua että loppuko vai ei, siihen syy alempana :D Hieman rikkaalla tuntuis käyvän mutta se ei haittaa kun isommilla vaihteilla kun tarvii enemmän soppaa ni loppuu(Y)

Putki tosin ei se optimaalinen vielä mutta se korjaantuu kuten pari kertaa maininnut. Sitten miinusta.
-Änkkä meinasi tippua, tosin tällä kertaa oli mutteri irronnut joten jäi onneks vaan roikkumaan siihen..
-Änkästä paloi villat kunnon luukutuksen jälkeen ja hehkui vielä ajonkin jälkeen punaisena sisältä, tosin muutenkin hieman paskana se änkkä niin varmaan se yksi syy.

Sitten suurin "vika". Kannen letkun klemmari kuumeni niin paljon että sulatti letkua ja irtosi. Onneksi kaveri tuli just oikealla hetkellä kehumaan mitenkä lähtee, ensin ihmeteltiin että mitä noin paljon savuttaa mutta kun pysähtyi niin sehän olikin julmettu määrä vesihöyryä kun nesteet lennelly pihalle ja huomattiin että perkele letku irronnut. Jos se olisi pari minuuttia vielä luukuttanut menemään nii kuka tietää mitä olisi käynyt :s Pytty oli vielä käsin kosketeltavissa joten ei mitään kriittistä tilannetta.

Pitäisköhän sitten hommata ihan oikeaa jäähdytysletkua tuohon kannen ja sen haarottajan väliin? Kun parissa paikassa mainittu että tuo läpinäkyvä ei kuitenkaan ole ihan jäähdytysletkuksi tarkotettu alunperin.

Kotarissa myös suli siitä kannen letkun "nipan" kohdilta tollanen samanlainen letkunpätkä kun alkuperänen talvella räjähti. Sitte vaihdettiin perus letkua paikalle ja hyvin pelas.

Juuri oli tarkoitus videota alkaa kuvailemaan mutta sitten vähän töppäsi tuohon :| ps:pahoittelen kuvien laatua.

Mitä luulette että mahtaakohan ihan perus letku pysyä tuossa sitten ilman sulamisia?

Kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!!!|ongelmia..|9.5|s

9.5.2013 9:15

Tiivistä ne kannen mutterit silikonimassalla, niin saattaa loppua vuotaminen. Mulla korjaantu mopossa sama ongelma tolla.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!!!|ongelmia..|9.5|s

9.5.2013 11:43

Ootteko te varmasti ilmannu ton jäähdytysjärjestelmän kunnolla? Ei sen kuitenkaan pitäis noin kuumana käydä :eek:

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!!!|ongelmia..|9.5|s

9.5.2013 11:49

Ittellä 5cm pala oikeen oikiaksi jäährytinletkuksi meinattua siinä kannes, ja siitä palasta lähtöö se Y haara ja loput onki tätä jousiletkua

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-luukutusta!!!|ongelmia..|9.5|s

9.5.2013 12:27

Mitä jos hakisit ihan oikeat mustat auton jäähytysletkut. Imo aivan helvetin törkeitä nuo läpinäkyvät letkut muutenki :D