Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Cbr 600f -93

24.12.2020 11:40

Elikkäs hauskaa päivää ja hyvää joulua näin ensi alkuun koko sakille.

Vaimon kanssa pyöräilty itellä pyöränä
Xx1100
Ja vaimolla otsikon mukainen pyörä.

Pitäisi alkaa vaimon pyörään tekemään laajempi huolto ja vinkkejä kaivattaisiin.

Pyörä pelannut tähän asti kuin enkeli ja ajatus viime kesänä alkoi ongelmat.

Eli ilmeisesti kaasarit päästää läpitte pensat. Jos et muista kotia tullessa vauhissa vääntää hanaa kiinni ja ajaa kaasareita tyhjäksi.
Seuraavana aamuna ei jaksa tartilla pyörähtää ympäri eli pensaa männän päälystä täynnä kun vaihteella vähän nytkyttelee helpottaa ja saapi käyntiin.
Toinen pyörä saapi hyvästi liikaa pensaa ryyppyyn ei passaa koskia keli mikä hyvänsä ilman lähtee käyntiin.
Ja reilummasti ajettaessa ja ohittaessa lykkää mustaa putkesta eli liikaa saapi...

Mites nyt jos rassaan kaasutin paketin pirtin pöydälle mistä ja millainen korjaus satsi kannattaisi ostaa miten saisi edes perus säätöihin jos veisi sitten jonnekki säädettäväksi.
Synkkamittarit kyllä löytyy kaverilta mutta itteä hirvittää ettei vain mene laihalle.
Vai onko näissä jotku perus säädöt mihkä laitettaan??

Sitten pitäisi kytkin levyt vaihtaa eli onkos normaalisti sivuposki poies ja kruunusta levyt poies uudet samasa järjestyksessä paikalleen ilmeisesti öljyssä uitettuna yön yli ennen asennusta?

Tässä nyt ensi alkuun kysymyksiä?
Autojen ja koneiden kanssa ikänsä rassannu jaja tapellut pyörän kaasarit vielä tuntemattomia.

Kiitoksia jo nyt kaikille!!!

Re: Cbr 600f -93

24.12.2020 16:15

Jos pyörää ei ole viritelty niin kiikuta kaasuttimet ultraäänipuhdistukseen ja sen jälkeen puhdistat vielä kertaalleen kaikki kanavat kaasuttimenpuhdistusspraylla.

Lopuksi asennat laadukkaan kaasuttimien korjaussarjan ja säädät haynesin manuaalin mukaan perussäädöt, suurin osa säädöistä on oikein jo tehtaalta eli niihin ei tarvitse koskea (suuttimien koot). Muista huoltaa myös ilmanpuhdistin ja ennen kaikkea käytä vain laadukkaita osia, mielellään Hondan varaosia jos ei samaa laatua vastaavia löydy muualta.

Re: Cbr 600f -93

24.12.2020 19:13

Juu pyörä on ihan vakio ainoa että äänenvaimennin on vaihettu joku tarvike joskus muta äänet jne on kuin vakiossa.

Pitää kysellä hondalta tuo korjaus sarja paljon maksaa liekkö tuo mikään mahottoman järjettömän kallis on...

Öljyt ainakin olen sieltä hakenu kun sieltä huolto sarja olisi 10€ kallimpi ku tarvike suodin ja motulin öljyt pääle.
Varmaa turhan tihiää mutta meillä vaihdettaa joka kevät öljyjen lisäksi kaikki suotimet ja tulpat kesällä myös kerran öljyt kun tulee metrejä kohtuuella kun maaseudulla asutaan.
Kyselin vaimolta niin se muisteli että kolmevuotta taakse päin olisi kauppaa tehessä liikkeen myyjä mutissu jotain että tuli luvattua liian halvalla kun olivat joutuneet tekee jotain jumppaa kaasareiden kansa ku ei talven perästä meinannu käynistyä.

Pitää käyttää auki ja putsailla kunnolla asennella korjaus satsit!

Re: Cbr 600f -93

30.12.2020 21:42

Meidän taloudessa oli F2 cebari 600 aikanaan (2000-luvun alkupuolta) ja siinä sai joka kevät sahata pari akullista tyhjäksi, että starttasi. Oli niin sanotusti ominaisuus.

Re: Cbr 600f -93

1.1.2021 23:03

Juu entiä kuin kauon oli ollu ajamati mutta jotain olivat rassanneet ja ilmeisemmin ei onnistuneesti kun pyörä ollut aina vähän ruokaisa kampe.

Herkempi tuo hallituksen pyörä on seisonnan jäkii syttymään kuin minun bläkkäri.

Re: Cbr 600f -93

6.1.2021 15:21

Näkisin ainoa mikä laskee bensan läpi on uimurikammion täyttöventtiili siinä pytyssä mikä laskee bensan pyttyyn. Ne tuppaa kulumaan tekee pykälää eikä sulkeudu. Vaihtaisin kaikki kerralla.

Re: Cbr 600f -93

19.2.2021 6:19

On sen verta työlään oloisesti kiinni paketti pyörässä että tekee tätä huollon ja putsauksen kaasareihin kun alkaa kerta. Pitää kiinnittää täyttöventtiileihin huomiota että löytäisi vian mikä tekee tuon vuotamisen.

Toinen kuulemma kytkin pitäisi remontoida. Miten näissä menee öljyt poies vaijeri irti sivuposki irti. Kytkin paketti/kruunu purkaa ja levyt järjestyksessä poies ja takasi?
Levyjen liotus ennen asennusta.

Re: Cbr 600f -93

29.5.2021 6:57

Noniin kaasari käytetty poies kun tulvi reissussa ja poltti tulpan..
Mutta ongelmaksi koitui edellisen remontti miehen tyyli pilata ruuvin kannat joten jäi avaamatta. Huuhtelin räkleenillä kaasarit sen mitä pystyi heiluttelin jne... Sitten uudet tulpat suodatin öljyt ja suotatin nyt tuntuisi että pelaa taasen. Pittää syksyllä otta työlle nuo kaasareiden purku kunnolla.

Mutta toinen ropleema.
Kaverin vaimolla vastaava cebari kylläkin vuotta uudempi kuiten pc25 korinen.

Pyörässä oli jännä oire alkukaudesta että sammahteli kun kierroksilta painoi kytkimen pohjaan. (moottori jarrulla ei tehe sitä joten käytännössä vika poies)
Mutta nyt sitten välillä semmoinen juttu että pyörä ei meinaa startata. Tai aivan kuin sähkö olisi vähänä hetkellisesti.
Eli esimerkki.
Aamulla pyörä käyntiin normaalisti ajelua jonku aikaa esim 15min pelit seis kaupasta evästä ja ei jaksa tartata ihan kuin sähkö vähänä. No hetken jälkeen saattaa normaalisti lähtä käyntiin. Tai sitten ei.
Eilen oli sitten viime vuonna vaihdettu lataus säätäjä ajossa meinannut syttyä tuleen? Kierroksilla kuumuu hiiteen että polttaa kättä löysää tyhjäkäynille niin jäähtyy.
Lataa kuiten normaalisti.
Akku on kunnossa.
Liitoksia käynyt läpi ok
Tartti sotlenointi oli ollu hapetusta putsannu ei kuulu tartaressa mutta kesken startin saattaa naksua aivan kuin napsuttaisi napista vaikka ei tee niin.

Miten tätä lähdettäisiin tutkimaan purkamaan?
Tuhoaako nämä näitä säätimiä näin tihiää vai sattuko vain maanantai kappale.