Eilinen ja tämä päivä säädelty koneen kanssa. Lohkot siis ilmeisesti Pösöstä, ilman kiksiä kun olivat. Kytkinkruunusta oli murtunut pari palaa ja kytkimestä puuttui kuula ja pitempi akseli. Kytkinpuoli otettiin Apikan koneesta ja vaihdettiin samalla myös ehkä n. 10 - 20% jäykemmät kytkinjouset. Kytkinkoppa myös Aprilian omasta koneesta, lähinnä kiksin takia. Pyttynä joku kiinalainen 113-kopio ja männäksi 20e halpis-Naraku, johon tosin joutui itse viilailemaan kunnon viisteet. Tankkiin ehkä n. 4,5 - 5% seokset, öljy ainakin värjäsi bensan punaiseksi.
Kaasarina toimi vakio SHA14.12, eli 14mm SHA joka on imupuolelta kuristettu 12mm. Käyntiin pärähti helposti, säädöissä pientä hakemista.
Alhaalta käy laihalla ja yläkiekoilla liian rikkaalla, ja SHA:ssa kun on nuo mahtavat säätömahdollisuudet niin päätinkin luovuttaa heti (jos joku ei tiedä, niin SHA:n ainoat säädöt ovat pääsuutin ja tyhjäkäyntiruuvi, ei seosruuvia, ei neulaa, ei tk-suutinta) ja laittaa kunnon kaasarin kiinni. Imukaulan sain kaverilta, 20mm kuminen vakio jostain toisesta AM6:sta. Kaasariksi valikoitui 14mm PHVA, ainoa johon löytyi kaikki osat vaikka senkin joutui kolmesta erillisestä rungosta kasaamaan. Läppärungosta muovinen "kuri"/stufferi irti. Nyt on siis PHVA kiinni ja tuntui heti hieman paremmalta, vaikka nyt suutin sattuikin olemaan ainoa läheltä löytyvä eli kokoa 52 ja ilmanputsaria ei saannut kiinni millään. Tyhjäkäyntiä ei käy, mutta pitäisi olla helppo homma säätää verrattuna vakio-SHA:han.
Pitää testailla eri suuttimilla ja keksiä joku ilmanputsari / kiinnitys vakioputsarille. Tuokin PHVA saattaa vielä vaihtua samanlaiseen mutta halkaisijaltaan 17.5mm olevaan, jos nyt kaverilta halvalla sen saan.