Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
30.6.2019 17:31
Pyörä on yamaha yz 125 2003. Pyörä käy rikkaalla koko kierros alueelta ja savuttaa paljon. Tietäsikö joku mitkä on alkuperäiset säädöt kaasarissa? Kaasarina toimii mikuni tmx 38mm 400 pääsuutttimella ja 30 tyhjäkäynti suuttimella, neulan sokka 4 lovessa ja näillä säädöillä käy huomattavan rikkaalla. Voisiko kaasari koho vaikuttaa asiaan kun liikkui vähän kehnosti ylös alas ja koho kammion pohja ruuvista tulvi bensaa ulos kiristin sen nyt ei vuoda enään. Neula venttiili painui alas ja nousi kun koho liikutteli.
Kiitos vastauksista!
30.6.2019 21:29
eipä mitää
Viimeksi muokannut Husky510 päivämäärä 1.7.2019 21:21, muokattu yhteensä 1 kerran
30.6.2019 23:03
Joo mutta siinä ei valitettavasti puhuta kaasarin säädöistä eikä varsinkaan piikin vakio säädöistä.
1.7.2019 11:15
KTM 125 XC-W on sama kaasutin ja sen säädöt on näillä keleillä nämä.
Tyhjäkäynnin ilmansäätöruuvi auki 2, tyhjäkäyntisuutin 32.5, neula 43-75, neula ylhäältä 2 ja pääsuutin 470. Ilmanputsari jos on kovinki tukossa niin käy rikkaalla, tai jos kone/ putki on tukkonen. Myös väärän lämpöarvon tulppa voi aiheuttaa huonoja puolia.
1.7.2019 11:25
Kiitos vinkeistä! Aloitan nyt tolla neulan säädöllä nyt sokka 4 lovessa pistän 3 tai 2. Ja seos ruuvia 1,5 - 2 auki. Ilmanputsari on juuri pesty ja uudet putsari tilattu.
1.7.2019 12:33
Tollaset tiedot löysin Yamaha 125 YZ 2001 manuaalista.
Main jet 440, jet needle 6BHY1-75-3, pilot jet 30 ja pilot air screw 1-1/2.
1.7.2019 15:21
Kiitos, kun tyhjäkäynti on liian "pehmeä" niin eikös sitä säädetä seosruuvista ja tyhjäkäynti ruuvista
1.7.2019 17:47
Joo tuota oon lueskellu.