Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
24.8.2018 14:37
Kyseessä on siis suzuki vuosimallia 1995 ongelmana on että suzuki paukkuu ja booailee kun iskee kaasua vähän pintakaasua enemmän ja välillä lähtee huonosti käyntiin. Kaasutin puhdistettu ja mahdolliset imuvuodot eliminoitu. Mikä vikana?
Kyseessä Mikunin tm40 suoravetokaasari. Tulpat vaihdettu vasta ja entisten tulppien päät olivat valkoiset käykö laihalla?
25.8.2018 12:09
Kieltämättä kuulostaisi siltä, ettei saa bensaa tai sitten paha imuvuoto jossain. Kokeileppa ruiskutella startpilottia tms ympäri moottoria koneen käydessä, nousevatko kierrokset?
Jos kierrokset nousevat ulkopuolisella startpilotin suihkuttelulla, on ilmavuoto löytynyt.
Siinä tapauksessa ettei vuotoa löydy, voi kaasutin olla edelleen tukossa, bensahana tms tukossa tai bensatankissa korvausilma tukossa jolloin kaasutin ei saa bensaa.
Tarkista myös kaasuttimen kohoventtiili. Koho voi olla väärin säädetty tai jumitella. Miten kaasutin puhdistettiin? Ultraäänipesuri taitaa olla ehdoton oikeasti likaisten kaasuttimien kanssa, eikä sekään aina riitä.
25.8.2018 14:03
Eilen starttipilottia suihkuteltu ympäri kaasutinta ja koneistoa ei ollenkaan ilmavuotoja. Äsken vaihdoin tulpat samanlaisiksi mitä huoltokirjassa luki ja tulpan hatutkin vaihdoin, nyt näyttää pelaavan jo paremmin ja pääsin jo koeajamaan pyörää. Ainut ongelma on tällä hetkellä että leijattaa kierroksia ja paikalla ollessaan yhä booaa jos painaa kaasua enemmän, liikkeessä ei booaile ollenkaan. Öljy valokin syttyi ja lähti pois päältä vaikka öljy säiliö on täysi? Käykö kone liian laihalla ja sen takia leijattaa kierroksia ja booaa paikalla ollessaan?
Kaasutin puhdistettu vain paine ilmalla purkamalla koko kaasutin. Ultraäänipesuria ei ole valitettavasti käytettävissä. Koho ei näytä jumittavan juuri ollenkaan.
25.8.2018 21:04
Voisin kuvitella, että olisi kokeilemisen arvoista käyttää kaasutin vaikka jollain korjaamolla ultraäänipesussa. Varmasti myös tällä palstalla on joku jolla on ultraäänipesuri ns. lainaksi asti.
Paineilma ei sitten puhdista kaasutinta kuin irtoroskista, vähintään tarvitaan aina joku kemikaali avuksi kuten carburator cleaner spray eikä siltikään pahimmat liat lähde.
Joissain mikunin kaasuttimissa on irrotettava jopa tulppia kaasuttimesta että kaikkiin kanaviin päästään käsiksi kunnolla ja kanavat saadaan puhtaiksi. Tämä siis ultraäänipesurinkin jälkeen.
En silti vanno, että vika on kaasuttimessa, mutta hyvä kohta aloittaa. Kokeile bensansaanti kaasuttimelle vaikka laskemalla hanasta suoraan bensaa pulloon tms ja mittaa virtaama. Täytä puolen litran pullo samasta letkusta joka menee kaasuttimelle ja ota aikaa, raportoi tulos tänne.