Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Myyty 27.9.2013.

3.11.2012 21:05

Kun yksi projekti loppuu niin toinen alkaa, eikös vain? Eli uutta projektia pukkaa taasen. Mikäpä muu kuin hyväksi todettu Aerox. :lol: Ei perper, tää on jo sairaus.

Kohteena toimii siis täysin romuna oleva Aerox vuosimallia 2003, jonka ostin kaverilta halvalla. Vikoina mainittakoon, liian pieni suutin, jarrut, katteet, vilkut, ilmanputsari, valot, etupumppujen stefat...

Kuva

Kuva

Kuva

Patenttejakin riittää, vaikka muille jakaa. Tässä muutamia viiden minuutin aikana löydettyjä:

Kilven kiinnitys
Kuva

Etukatteen ainoa ruuvi:
Kuva

Kun letkuun tule reikä, laitetaan siihen sähköteippiä!
Kuva

Likaa on enemmän kuin tarpeeksi, joka paikassa, korostan, aivan joka paikassa.
Kuva

Kuva

Kuva

Sähköt ovat kaikki oikeastaan päin persettä. Kaikki erilaiset patentit korjaillaan ja tehdään toimiva sähkösarja. Sähköstartti ei toimi, koska starttimoottorille ei tule johtoja tms. ja nappiosa on hävinnyt jonnekin, mutta uuden kahvarungon hommaan jostain.

Suunnitelmana tehdä seuraavaa:

Alusta
- DMP piparilevy eteen On
- Kiillotettu etuvanne On
- Kiesler takavanne kiillotettuna On
- Jarrulevyjen pulttien vaihto On
- Timeless tanko On
- Madalletut pumput, uusilla stefoilla. On Tuned by Nimetön
- Koropala On
- Etukumin uusinta On

Tekniikka
- Kunnostettu alakerta Motoforcen Racing kampuralla On + C3 laakereilla On
- Uusi vakio sylinteri On
- 17,5mm MotoforceOn
- Gianelli GO On
- Malossin multivari On
- Hebo läppärunko ja läpät On
- Vakio ilmanputsari Malossin elementillä On
- Malossi X-Special hihna On
- Mahdollisia kulutus osia myöskin vaihdetaan tarpeen vaatiessa

Ulkonäkö
- Katteiden korjaus On
- Katteiden maalaus On
- Alumiiniosien maalaus (Ei lohkoja ja vanteita) On
- Kaikkien paikkojen puhdistus On
- Pikku osien maalaus On
- Evillook- maski etukatteeseen On
- Vilkullinen takavalo, etuvilkut etualakatteen koloihin On
- BCD underi On
- Boksin korjaus On
- Parempi sivujalka On

Muuta
- Penkinlukon ja -vaijerin osto On
- Tarroitus On

Ulkonäkö pyritään pitämään mahdollisimman simppelinä, periaatteella vähemmän on enemmän.
Viimeksi muokannut Sudee päivämäärä 29.9.2013 10:18, muokattu yhteensä 55 kertaa

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

3.11.2012 21:23

Hyvältä vaikuttaa, seuraillaan :)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

3.11.2012 21:50

Seuraillaan! Yv:tä laitettu tarvitsemistasi lokarista, vakioilmanputsarista ja vakioducktailista :)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

3.11.2012 22:16

Harmi että jäi se edellinen projekti kesken, mutta huomaa myös että alat pikkuhiljaa kasvamaan ulos näistä moposta kun mietit jo tarkkaan ettei vaan budjetti ylity. Tuo kusikalvo vähän hämmästyttää, kun omaan olin laittamassa niin hylkäsit sen todella huonona ideana :) .

Onnea projektiin!

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

3.11.2012 23:16

Siis mulla mennyt ihan ohi, mitä sille carbon aeroxille tapahtui?

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

3.11.2012 23:56

Nuo C4-laakerit tulee hajoamaan melko nopeasti, koska tuo skootterin moottori ei kierrä riittävästi.. Suosittelisin laittamaan tavalliset ceekolmoset, muuten on äkkiä uusien laakerien vaihto edessä.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 0:02

Eihän tuo ole vielä likaista nähnytkään :eek:

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 1:54

Nahkela kirjoitti:Siis mulla mennyt ihan ohi, mitä sille carbon aeroxille tapahtui?
Siitä oli tulossa harrastus ja mikään harrastushan ei ole oikea harrastus jos se ei vie kaikkia rahoja ja vähän vielä lisääkin. Tarkempi selostus luettavissa kyseisestä projektitopikista.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 9:53

Jep siinä toisessa oli niin paljon kaikkea pientä moitittavaa joista suurin oli se kilpiin saanti, kun olisi pitänyt katsastaa enkä todellakaan olisi sitä jaksanut tehdä. Muutenkin tekniikka oli niin alkutekijöissä, ettei mitään järkeä. Tällä hetkellä elämässä on aika paljon tärkeämpiä asioita kuin kittien hiominen. Kukaan ei myöskään olisi ostanut sen hintaista kilvetöntä menopeliä.

Joo "kusikalvosta" en sinänsä vieläkään tykkää yltiöpäisesti, mutta haluaisin nähdä miltä se näyttää tässä. Vielä en kuitenkaan sitä tilaa, koska kaikki värejä en vielä ole päättönyt, että millaista tulossa. Ainoastaan sisäkatteiden väri ja lohkojen yms. värit ovat päätetty. Niistä lisää sitten tuonnempana.

