Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
12.3.2014 23:35
Malagutisti kirjoitti:Jos kipinä tulee niin ei pitäisi sähköistä olla kiinni. Kannattaa sitten koittaa toinen tulppa jos ei jaksa antaa kipinää paineen alla. Kastuuko se tulppa yhtään/haiseeko bensa? Laita vähän bensaa tulpanreiästä ja koita sitten polkaista että hörähtääkö silloinkaan!
Juu kiitos vinkeistä täytyy huomenna kokeilla!
14.3.2014 0:03
Tuli tänään kokeiltua bensaa tulpanreiästä ja sehän hörähti ja putkikin paukkui mukavasti ja savua tuli vähän putkesta, eli toivon merkkejä
Huomenna jännitän kiksin ja tarkistan vielä kaasarin ja läpät, onkohan 115 suutin liian iso? Viikonloppuna varmaankin jo käyntiin
14.3.2014 13:18
Ei varmaan kovin kaukana oo totuudesta. Mulla oli kurittomassa/teharin kans +moric porattu 116 suutin.
18.3.2014 18:43
Terve!
Eli nyt on kaasari ja kone putsatuu oikein kunnolla, ja tänään ostin KTM uudenmallin maskin ja supermoto loksun. Ne istuu kun nenä päähän. Samalla laitoin myös koneesta kytkinvaijerinnipan ja muutkin kuntoon. Ja uutena suunnitelmana on rakentaa valkomusta KTM replica. Eli vanteet valkomustiksi ja katteita valkoisella ja mustalla, jos joku taitava virtuaali tunaaja osaa tehdä mallin niin se olis ihan jepa! Ja tässä kuvia.
24.3.2014 20:21
Terve!
Eli ajattelin jos synttäreiden kunniaksi hankkisin kisasähköt tuohon dt:seen, joten olen miettinyt ,että minkä merkkiset sähköt ostaisin MVT vai Italkit? Vai jotkut muut. Antakaa vinkkejä mitkä olisivat hyvä tälläisen setin kanssa. Suositteletteko Scootfastia ja Gearpartsia kun sieltä olen noita lähinnä katellut.
24.3.2014 20:52
itse varmaan ostaisin MVT Premium kisasähköt.. mut ei välttämättä kovinkaan järkevää ole hommata tuollaiselle kokoonpanolle vielä kisasähköjä. toki niistä on hyöytyä -- mut se (tehollinen) hyöty on todella pieni. hyöty tulee ainoastaan säätömahdollisuuksista + kisasähköt painavat vähemmän.
25.3.2014 17:56
Ja että Airsalin kanssa KISASÄKÖT?!
Mitäköhän varten niitä tarvitset? Ainoa hyöty on se, että maksat 200e siitä että sähkösi ovat 200-grammaa kevyemmät ja, että kierrosherkkyys paranee teoriassa.
Kisasähköt yleensä hankitaan, koska vakiosähköt eivät kestä High-End pyttyjen 15k-rpm kierroksia. Ja jotta saataisiin hieman enemmän tehoa.
Itsellä on Metran Prorace ajossa ensiviikolla ajossa, mutta silti siinä on vakiosähköt vaikka pytty on high-end ja kiekkoja kerää 15k, ihan vain siksi, että voin käyttää sen 300e paremminkin, kuin suht epäluotettaviin sähköihin (<-MVT)
25.3.2014 18:05
Kyllähän se kierrosherkkyys paranee muutoinkin, ku teoriassa. Yleensä näissä "kisasähköissä" on "järkevämpi" ennakkokäyrä, ku esim. ducatin cdi:ssä ennakon säätö loppuu 13000rpm jälkeen.
Noihin kisasähköihin on myös helvetin helppo lyödä lisäpainoa mikäli tuntuu liian kevyeltä omaan käyttöön, mutta kyllä vakiosähköt riittää hyvin airsalin kanssa.
25.3.2014 23:38
tuuninkiX kirjoitti:Ja että Airsalin kanssa KISASÄKÖT?!
Mitäköhän varten niitä tarvitset? Ainoa hyöty on se, että maksat 200e siitä että sähkösi ovat 200-grammaa kevyemmät ja, että kierrosherkkyys paranee teoriassa.
Kisasähköt yleensä hankitaan, koska vakiosähköt eivät kestä High-End pyttyjen 15k-rpm kierroksia. Ja jotta saataisiin hieman enemmän tehoa.
Itsellä on Metran Prorace ajossa ensiviikolla ajossa, mutta silti siinä on vakiosähköt vaikka pytty on high-end ja kiekkoja kerää 15k, ihan vain siksi, että voin käyttää sen 300e paremminkin, kuin suht epäluotettaviin sähköihin (<-MVT)
Joo no ehkä ne kisasähköt olekkaan niin hyvä idea, joten suunnittelin oman sähkökaavion
patesienen tekemän kaavion pohjalta. Sanokaa jos löydätte virheitä tai jotain mitä pitäisi lisätä.
26.3.2014 9:29
Kisasähköt=epäluotettavat sähköt? Kisasähköt voi mieluusti laittaa vaikka vakiopytylle siinäkin jopa pientä eroa tuntee. Ja niinkuin jo sanottu niin nissä myös järkevämpi ennakko. Ei kisasähköjä sen takia vaihdeta että vakiosähköt ei "kestäisi"
Eli jos "ylimääräistä" rahaa löytyy niin vaihda ihmeessä sähköt!
26.3.2014 11:53
Sopiiko kysyä että mitä haet tuolla sähköjen muuttelulla? Moricilliset sähköt on aika huono lähtökohta siihen jos meinaat saada kaiken ylimääräisen johdon pois. Onnistuuhan se tietysti kun kattelee tarkasti kytkentäkaaviota ja miettii mitä tekee.
26.3.2014 12:36
Jonihan puhuu asiaa.. suosittelen itsekkin kisasähköjä, jos rahaa löytyy
26.3.2014 18:15
Malagutisti kirjoitti:Sopiiko kysyä että mitä haet tuolla sähköjen muuttelulla? Moricilliset sähköt on aika huono lähtökohta siihen jos meinaat saada kaiken ylimääräisen johdon pois. Onnistuuhan se tietysti kun kattelee tarkasti kytkentäkaaviota ja miettii mitä tekee.
Yritän lähinnä karsia kaiken turhan pois, ja jättää vain tarpeellisen, ja myös senkin takia, että normaali sähkösarja vie niin paljon tilaa tuolta takahäkistä ja muualta, joten veisi myös vähemmän tilaa!
27.3.2014 23:49
Siinäkin (valolliset) kisasähköt auttaisi kun piuhoja ei turhan paljoa ole
28.3.2014 0:37
KUISKUIS kirjoitti:Siinäkin (valolliset) kisasähköt auttaisi kun piuhoja ei turhan paljoa ole
Totta
No täytyy harkita ihan vakavasti niitten ostoa!