Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Projekt LongJohn (Kymco agility)

5.8.2012 16:46

Ajattelin tässä ajankuluksi alottaa pikku projektia. Sain "halvalla ;) " agilityn koneen, niin päätinpä päivittää koneen itseäni kiinnostavilla osilla. Syy miksi ostin agilityn koneen on se, että nykyinen koneeni on niin paljon ajettu ja ruvennut olemaa pikku hiljaa aika kleha puolin jos toisin. Vanhalla koneella pääsee ajamaan vielä paikasta toiseen, ainakin niin kauan kun tuo "LongJohn" saadaan valmiiksi.

Hankitut ja paikalleen asennetut osat:

Elikkäs ensiksi tuli hankittua tietenkin se kone.
Kuva
Myyjä kertoili että koneella olisi ajettu n. 3000km (ainkin mittarin mukaan, mutta ei halunnut mennä takuuseen siitä, Kolari skode kun oli kyseessä). Laitteet oli karsittu minimiin, syttypuoli ja sylinteri oli jätetty paikalleen. Puuttuvat osathan onneksi saan vanhasta skodesta. sytypuolikin menee vaihtoon, kun on liittimet erlaiset kuin nykyisessä skodessa.

Nokka-akseli
Kuva
Oikean puoleinen on uusi nokka-akseli!

Brittien ebay:stä löysin "sulo vilen hintaan" testin arvoisen nokan. Myyntipuheen mukaan on "high rise" nokka. Pienen silmäilyn jälkeen huomasi vakioon semmoisen eron, että nosto ei ole paljoakaan vakiota enempää, mutta venojen auki oloaikaa on normia enemmän.

72cc sylinteri
Kuva
Virijavara:lta hankittu sylinteri. Halvalla kun sain.... :D

Ettei mene aivan kauheaksi kirjoitteluksi, niin päätin samalla että teen semmoisen Vlog:in tuosta osien asennuksesta. Tosin se ei ole kuitenkaan mikään neuvomisvideo, vaan omia ajatuksia ja muuta lörpötystä samalla kun osia tulee mulle.

Neuvoja ja linkkejä teitä kiinnostavista osista voi kirjoittaa, nnin katson jos vaikka tilaisin ja koittaisin, josko se auttaisi huippunopeuteen (sitähän tääs ajetaan takaa)

Ensimmäinen osa:

Project LongJohn Osa 1 (sylinterin ja nokka-akselin vaihto)

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

7.8.2012 21:50

Tänään sai sitten hakea ensimmäisen saksan paketin:

Kuva
(paitsi että ei ole kromin värinen vaan "kromin punainen")

JA

Kuva

Saakeli kun kusti oli mokannu postipaketin lapun numeroiden kanssa, jo toistamiseen oon postissa käyny kysyys pakettia mutta ei pikasella vilkaisulla löytyny (ja arvatkaa vaan rupesiko etsimisen aika tulemaan jono mun taakse). Just my luck.....

Vielä olis pari juttuu tulossa ja sitten pääsee asentelemaan. Ja piakkoin pääsee ottaan ensi savut tolla koneella, jahka saan swapattua loput osat vanhasta koneesta. Kuvia ja juutuub videookin tulee....

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

11.8.2012 20:12

Jatko projulle!!

Perjantain tuli odotettu osa eli pidemmät perävälitykset (17% pidemnmät)
Ei ollu kiva asentaa ku jalka oli kipee.
Videoo:
osa 2:
http://www.youtube.com/watch?v=PUXElCexoRY&feature=player_detailpage
Saaheittää kyssäreitäkin
Toivottavasti joku haluu kysyy asioita. Saa olla tyhmiäkin kysymyksiäkin....

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

11.8.2012 20:56

Pirun hyviä videoita teet. Jatka vaan samaan malliin. Subattu on. :)

Asennuskaljat bongattu! :D

Projekt LongJohn (Kymco agility)

11.8.2012 21:26

Kiitos!! Jos edes yksi seuraa mun projektia, niin jatkan videoitten tekoa. Ehdotuksia otetaan vastaan videon sisällön suhteen. Ja jos kiinnostaa jokin osa, niin kerro se ja pistä linkki, niin katotaan jos hankkisiin sen ja asentaisin ja testaan omassa kokoonpanossa.

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

11.8.2012 22:29

Seurataan! Lisää videota kehiin 8)

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

12.8.2012 10:22

Itsekkin katoin nuo vidit ja ei muuta voi sanoa kuin että mukavasti erilaista ;)

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

12.8.2012 13:27

Seurantaan ehdottomasti! Lisää videoita :P

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

12.8.2012 14:28

Kyllä tulee uusia videoita kunhan saa tuota kinttua pikkusen parempaan kuntoon...

