Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: MBK X-limit Projekti. ™ kuvia

23.5.2013 10:35

Morjens.

Oli vaan pakko puuttua tännekkin siinä mielessä että kyllä se jarrusatulan adapterin tekeminen onnistui ainakin minulla mutta mulla jokainen komponentti oli kyllä eri pelistä ja pystyin tehdä paksusta raudasta sen adapterin koska pystyin holkittaa vannetta minne päin halusin... koska keula kawasaki 125, vanne derbi, jarru bse 110 :D

Kuva

Kyllä mä uskoisin sen adapterin teon onnistuvan sullekkin jos vähän "taittelet" sitä sillein että se tulee oikeeseen linjaan levyn kanssa :) Ja jos nyt päädyt sen enska levyn hommaamaan (jossa on muuten huonompi jarruteho![jossei muuta ni psyykkisesti]) niin vinkkinä vaan että kannattaa katsoa facebookista semmoinen kun purkuosat24, siellä on erittäin edullisesti paljon mopon purkuosia. Itse haen aina sieltä kaiken tarvitseman.

Ei mitään, jatka samaan malliin, kuten kaikkiin muihinkin projuihin toivoisin myös tähän jotain täysin itse tehtyä muovista/raudasta/lasikuidusta jostain. Ei sen tarvi olla isokaan juttu mutta itse tehdyt jutut on aina kivoja tehdas/bolt on kaman rinnalla ;)

Re: MBK X-limit Projekti. ™ kuvia

23.5.2013 10:58

Jep, itseasissa just ostin 10e +postit uutta vastaavan levyn.

Juu olishan sen voinut siihen modata, mutta olis siinä saanut vähän aikaa miettiä että minkälaisen adapterin olis tehnyt kun se on n. parista sentistä kiinni ettei passaa satula niin tosi pienen adapterin olis pitäny tehdä.

Tuossa nyt levy 260mm ja enduron levy 240mm.

Re: MBK X-limit Projekti. ™ kuvia

26.5.2013 18:25

Mistä voisi johtua tuollainen pieni rohina koneessa?

Paikallaan kun käynnissä niin kuuluu, laittaa kytkimen pohjaan niin ei kuulu. Samanlain ajossakin.

Eli rohinaa ei kuulu kytkin pohjassa.

Re: MBK X-limit Projekti. ™ kuvia

26.5.2013 20:45

kuullostas siltä että sulla on laatikossa jotain probleemaa. Esim laakerit menny.

Re: MBK X-limit Projekti. ™ kuvia

28.5.2013 21:49

Jep, eli kytkinakselin tai sen toisen akselin laakereista joku? Varmaan sitten jäänyt jotain silppua sinne kun yhtäkkia paukahti..Vaikka mielestäni kunnolla puhdistin.

Noh, tiedätte varmaan kuin suuri innostus on avata tuo kone.. kattoisi nyt.

Muutama kuvan voisin tähän laittaa.

Kuva

Joku circlen reeni kuva.

Kuva

Re: MBK X-limit Projekti. ™ Vaihteiston laakerit kilisee

31.7.2013 18:55

Mistähän sitä alottaisi?

Noh, Limitille ei ole oikein mitään ihmeellistä tapahtunut, lukuun ottamatta muutamia pieniä muutoksia. Muutamia osia maalattu, etuvalo tummennettu, etupumppuihin hiilikuitu teippiä. Kone huoneesta sähköt vedetty penkin alle.

Töissä ahkerasti käyty, joten laitto jäänyt vähälle. Toimii kyllä tosi hyvin! Pikku hiljaa kytkinlevyt pitäisi alkaa uusimaan.

Kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Uutta:

Tarkoituksena olisi tässä samassa topicissa kertoa muista projekteista myös.

Ensiksi olisi ideana kunnostaa tuo 110cc kone eli puhdistaa kunnolla ja tsekata kunto. Sitten jos sen myisi eteenpäin. Jos paljoa en valehtele niin ei ole kovin paljon ajettu koneella, alle 3tkm. Konehan jäi makaamaan runkoon kun ajossa lähti magneetto irti ja hajoitti staattorin käämit(?) parista kohtaa.

Kuva

Paljon tuollaisesta kehtaisi pyytää kun on puhdistettu jne. Muuten ajokuntoinen, mutta se staattori hajallaan?



Sitten seuraavaa:

Vanhuuteen kuolemassa oleva Piaggio.

Kuva

Tarkoituksena olisi laittaa ajokuntoon ja katsoa mitä tuosta saisi irti. Pari hyvää sylinteriä löytyy ja yksi hyvä mäntä. Kaasaria vaille, että voisi kokeilla käyntiin. Tämäkin maannut liian kauan tallin takana.

Kuva

Kuva

Kuva


Saa kertoa mielipidettä jokaisesta projektista, mielellään niitä kuuntelen!

Tarkoituksena olisi iltaisin ja silloin kun on aikaa räplätä, kumminkin koulukin ensi viikolla alkaa ja töitä vielä tämä viikko.

Re: Yam4ha:n räpellykset

2.8.2013 19:01

Nyt on Detsi valmis ainakin hetkeksi. Myyntiin on tulossa, jos kehtaan edes luopua tästä. :D

Kuva

Miltäs näyttää teidän mielestä?

