Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda Shadow vuosimallin selvittäminen

23.9.2020 21:38

Morons harrastajat ja asiantuntijat

Minulla on vanha Honda VT 600C Shadow. Pyörä on aikanaan tuotu Suomeen Saksasta ja dokumenteista ei käy ilmi varsinaista vuosimallia. Alustava arvio on, että kyseessä on joko 1993 tai 1994.

Minulla on vanha Haynesin omistajan käsikirja jossa mainitaan, että ajoneuvon tunnistenumero (VIN) on painettuna ohjausputken vasemmalle puolelle ja tieto löytyisi myös laatasta runkoputkessa. Ohjausputken oikealla puolella olisi myös rungon sarjanumero.
Nyt on kuitenkin niin, että tunnistenumero löytyy laatasta (PC21-6000063), mutta ohjausputken vasemmalla puolella ei ole mitään merkintää. Putken oikealla puolella pitäisi olla rungon numero (esim mallia PC210PM), mutta siinä on sama merkintä kuin tuossa laatassa eli PC21-6000063. Tämä lienee siis tunnistenumero, mutta ei rungon sarjanumero, jonka avulla saisin selvitettyä vuosimallin.

Moottorin sarjanumeron olen löytänyt. Se on mallia PC21E-6000064.

Osaatteko kertoa:
a) Mitä mahtaa löytyä rungon sarjanumero?
b) selviääkö vuosimalli em tunnisteilla?

Muutoin ei niinkään olisi väliä ihan tarkalla tiedolla, mutta juuri näiden vuosien välillä on pyörän teknisiin ominaisuuksiin tullut muutoksia (mm polttoainetankin tilavuus). Eli mallia on hieman muutettu -93 jälkeen. Ja nyt pitäisi touhuta huoltoa juuri tuon polttoainetankin tiimoilta.

ps Osaatteko neuvoa mitä kautta tämän ikäiseen Hondaan voisi löytyä mahdollisesti alkuperäisvaraosia? Ajatuksena on mahdollisesti joskus tulevaisuudessa entisöidä ajokki museorekisteriä varten.

Re: Honda Shadow vuosimallin selvittäminen

24.9.2020 12:48

No niinhän siinä kävi, että maahantuojalta tuli vastaus salamana. Pyörä on mallia 1994 ja tässä tapauksessa runkonumero ja VIN ovat sama asia.