Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
4.3.2012 10:48
Laitat ruuvipenkkiin, ja sähköjohdolla vedät ne osittain paikalleen ja ruuvimeisselin päällä kopautat niin hujahtaa paikalleen.
4.3.2012 15:44
Päivää taas täältäkin. Pytty ja mäntä on nyt onneksi kiinni. Kytkintä vähän aloin katseleen niin huomasin että kytkinjouset on hieman erilaiset verrattuna noihin vakioihin. Kertokaas onko nuo väärät jouset vai pitääkö nuo jotenkin taivuttaa nuihin koloihin?
Kuvassa oleva vihreä jousi on siis se polinin uusi jousi.
Edit. Mitä tulppia olette käyttäneet? Sopiiko BR8HS 10 tähän?
19.3.2012 13:15
Eipä ole jälleen kerran paljoa tapahtunut, lisäksi seuraavat 2vkoa muutenkin kiinnioloa. Uudet kytkinjouset pitäisi hommata, että saisi koneen nyt nippuun, samoin loput tiivisteet. Tällä hetkellä puhdistan kaasuttimen ja teen syyläriin uuden kiinnityksen, koska yläpään kiinnitys on murtunut. Samoin mietin millon sitä uskaltaisi alkaa kuumentamaan töhöllä tuota putkea, jos jollain kuvaa millainen siitä tulisi niin näyttäkääpä!
Hitaasti edetään, mutta viimeistään kesällä kun tj0 niin aletaan painimaan kunnolla tämän kimpussa.
21.3.2012 0:55
Ne jouset pitää venyttää paikalleen joten voi tuo olla oikeanlainen jousi, mutta siinäpä onkin sitten yksi skootterin virityksen vittumaisimmista hommista. Vinkkejä
tuossaja
tuossa.
21.3.2012 2:55
Ei niitä pitäis tarvita venyttää paikoilleen, pitäis mennä ihan heittämällä kiinni ku painaa kytkinpalan niin kiinni ku saa, sit vähän ruuvarilla/pihdeillä avittaa jousen toista päätä...
21.3.2012 18:57
Palezu: Ei ole nuo kytkinjuoset oikeat tuohon kytkimeen, mahdotonta edes saada kiinni.. Katsoppas tuota jousen paikan vasempaa reikää, ei riitä pituus.
21.3.2012 19:00
No itekki vähän mietin kun noissa vakiojousissa näyttää olevan toinen pää pidempi mutta ajattelin että ei sitä virijousessa välttämätta tarvi olla siinä mutta tarkemmin katottuna nuo koukutkin on eri päin noissa. Eli eivät ole oikeat siis..
1.4.2012 14:15
Jonkin verran taas edetty. Sain haettua pari tiivistettä ja uuden kytkinjousisarjan scootzstoresta. Kytkinjouset laitoin juuri paikalleen (stage6 mediumit), sekä variin jo sovittelin osia. Pulttipyssy pitää taas pyytää isältä lainaan ja uusi mutteri ostaa variin, koska kierteet korkanneet.
Seuraavaksi pääsee jo torstaina lomille, joten tavoitteena saada moottori kiinni ja ehkä jo käyntiin päräyttää. Oikeastaan siihen asti hommaa enään ottaa kuri irti extrasta, öljyt vaihtaa ja letkut kiinni. Mistäs saisi vielä kaasuttimen ja imukaulan väliin tulevan tiivisteen, koska sitä en ole vielä löytänyt. Neuvoja myöskin miten kannattaisi paras sisäänkäynti näissä tehdä, uusi sylinteri, mäntä ja variaattorin osat kun on. Onko kuinka varma pösön tuorevoitelu vai lorautanko bensansekaan vähän öljyä?
1.4.2012 14:36
Ekaan tankkiin pistät lisäks hieman öljyä ja sit vaan rauhallista ajoa.
6.4.2012 13:10
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Jälleen edetty hiljaa, mutta varmasti. Variaattorin puoli on valmis, yhtä mutteria lukuunottamatta. Haen tässä päivemmällä kaupasta normaalin mutterin korvaamaan. Edelleenkin gurtner kaasuttimen ja imukaulan välille pitäisi tiiviste löytää, ideoita mistä sen äkkiä saisi? Kaupasta pitäisi myös maalinpoistoainetta hakea, variaattorinkopan maalausta varten. Seuraava päivitys onkin sitten kuvien kera..
6.4.2012 15:57
Kaupasta haet semmosen O-Rengas lajitelman ja siitä sopivan kokonen siihe kaasarin uraan ja tiukalle kiinni!
Näin oli aikoinaan omas pösösJa jos tolla mutterilla meinasit sitä kampiaksilaan tulevaa variaattorin kiinnitys mutteria, niin siihen ei sovi iha mikä vaan mutteri.
6.4.2012 16:57
Pitääpi käydä hakemassa nuita O-regnas tiivisteitä. Mutta tosiaan, pitänee tuota pulttiakin metsästää sitten liikkeistä, kaiketi jälleenmyyjälläkin olisi sitten varastossa tuota pulttia tai itse tiivistettäkin.
6.4.2012 17:25
Isäntä haki tuohon nitroon sopivan mutterin k-raudasta. Eli saattaa sieltä löytyä tai biltemsta jne.
22.4.2012 15:43
Tervehdys! Laitetaas heti parit kokonaiskuvat:
Eli koneen olen laittanut kiinni ja käynyt hakemassa öljyjä sun muuta tilpehöörää, mm motoforcen kaasukahvan. Konetta laittaessa kiinni huomasin koropalan olevan väärä, eli reikä tulee väärälle puolelle jousen alapäätä, se pitää siis ostaa uusi. Variaattorin mutterin olen paikallistanut euromotorcenterille, sen haen sitten ensviikonloppuna, samoin maalinpoistoaineen. Vinkkejä saa antaa miten tuon kaasukahvan saisi kiinni, koska vanha kaasuvaijerihan tuohon ei näköjään käy.. mistä uusi vaijeri?
Saa myös neuvoa mitä teen putkelle, vaihtoehtoina itsellä tällä hetkellä on joko lämpövärjäys tai maalaminen mustalla, itse alan kallistua hieman maalaamisen puolelle. Toki ensin voisi kokeilla miltä se lämpövärjäys näyttää.
Talli ihan sekaisin, älkää kiinnittäkö liikaa huomiota
22.4.2012 22:38
Sun täytyy ostaa siihen kaasuvaijerin päähän semmoinen ruuvattava irto pää. Leikkaat sen vakio pään siitä vaikka sivuleikkureilla pois ja pistät sen vaijerin sinne kaasukahvan sisään ja sitten se irtopää kiinni, niitä irtopäitä saa polkupyörä liikkeistä. Maksaa yhden euron, ainakin itse kun käväsin hakemassa paikallisesta pyöräliikkeestä.
Ja tuo koropala juttu ihmetyttää, voi toki olla että se ei käy tuohon, mutta jos oikein ymmärsin niin koititko kääntää tuota jousta paikallaan,joten tuo alakiinnitys kohta liikkuu jousen mukana. Toivottavasti ymmärsit