29.4.2015 18:21
10.5.2015 12:17
10.5.2015 14:29
Tuolla 50cc malossin bolt on kitillä lähti viimekesänä 10,3 hp ja vain 10300 kierrosta
Noita ehjiä kruununa mulla on muutama, muttei jaksais vaihdella muutaman tunnin välein. Vaihteisto pysyy vakiona, mutta jos leviää, sitten todennäköisesti vahvempi tilalle.
Putkivaihtoehdoista kävi mielessä, että voca racing 80cc voisi olla tehokkaampi, mutta ajetellen ehkä tulevia kisoja taitaa prorace toimia paremmin 50cc:n kanssa.
Täytyy vielä ajaa pytyn mukaisiksi, kunhan pytty saapuu. Mikäs tähän paras työkalu, dremel tai joku paineilmavinku jyrsintäterällä?
10.5.2015 16:59
Mikä sylinteri tarkalleen kyseessä? MHR Replica, MHR vai MHR Team?
Team -mallissa muistaakseni 3-osainen pakoaukko ja huomattavasti suuremmat huuhtelukanavat kuin tuossa kuvan pytyssä
Millä tavalla ne kruunut väljistyy? Se holkki/kruunun holkin "pesä" vai kruunun niitit?
Scootfastin mukaan Rabasan ongelmakohde se holkki/kruunu -systeemi, koska välissä ei ole neulalaakeria/neulalaakereita.
Tällä saat itsellesi neulalaakeroidun kytkinkruunun.
Vaihteistot on hajonnut joillakin vain sen vuoksi, että on ollut liian paljon ajettuja..
Hampaat alkaneet hakkaamaan ja sitten lopulta hampaat murtunu rattaista.
Tai neulalaakerit hajonnu ja sen vuoksi menny koko vaihdelaatikko solmuun.
Toki jos haluaa saada moottorista mahdollisimman pomminvarman - ehdottomasti kannattaa metsästää todella vähän ajettu vaihteisto / ostaa uusi (Bidalotin tai Metrakitin valmistama); jos budjetti venyy riittävästi.
Itse pidän parempana ratkaisuna kuitenkin (vähän)käytettyä vaihteistoa uusilla neulalaakereilla.. sen verran kalliita kuitenkin nuo uudet tarvike vaihdelaatikot (laadukkaat sellaiset).
Most 80/90 putkistoa ovat kehuneet ehkä jopa tehokkaimpana vaihtoehtona n. 80cc moottoreille. Sitä saa tietääkseni vain Scootfastilta.
Toki kannattaa kysellä eri yrityksiltä noista putkistoista.
50cc moottorin kanssa kannattaa pitää sitten ihan sille 50cc tekniikalle tarkoitettu Pro Race (jos sellainen nimenomaan löytyy, eikä 70/80cc versio).
Sen verran merkittäviä eroja kuitenkin noissa 50-80cc putkistoissa.
10.5.2015 17:34
Malossi mhr team mod head sylkkä ja on 3-osaisella pakoaukolla. Ehkä kuva vääristää huuhteluiden kokoa?
Luulen, että ne niitit siellä väsähtää
Aikaisemmin on tullut kyseltyä noilta firmoilta ja aika heikosti on tullut vastauksia. Tosin varmaan vaikuttaa erittäin huono englanti:D
10.5.2015 19:21
Noita MHR Team pyttyjä nähnyt myytävänä netissä.. niin niissä on ollut vähän erilaiset huuhtelukanavat; tarkemmin sanottuna apuhuuhtelukanavat huomattavasti suuremmat.
Onhan nuo kyllä muodoltaan hyvän näköiset ja kohtuullisen isot.
Tosiaan n. 20hp luokkaa valmistaja lupaillut siitä 80cc Team pytystä.
Todennäköisimmin tarkoittaa kampiakselitehoa.
Toivottavasti kuitenkin saat penkitystulokset sillä pytyllä.
Olisi todella mielenkiintoista nähdä, minkälaista käyrää sen kanssa oikeasti voi saada.
Kannattaa muuten harkita läppärungon ja kaasuttimen vaihtoa.
VForce 3 läppäventtiilistä positiivisia kokemuksia (alkuperäisillä Moto Tassinarin läpillä), sekä PWK kaasuttimista.
Tähän mennessä ollut Dell'orton ja Mikunin kaasuttimia (14-28mm), eikä mikään niistä ole ollut läheskään yhtä helppo ja mukava säätää kuin PWK (kopio) kaasutin.
CR85 läppäventtiilit menee läppäkanavan avarruksella Rabasaan.
KX85 ja YZ85 läppävenojen reikiä joutuu levittämään vähäsen, jotta sopii kiinni + läppäkanavan avarrus.
11.5.2015 0:37
12.5.2015 16:14
Törkeän hintaiset neulalaakerit oli ajatus laittaa uudet.
12.5.2015 20:39
12.5.2015 20:40
Noista malossin kisasähköistä oon kuullu aika paljon pahaa, ettei sais säätöihin ja ei olis parhaat. Tosin niistä aikasemmista, joita ei pystyny säätää cdi:stä. Meillä tosiaan täysin säädettävät.
Tuosta kaasari asiasta, 50 cc:lle mietittiin mikunin 24 millistä. Tuo 28 taitaa olla liian iso. Mutta mikuni ei siis paras?
Noista ranskalaisista nettikaupoista on hyvin huonoja kokemuksia
Noita Vforcen läppiä ollaan ennenkin suunniteltu, mutta hintansa takia päädyttiin malossiin. Katsotaan, josko nuo tilaisi ja penkittäis Vforce vs malossi. Näkis eron helposti.
Mihin viittaat tällä? Mä sain uudet (merkkinä taisi olla FAG) D50B0 vaihteiston neulalaakerit yhteensä alle vitosella.
13.5.2015 20:31
Iha kiintoisa proju mikäli viedään loppuun saakka.
13.5.2015 20:55
2 kesässä malossin 50 cc tekniikalle kertyi tunteja 87
Sitten öljy asioihin
13.5.2015 21:09
13.5.2015 22:58
14.5.2015 2:16
Tuna-71 kirjoitti:Veikkaisin että tommosessa vesipyssyssä TTS aka. Power1 Racing välttää oikein hyvin, eikä m-renkaan juuttumisestakaan tarvise huolehtia..