Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
18.2.2012 9:54
Itekki tein tollasen työkalun, on kyllä helvetin kätevä. Mielenkiinto proju kyllä!
Ja Joksu voi pitää sen turpansa kiinni, ja mennä runkkaamaa sitä äitin ostamaa kotaria, ei tuu vaik oli mikä putki tahansa ni 30heppaa takapallolta. Koneelta saa sen 30hp.
18.2.2012 10:58
ite en ota kantaa laisinkaan tähän kotari vs mopo keskusteluun, vaan sanon pelkästään sen että lukijoiden oma paskanjauhanta täyttää tätä topiccia, ja jokanen "nonin nyt lopetetaan tämä paskanjauhanta" viesti pidentää sitä entisestään. minäki nyt alennuin tähän, mutta TOIVOTTAVASTI tää on viimenen viesti ennen kunnollista päivitystä. eiköhän sovita että seuraavan viestin postaaja on topicin aloittaja, tai viesti lähtee modeille oftopicista?
aim out..
18.2.2012 14:17
Derbi GPR:lä on päästy parmakitin kans 180km/h 15/38 väleillä. Tosin se on kyykky mut voi siitä jo päätellä et ei mikää ihan luuska toi parmakit..
18.2.2012 14:44
Saat ehkä 50% pytyn tehoista takarenkaalle asti vakiosähköillä
18.2.2012 15:19
Joo, vakiosähköthän tähän on tulossa
Mutta tuo 180km/h
Varmaan ainaki 160
Nimittäin vaikuttaa aivan mielettömästi ku on kyykky ja katettu
18.2.2012 15:25
San-ttu kirjoitti:Saat ehkä 50% pytyn tehoista takarenkaalle asti vakiosähköillä
Jos vakiosähköil pistää ajotukset kohallee nii ei se mitää 50% nappaa tehoista... Eriasia miten ne sitte kestää. Malossin kans jo käräyttäny kaks CDI:tä. Mut kisasähköt tähä tulee
240turbo kirjoitti:Joo, vakiosähköthän tähän on tulossa
Mutta tuo 180km/h
Varmaan ainaki 160
Nimittäin vaikuttaa aivan mielettömästi ku on kyykky ja katettu
http://www.youtube.com/watch?v=CBaO-qkg ... re=related 180km/h pintaa saanu GPR:än menemää, jos oikein ymmärrän nii mitattu 600 cbr:än mittarii 200kmh ja oikeeta 180kmh
Mut tottakai menee hiljempaa tälläne Derbi ku ilmanvastus varmaa 40% suurempi
18.2.2012 15:53
Muna-asennossa kyllä se hyvi keräilee nopeuksia, mut turha tässä mitää arvailla.. Mut jos 80cc päästy jo 140km/h.. ni kyllä se siihen 150-160km/h haarukkaan sattunee, oikein mitotettu tosi yläkiertone putki ni eiköhä se tuo 160 luulis menevän, ainakin muna-asennossa ja hiukset kammattuna taakse.
Ite oon kans huomannu mite paljo ilman vastus voi vaikuttaa näin talvella kun iso toppatakki päällä, putoo huiput.. Heti ku vetää muna-asentoon niin tulee se ~10km/h lisää vauhtia..
Tätä laitettahan ei oikein voida verrata noihin piikkeihin.. Kummiskin tää on niin high end, kaikki viimesetkin tehon rippeet revitään irti, huomattavasti lisää tehoja vaikea enää repiä oikein millään.. Huoltovälit varmaan on aika perkuleen lyhyet, ja ajaminen tullee kalliiksi.. Mutta voisi olettaa että rahasta ei ole kiinni jos noin kalliisiin vireihin varaa, moni joutuu tyytymään siihen 70cc airsaliin..
18.2.2012 16:00
Gogge kirjoitti:Muna-asennossa kyllä se hyvi keräilee nopeuksia, mut turha tässä mitää arvailla.. Mut jos 80cc päästy jo 140km/h.. ni kyllä se siihen 150-160km/h haarukkaan sattunee, oikein mitotettu tosi yläkiertone putki ni eiköhä se tuo 160 luulis menevän, ainakin muna-asennossa ja hiukset kammattuna taakse.
Ite oon kans huomannu mite paljo ilman vastus voi vaikuttaa näin talvella kun iso toppatakki päällä, putoo huiput.. Heti ku vetää muna-asentoon niin tulee se ~10km/h lisää vauhtia..
Tätä laitettahan ei oikein voida verrata noihin piikkeihin.. Kummiskin tää on niin high end, kaikki viimesetkin tehon rippeet revitään irti, huomattavasti lisää tehoja vaikea enää repiä oikein millään.. Huoltovälit varmaan on aika perkuleen lyhyet, ja ajaminen tullee kalliiksi.. Mutta voisi olettaa että rahasta ei ole kiinni jos noin kalliisiin vireihin varaa, moni joutuu tyytymään siihen 70cc airsaliin..
Ite kans huomas ku mentii hussella 150 kakspäällä ja siin tuntu et millä hetkel hyvänsä tippuu kyydist ku ilmanvastus iha helvetin kova, mentii sitte muna asentoo nii oikei tuntu et lähti kiihtymää siin nopeudes. Tosin leipas 2s sen jälkee
Kylhä täs huoltoväli on sen 1000-2000km
18.2.2012 18:32
Kyl on tulossa tappovehe
oikeilla säädöillä kyllä tää sen 150 kieppeille menee
ainaki toivotaaan nii! onkos kampurasta kuulunu mitää uutta?
hegexille semmoset terveiset et eläkööt unelmissaa alle 30hp:n kanssa
18.2.2012 19:01
Nojoo, multa ny jäi pari viimestä sivua lukematta ku meni mielenkiinto, mopojonnet vauhdissa.
