Uutena ostettu 2018, Evo1 virityssarjalla olevasta kotarista tuntuu vähän tehot olevan kadoksissa. Tällä hetkellä 27tkm ajettu, kaikissa huolloissa käytetty.
Muun muuassa huiputtanut 198 km/h aikanaan mittariin, ja ensimmäisenä kahtena kesänä on aika vaivatta ottanut 180 km/h säällä kuin säällä ja hyvällä ilmalla 190.
Nyt kolmantena kesänä on alkanut ilmenemään vähän mysteereitä, mm:
Lämpimällä säällä ja varsinkin lämpimällä koneella lähtee huonosti käyntiin (aamukuudelta lähtee toisella koneen pyörähdyksellä käyntiin, töistä lähtiessä saattaa vaatia 5-7 pyörähdystä ennenkuin käynnistyy). Epäillyt vähän puolipuristinta, mutta miksi se kylmällä säällä lähtee silti hyvin käyntiin?
Nykyään myötätuuleen jurnuttamalla hyvä jos 170 pääsee mittariin. Rauhallisena iltana pääsin 163 km/h naama tangossa..
Kaverilla samanlainen pyörä, 20tkm vähemmän ajettu ja viriosina pelkkä vaihdettu äänenvaimennin. Kiihdytyskisassa en pärjää mitenkään, 100-vauhdeista lähtiessä oma pyörä jää miettimään kun kaverin oma lähtee heti vääntämään. Muistan, että uutena oma pyöräni lähti samantien kuin tykin suusta vääntämään, nykyään aika empivää menoa. Häviän 3-pyörän mitan ihan sama mistä vauheista lähtee vetämään
Myöskin tasatäyskaasulla kiihdyttäessä oma pyörä tuntuu hieman epätasaisesti vetävän, niinkuin vähän olisi puutteita bensan suhteen tms. Pyörä kuitenkin käy tosi hyvin, vetoja ei vain ole samaan malliin enään.
Näillä on kuitenkin useasti ajettu sen 80tkm ennenkuin orkkismäntää on vaihdettu, niin ei olisi kiinnostusta eikä rahaa lähteä tässä vaiheessa remppaamaan. Ajattelin, että olisin ensi huollossa lyönyt huoltoukoille uudet männänrenkaat kouraan, mutta eihän 30tkm huoltoon kuulunutkaan venttiilin säätö
Pyörällehän on annettu sikaa, kierretty norjaa ja keulittu paria kilsaa kerrallaan koko elämänsä, mutta epäilisin mäntää vasta jos öljyä söisi normaalia enemmän..
Onko muilla ollut vastaavaa näillä kilometreillä