Arvasinkin, että joku tarttuu tuohon laakerihommaan. Mulla on jo valmiiksi C4 sisässä enkä kyllä millään viittisi alkaa tekemään tuota paskahommaa uudestaan, mutta pitää ettiä Easyltä jotkut laakerit sinne, ehkä.

Lika ei tosiaan näy kovin hyvin, koska unohdin ottaa koneen luonta kuvat. Musta lohko, jossa noin viiden sentin öljykerros.

Suunnittelen tässä juuri tuonne Easylle tilausta ja pitää nyt katsoa, josko tilaan nuo laakerit vaikkapa ES:ltä ja samalla samanlaisen piparilevyn kuin edessä? Pitänee tänään jatkaa tuon parissa purkamisen merkeissä. Illalla kuvia tulossa. :)

Hei ja niin, tsekatkaa ilmoitukset. Löytyy Malossin Multivarista S6 wigiin osia. :)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 12:59

Seuraillaan. Paljonkos ajattelit laittaa tähän aeroxiin Eu:n rahaa (euroja)? kunhan vaan kyselen, koska olen utelias. :D

Juunish kirjoitti:Nuo C4-laakerit tulee hajoamaan melko nopeasti, koska tuo skootterin moottori ei kierrä riittävästi.. Suosittelisin laittamaan tavalliset ceekolmoset, muuten on äkkiä uusien laakerien vaihto edessä.


Hmm. mielenkiintoista. Eipä se nyt tuolleen vaan hajoa nuo laakerit. itellä alakerrassa on toinen laakeri c4 ja ei se sielä mihinkään ole hajonnut.. Ja muistaakseni jopa vakiona voi löytyä morinin koneessa variaattorin puoleinen laakerina C4... Kenelläkään ei ole varmasti tällä palstalla hajonnut/mennyt väljäksi C4 laakerit sen takia, että kone kiertää liian vähän, nuo on taas niitä kuuluisia luuloja...

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 14:20

Seurantaan.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 16:16

Kyllä se taitaa seurantaan mennä :)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 20:40

Zoneri kirjoitti:Hmm. mielenkiintoista. Eipä se nyt tuolleen vaan hajoa nuo laakerit. itellä alakerrassa on toinen laakeri c4 ja ei se sielä mihinkään ole hajonnut.. Ja muistaakseni jopa vakiona voi löytyä morinin koneessa variaattorin puoleinen laakerina C4... Kenelläkään ei ole varmasti tällä palstalla hajonnut/mennyt väljäksi C4 laakerit sen takia, että kone kiertää liian vähän, nuo on taas niitä kuuluisia luuloja...


Noiden C4-laakerien ongelmahan on liian vähän kiertävissä koneissa se, että niihin jää välystä, jolloin rasitus, joka kuulille kohdistuu on huomattavasti suurempi, joka usein johtaa nopeasti hajonneisiin laakereihin.
Yleensä noita aletaan käyttää, kun ollaan usein/jatkuvasti siellä n. 12000rpm paikkeilla, jolloinka ne laajenevat tarpeeksi.
Ei noi laakerit tietenkään välttämättä heti mene, mutta esimerkiksi täysin vakiona pidetyssä skootterissa nuo c3-laakerit kestää usein sen n. 30000tkm. C4-laakerit tuskin kestävät kymmentätuhatta.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

4.11.2012 20:47

Kyllä se satkuissa tällä kertaa liikutaan, ei tonneissa. ;) Laakereista olen lukenut/kuullut samaa mitä Zoneri sanoi, mutta vaihdan ne joka tapauksessa niin ei tule soittoja, että paskan myit. C4:et on siis myynnissä. :)

Tänään pääsin hommiin vasta viiden jälkeen, koska katsoin formulat, Go Kimi Go! 8) Reipas tunti meni niin oltiin tässä vaiheessa:
Kuva

Muutamia yllätyksiäkin löytyi. Tässähän piti olla 14mm lordeli ja Malossin Multivari, mutta todellisuudessa molemmat olivat vakioita. :D Eipä tuo haittaa, onpahan pienempi bensankulutus ja saanpahan tuolle multivarille vastinetta. Hebon läppärunkokin löytyi lasikuitu läpillä sekä uusi vesipumppu. Mäntäkin oli ihan hyvässä kunnossa, mutta sylkkäsarja vaihdetaan silti.

Varsinainen osakasa tulee myös myyntiin, mutta ne löytyvät minun ilmoituksista. Mottikin tulossa myyntiin ensi viikon aikana, jos en kaverille myy. Tässä on varmaan löpisty aivan tarpeeksi, joten kuviin!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

"Multivar" :D
Kuva

Ensi viikon alussa olisi tarkoitus jatkaa työkiireiden vuoksi. :)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Purku aloitettu

7.11.2012 19:11

Moikka,

mitään ihmeellistä ei ole tällä viikolla tapahtunut työkiireiden vuoksi. Lohkot leväytin eilen laakerien vaihtoa varten. Tämän viikon lopussa, jopa huomenna olisi tarkoitus laittaa Easylle tilausta menemään, josta tulevat kaikki muut osat paitsi katteet.

Sitten yksi kysymys tekniikasta, tietääkö kukaan menevätkö vakiot kytkinjouset Malossi Fly kytkimeen? Next-R:lle riittää Malossin keltainen vastapainejousi ja 4.9 rullat?

Sitten kauppurit, jos sinulta tai kaveriltasi löytyy vakiotanko, vakiokytkin (hyvä kuntoinen!!) ja vakiot mittariston katteet. Jos löytyy niin viestiä tännepäin. :)