Parmakitiltä on luvattu optimaali osilla ja säädöillä sen 28-30hp. Liekkö konetehoja?
Parmakittihän vissiin on enemmän vääntävämpi, kuin esim. PR, neekerit jne.
Kisapiikeistä penkitetään parhaimmillaan 35hp realistista tehoa, riippuu hyvinkin paljon penkistä.
Onhan siel uutubessa pätkää ku joku suomalainen penkittää abolut 38hp kotarista, kylläkin kuokin lavalla olleessa penkissä, joka tuskin antaa todellisia tehoja.
Ja mitähän vittua mopolla 160? Haha. Ehkä alamäkeen ja imussa.
Mopo- ja ES-jonnet vois yrittää pysyä pöksyissään.
18.2.2012 19:12
28-32hp lupaa valmistaja koneelta med parmakit, ja muistaakseni vääntöpytty on.. Voitas varmaan lopettaa nämä nopeus puheet, näistä synny muuta kun riitaa..
Itse koen 160 realistiseks lukemaks oikeilla osilla ja säädöillä, mutta nähtäväksihän se jää. Ketään ei kiinnosta uskooko joku meneekö se 160..
Ja ei ne penkit kovin paljoa kuse, lähinnä kotari poikien tekosyitä jos joku on temmistään penkittänyt enemmän kun kotarista. Merkit vaan esimerkkinä, ei herneitä viimeisimmästä lauseesta..
Niin ja vielä vinkkinä, es jonneja täällä tuskin pyörii, he viihtynevät siellä k-kauppojen lähistöllä. Tottakai 110cc pytty mopossa herättää keskustelua. Sitä paitsi toisien haukkuminen es jonneksi kertoo ainakin mulle jotakin ihmisestä, ja se ei kovin positiivinen tarina ole..
18.2.2012 19:17
Saari^ kirjoitti:Ja mitähän vittua mopolla 160? Haha. Ehkä alamäkeen ja imussa.
Ennemminkin vapaapudotuksessa. Jotenkin tuntuu myös, että ilmanvastus käsitteenä ja ymmärrys sen suhteen, että kuinka paljon se vaikuttaa huippuihin on aika olematonta. Koittakaa nyt takoa siis kaaliinne, että olkoonkin kuinka kisamoottori vaan niin noilla samoilla huipputehoilla Hondan NSR125 kulkee 145km/h +/- 5km/h todellista nopeutta. Niin kulkeeko tämä sitten kovempaa sen Parmakit-logon turvin?
Vääntöähän tässä on luonnollisesti enemmän kuin noissa 70-80cc pytyissä, onhan tässä enemmän iskutilavuutta, mutta eikös tämäkin ihan kierroskone ole? Eli tuskin se tehon-väännön suhde on sen kummoisempi.
Ja yhtään projektin tekijää loukkaamatta sanon vain, että aika harvalla mopoilijalla on se pyörä ihan unelmasäädöissä viritettynä. Näistä KTM:iin liittyvistä asioista sanon sen, että kannattaisi miettiä sitä, että paljonko niistä Kotareista irtoaa keskimäärin. Se, että jos yhdestä uudenkarheasta Porkkanasta irtoaa penkissä lähes tehtaan ilmoittamat luvut ei tarkoita, että kaikki niin tehokkaita ovat. Keskiarvo on se taikasana tässä tapauksessa.
Gogge, oleppa hyvä ja kerro minulle mihin mittariin on 80cc mopo kulkenut 140km/h? Kuullostaa jo niin paksulta.
18.2.2012 20:09
Ei helvetti mitä vääntöä! xd
18.2.2012 20:10
Aika naurettavaksi mennyt koko touhu. Joku heittänyt pöytään lukemat 160Km/h ja 30Hp+ ja 90% kommentoijista uskoo että nämä saavutetaan helposti. Ei tässä voi muutakuin facepalmata kun tätä lukee.
Ihasproblem kirjoitti:Gogge, oleppa hyvä ja kerro minulle mihin mittariin on 80cc mopo kulkenut 140km/h? Kuullostaa jo niin paksulta.
Tämän topicin aloittaja väittää ajaneensa nykysellä 80cc kokoonpanolla gepsiin 138. Naureskelin tota jo aikasemmin.
Im out. Palaillaan asiaan kun tää mopo käy ja kukkaa, ja ollaan penkityksessä käyty.
18.2.2012 20:57
80cc malossi mhr team pytty ja vocan putki ja aavikko välit, näillä se sen verran menee, uskokaa tai älkää, totta joka sana. Jos nopeus mitattu gps, niin kusetus on maksimissaa 5km/h, ja se on jo paljon kusetusta gps.. Lisäksi 80cc pytystä ja vocan putkesta on penkitetty takapallolta 17,9hp
*klick*.
Tehoista puhuessamme suosittelen keskittymään
tähän. Siellä lukee eri pytyistä saatavia tehoja. Ja edelleen, valmistaja lupaa parmakitille jopa yli 28hp
gearparts24. "Durch die extreme Hubraumerweiterung sind Leistungen von über 28PS möglich." Eli suomeks voi saada jopa yli 28hp irti (koneelta, edelleenkin!).
Eli nyt on perusteltua "paskaa" tossa.
Viimeksi muokannut Gogge päivämäärä 20.2.2012 9:40, muokattu yhteensä 1 kerran