Suunnitteilla on tulevaisuudessa, kun autokortin piakkoin saan niin maalata runko mustaksi yms, kun ei paljoa tule sitten ajettua niin kerkeää tehdä enemmän.

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

2.8.2013 23:36

:3 jos tulevaisuudessa vanteet mustiksi/siniseksi,sitte tuo runko mustaksi,ja jos konepuolelle vähän viilailua? ;) ps. jos gileran myyn niin voisin olla kiinnostunutkin,mutta elä myy,ei oo sitte kylällä ku kaks hytinnostajaa :lol:

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

2.8.2013 23:38

+ putken kiillotus?

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

3.8.2013 0:15

On se ihan nätti peli! Jos rungon aiot vetästä mustaks, niin sitten t-palatkin kans mustaks, eiks jeah? :)

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

3.8.2013 1:09

Juu, tottakai nekin maalataan jos mustaksi runko tulossa. Moottoriin voisi vetästä hopeat päälle.

Putkea on nyt turha kiilloittaa, kun se on paskarautaa eli ruostuu samantien.

Ja myyminen on kahenvaiheilla, koska mopollahan on siisti kikkailla tms, mutta jos joku tonnilla tulee hakemaan niin saa viedä pois.

Ja taas kun autokortin saan taskuun niin alkaa enempi ja enempi kiinnostaa virittää ja sitä myöten kikkailemaan..

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

3.8.2013 12:25

Voisiko joku antaa hyvät ohjeet tuon 4-t koneen yläkerran purkamiseen?

Itse siis en ole kertaakaan tuollaista purkanut.

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

3.8.2013 17:04

Meikä purkaa samurain koneen harva se päivä joten täältä tulee ohjeita :D

Löysää venttiilikorkit 17mm avaimella, kannenpultit irti, magneeton puolella kannen ja pytyn sivussa on pultit jotka irti, tulpan puolelta kannesta 3 pulttia irti, keskimmäinen pultti menee kannen läpi ja pitää nokkarattaan koppaa kiinni joten sekin lähtee nyt irti. Nokkaratas on kolmella 9mm kantaisella pultilla kiinni, ne saa löysättyä kun pistää vaikka vaihteen päälle ja piettää kädellä magneetosta ettei kone pyöri mukana. Nokkarattaan voi kammeta talttapäämeisselillä pois. Nyt kansi pitäisi lähteä irti. Sitten pytyn kyljestä yksi 10mm pultti pois niin nokkaketjun välipyörä irtoaa ja nyt pyttykin pitäisi lähteä irti. En oo varma unohtuko jotain :D

Kasaaminen käänteisessä järjestyksessä ja nokkaratas pitää tietysti laittaa oikeaan asentoon takaisin, elikkä magneetosta pyöritetään kunnes T merkki on lohkossa olevan viivan kohdalla, sitten ratas keplotellaan ketjuun siihen asentoon että rattaassa oleva O merkki on kello 9 kohdalla kannessa olevan loven kohdalla. Yleensä se ei mene täysin loven kohdalle vaan jää joko vähän alapuolelle tai yläpuolelle, niin jos näin on niin se laitetaan yläpuolelle.

Huoltovinkkejä:

jos kone savutti sinistä savua elikkä poltti öljyä niin kannattaa uusia männänrenkaat
jos taitoa ja hermoja löytyy niin venttiilit voi irrottaa ja putsata ne sekä putsata kanavat ja jos vielä viitsii niin hioa venttiilit venttiilinhiomatahnalla tiiviiksi joka parantaa toimivuutta ja tehoja. Jos se kone ei ole kuitenkaan kauhean raiskattu ja vanha niin venat saattaa olla tarpeeksi tiiviit jo valmiiksi. Sen voi testata laittamalla palotilaan vettä ja kattoo vuotaako sitä venttiilien läpi kanaviin.
Kasauksen jälkeen venttiilien säätö niistä korkkien alla olevista säätömuttereista. Eli kun molemmat venat on kiinni, pitäisi säätömuttereista kokeilemalla tuntua pieni välys joka kuuluisi rakotulkin avulla säätää n. 0,1mm arvoon molemmille venttiileille, mutta ite laitan sen aina silleen että siinä tuntuu just ja just pieni välys kun ei rakotulkkia ole :D

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

3.8.2013 19:19

Eihän siinä tarvii ottaa kun tulpan puolelta se yks pitkä pultti pois, sit nokkaratas, ja kannenpultit + siitä sivulta se yks, ja pytty just että sieltä ne pari pulttia pois.

Re: Yam4ha:n räpellykset, Detsi valmis hetkeksi 2.8

4.8.2013 11:32

Kiitti palezu!

Lähinnä siks kysyin, että onko jotain vaikeampaa tai mitä pitäs huomioida. Ainahan ne osiksi saa kun alkaa vain purkamaan. :D

Joo tarkoitus vain katsoa, että on yläkerta kunnossa. Luulisi olevan kun alle 3tkm on hyvinki ajettu.

Ainuthan vika tuossa on se staattori kun ne langat osasta kohti poikki magneeton irti lähön seurauksena.

Kävi myös mielessä, jos halvalla löytyisi joku mankin tai crossin runko niin siihen löisi kiinni.. :)