Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
20.9.2014 19:18
Juuh elikkäs. Monta vuotta sitte ostin vastaavan deeteen avk ja lupasin ittelleni ettei enää ikinä. Mutta mitäpä kävikää kun mopoikä menny ohitte ja pienessä humalatilassa katselen avk:n sivuja ja bongaan sieltä halvan detsin. No siinä vaiheessa alko niin sanotusti vanhasuola janottaa. Eli mopo on vm:07. Etupäähän tästä ihan kokonaan vaihtokunnossa ja vähän sielä täällä puuttuu osia tai on vaihtokunnossa. Projektin tarkotuksena olis saada pienellä budjetilla näyttävä ja tekniikaltaan hyvä mopo (tiedä sitten mikä on pieni budjekti
) Sen verran koneesta tiedän että puristuksia on mutta kiksi ei palauta. En tiedä vielä yhtään minkänäköinen tästä on loppujenlopuksi tulossa. Mutta pakko sanoo että on nuo timelessin fättikset kovaa tavaraa kun on etupää ton näköne ja tankoki suora.
http://imgur.com/8OJl1AUhttp://imgur.com/bfjWYAh
Viimeksi muokannut jorppa95 päivämäärä 20.9.2014 21:20, muokattu yhteensä 1 kerran
20.9.2014 21:15
Kuvat ei ainakaan mulla näy, niitten perusteel ois vähän helpompi sanoa jotain mielipiteitä.
20.9.2014 21:21
No tuossa on ainaki linkki kuviin täytyy kattoo mite toi toimii huomenna paremmalla ajalla
22.9.2014 0:18
Itekki kattelin tota et ois varaosiks ostanu,
mutta onnea projektille menee seurantaan.
Käyppää kattoo munkin avk projekti.
22.9.2014 18:59
Kokoajan mitä enemmä tota purkaa niin sen enemmän alkaa ahdistaa toi projekti niinhän se sanonta menee ''köyhän ei kannata ostaa halpaa''. Tuossa myllyssä on näkyny enemmän kieroja osia kuin suoria. Huhuja kuulin että kone on loppuun ajettu esim.kampuralla ajettu 37t. Eli taitaa mennä koko kone uusiks. Yksi vaihtoehto minkä näen niin olisi vaihtaa kokorunko takahäkkiämyötän jos vaan edullisesti saisi jostain. Nyt pyörä on siinävaiheessa että konetta alanirrottelee että näkee sen todellisen kunnon. Ensimmäinen ongelma vaan tuli että eihä tuo t-palan mutteri lähde millään pois vaikka dremelilä sen vedin 4 osaan ni tiukasti on yhä kiinni. Eikä tämmötteessä olohuone tuuningissa viitti iha hirveitä alata vasaroimaa tai muutakaa mitä kunno tallissa vois tehdä. Nyt kysyn teiltä kumman vaihtoehdon kannalla ootte teenkä tästä mopon jonka jonkun 15 kesäsen isä tulee ostaa (täysin vakiokuntonen jotai tuuninki palikoita lukuunottamatta) vai alkaisko tekeen ns. ''stuntti peliä'' ? Nyt on tuossakunnossa
22.9.2014 20:43
Stuntti peli!
22.9.2014 22:41
Stuntti peli ois kyl mielenkiintonen, mut jos oikeesti voittoo tost haluut niin vakio tekniikalta ja ulkonäkö viimisen päälle.
23.9.2014 0:46
No tais tässävaiheessa syttyä se sisäinen mopopoika taas ja todeta et pistetäänpä se raha tähän mitä palkasta jää. ''Vakio'' tekniikkahan tähän on tulossa nyt ensimmäisenä sikäli kaverilla oleva kone vielä käy ja talven aikana ajatuksena rakentaa tuosta lohkosta enemmän tai vähemmän jännää. Ja vakiotekniikalla meinaan vakio alakertaa ja vakio yläkertaa mutta muut muuttuu matkan varrella.
8.10.2014 21:28
Nonii nyt on parinviikon hurvittelun jälkeen palattu takasin kämpille. Elikkäs nyt on hankittu uus takahäkki vaatii vielä maalauksen, sähköt ja oikean keulan (olis tommonen paiolin pomppukeppi kaupan). Huomenissa olisi tarkoitus aloittaa kasailu ja maalata takahäkki mustaksi tietenkin. Kumpaakos porukka suosittelis siniseks maalattuja normi pinna vanteita vai mustia puolavanteita? Tarkotus nyt on tämän vehkeen kanssa saada kohtuu budjetilla moitteeton ja kivan näkönen peli. Stuntti projektin unohdin siinävaiheessa kun älysin miksi tekisin enään sitä moposta kun korttia olis isompaan pyörään ja nyt en meinaa enään piikkiä. Seuraavat hankinnat taitaakin olla enoxin paisari tai vakioputken välipilli/änkkä väli. Huomasin että tossa on ollu enoxin paisari kiinni ja avk vietäessa vaihettu vakio putki ja jätetty enoxin vaimennin... Eikä siinä vieläkaikki kaasari mikä oli kiinni niin oli aeroxin 12mm kaasari... Ei tällä erää enempää. Nyt alkaa taas vilkkaampi päivittely ja rakentelu kun on taas pyörän luona.
9.10.2014 17:31
Ehdottomasti noi siniseks maalatut pinnavanteet alle! Jos vaan maali on hyvässä kunnossa.
9.10.2014 23:50
Multa löytys sulle keula tohon, kato ilmotuksista.
13.10.2014 19:01
Nonii nyt on saatu runko renkaiden päälle ja jarrut saatu toimii. Sanonta menee et kolmaskerta todensanoo niinhä se meni ton keulan kanssa. Kolmas keula mitä tohon sovitin niin meni paikalleen niin että näillä välineillä sai kaiken toimimaan. Eli täytyi hommata ihan vaan deeteen oma keula. Johon vaihdoin uudet ohjaus laakerit. Jarrut oli niin ruosteessa ja jumissa etteihän ne voinu toimia, jouduin putsaamaan ja rasvaamaan nuo ja vaihtamaan ilmaius ruuvit sekä banjo pultit kun kierteet olivat menneet näistä. Samalla tuli vaihdettua jarrulevyt (5000km) ajettuihin. Tänään sain sähköt katsottua kuntoon ja takahäkin maalattua. Enään takahäkkiä odottaa vielä lakkaus ja kiinnilaitto. Kaasalaiselta tilasin siniset jarru/bensa letkut noiden vanhojen kovettuneiden tilalle, tuollainen kuuluisa vapaavirtaus suodatin
sekä magneeton ulosvetäjä jotta sais nuo koneet katottua läpi ja paikalleen. Tänään olisi tarkoitus vielä sovitella syyläri tuohon kun eihän sitä nyt näissä projekteissa kokoaikaa voi käyttää mitään bolt on osia. Eli kyseessä on jonkun piikkisen 2tahin syyläriä enkä millään muista että minkä vekottimen mutta eiköhän aja asiansa. Tämän viikon aikana on tarkoitus vaihtaa pyörien laakerit.
13.10.2014 19:03
Enää odotellaan takahäkin kuivumista jotta saataisiin alata rakentaa pihhilppeet ja sähköt tuohon rungon päälle ja loppuviikosta sitten kone paikoilleen niin eiköhän tuo nyt ala pikkuhiljaa etenee
15.10.2014 0:14
Hyvältä vaikuttaa. Laitteleppa enemmän kuvia
17.10.2014 18:52
Juu kuvia kaivataan, niin näkee työn tulosta.