Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

ktm 640 lc4 supermoto sähköt

21.1.2023 17:40

moi minulla on ktm 640 lc4 mustalohkoinen moottori 2003 sähköstartilla vuosimallin niin minulle tulee puolalle jatkuvaa virtaa 248 volttia niin epäilen että ei pitäisi tulla. niin voisikohan vika olla staattorissa vai cdi boksillla vai mistä lähtisin vikaa etsimään ?
kun en ole oikein noiden moottoripyöriä joutunut korjailemaan
ja kipinähän siintä on hukassa tietenkin.
olen ostanut siihen uuden mangeeton ja pul coiserin (pik up)
vanhasta mangeetosta puuttui yksi mangeetti ja tilannut jo staattorin mutta ei ole vielä tullut

Re: ktm 640 lc4 supermoto sähköt

21.1.2023 23:17

Kyllähän tuo 250 volttia aika hurjalta kuulostaa matalajännitepuolella.
Jos en ihan väärässä ole, niin puolalle menee tavallisesti 12V joka muutetaan suuremmaksi jännitteeksi puolan tosiokäämissä josta menee johto sytytystulpalle ja moottorin runkoon.

Saisikohan tuohon jostain netin syövereistä huoltomanuaalia? Siellä luulisi löytyvän ohjearvot mistä mitäkin jännitettä kuuluu löytyä.

Re: ktm 640 lc4 supermoto sähköt

22.1.2023 3:44

Niin minunkin mielestä pitäisi mennä puolalle 12 v mutta en ymmärrä miten sinne menee 240 v ja jos erehyt ottamaan johosta kiinni niin tällitsaa sen jälkeen kun mittaa niin ei oo yhtään voltteja.
Mutta kun startilla pyörittää moottoria ja mittaa sen jälkeen niin taas on se 240 v ollaan kavereitten kanssa ihmetelty miten ihmeessä siellä voi olla semmoset virrat en ymmärrä

Re: ktm 640 lc4 supermoto sähköt

22.1.2023 13:39

tuolta pitäis löytyä jonkinlainen minun tekemä mittaus video miten se voi antaa virtaa noin paljon sinne ? ei voi ymmärtää

https://www.youtube.com/shorts/a5PV4WnOwDw