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

15.8.2012 21:27

Pikku päivitystä....

Jalka rupee pikku hiljaa paranemaan (ja tummumaan ;D), huomenna toivottavasti alkaa kone swappi. Mutta jos huomenna ei jostain syystä kerkeä, niin sitte vasta sunnuntaina viimestään pitäs swappi tehä ku tiistaina pitäs töihin ja polkupyörällä en mene....
Vanhasta koneesta siirtyy uuteen seuraavat osat:
- Staattori ja käämit (tuttu ja turvallinen sähköpuoli)
- Startti
- Kaasari
- Pakoputki (LeoVince ;D )
- Keskijalka
- variaattorin osat
Ja takarengas (melkein uusi kummi)

Tämmöstä olis tiedossa ja tietysti Videota kans!! Nyt tulee varmaankin pikkusen pitempi kuin noista aikaisemmista videoista...


Ai niin joo, tämmöisen tärvelsin tylsyyksisäni:
Kuva

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

16.8.2012 14:14

Kone swappi ok, mutta Normi peräväleillä. Ei skulannu Pitemmän perävälityksen aksilat oikeen tohon perään :seko: :seko: :seko:

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

25.8.2012 16:54

Pitäs tehä tolle projulle jotain, mutta mitä???
Ehdotuksia otetaan vastaan....
Laitoin yhelle britti liikkeelle postia yksistä stage6 peräväleistä, josko ne sopis, ku noi edelliset ei sopinu pyöriin kopassa.
Ittellä ei oo ton projun suhteen oikeen ideoita, mutta haluis jotain tehä.

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

28.7.2013 0:19

No jos sitä herättelis tätäkin Projua henkiin.
Syksy meni, talvi tuli ja skode pysyi vajassa. Keväällä taas putsattiin pölyt ja ei ku ajelemaan.
Kunnes kun kuulin huhua että virijavaralle oli tullut kaikenlaista kivaa kilkettä. Ja eiku tilaamaan, rahaa se vaan on....

Tuommoinen läjä tuli tilailtua:
- 90cc sylinteri+Isovena kansi (PAkovenaa joutui pikkuisen hiomaan)
- 24mm kaasari
- Racing etuvari
- 7gr ja 6gr liukurullat (varirullat on niin vanha juttu..) (on muuten hintansa väärtit, suosittelen!!!)
- Race nokka-akseli
- Sport Voimansiirtolevy (joutui hiomaan sisäpuolelta pikkuisen pois että sai mahtumaan alkuperäiseen takavariin)

Kaikki osat on kiinni ja käynnistetty. Vakio ilmanputsarilla toi kaasari saa liikaa bensaa (onhan siinä 105 suutin "vakiona"). Täytynee huomenna kokeilla vapaa ilmansuodatinta joskos toimis (kun maanantaina tarttis päästä töihin tuolla skootterilla).
Kirjoittelen taas kun on kerrottavaa....

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

28.7.2013 0:40

Jos haluat oikeasti tehoa nelarikoneeseen, niin osta ainakin youtubessa nimimerkillä jore 1961 esiintyvältä mieheltä virinokka. Kierroksia saa lähelle 15000, ja muutenkin tehoa alkaa löytymään pienemmilläkin sylintereillä. Tämän kaverin myymät nokat ovat siin hänen itsensä muokkaamia 125cc koneen nokkia.

Re: Projekt LongJohn (Kymco agility)

28.7.2013 1:08

Pöh, siitäkään ei ole mitään dynopapereita että auttaako ne hintaansa nähden paljoakaan. Jorella on vaan jotaki videoita missä menee alamäkeen yli 80 ja video missä on rengas ilmassa kierrätetty "15000" rpm ja kone paskaksi. Ite en ainakaan kokeilematta sellaista ostais, ja kuulemma niitä samoja nokkia saa ebaysta paljon halvemmalla.

Kylmä totuus on että ei näistä kiinan nelari imureista tahdo tehoja saada vaikka yrittäisi. Voisin höpistä esimerkkinä tuosta mun samuraista: kuutioita on 107, kanavat siistitty, 22mm kaasari ja rankasti hitsattu nokka-akseli missä siis enemmän nostoa ja ajoitusta kuin vakiossa, ja siltikin se auttamatta häviää tehoissa hyvin viritetylle 50cc 2-tahdille. Ainoa hyvä puoli noissa on 2-tahtisiin verraten tietysti parempi vääntö alhaalla ja pienempi kulutus. Iiks, kohta tämä menee perinteiseen 2t vs 4t tappeluun, älkää siis jatkako :D

Mutta saahan sitä kaikkea värkätä, ja kyllä ainakin mua silti kiinnostaa seurata jos joku kokeilee repiä mahdollisimman paljon tehoja tämmösestä kiinanimurista.