Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Ketjut irti, kone hajosi heti huollon jälkeen, kenen vastuu?

13.5.2018 15:51

Yamaha 125 WR käytettiin 18000 km merkkihuollossa ja siinä ei ollut muuta ihmeempää, mutta korjaaja sanoi että ketjut pitää vaihtaa 500-1000km päästä, alkavat olla lopuillaan.

Poika ajoi pyörällä huollon jälkeen muutaman 10 km jonka jälkeen ketju hyppäsi irti ja sen seurauksena kytkinakseli meni poikki. Tämän korjaus tulee maksamaan 1500-2000 euroa.

Vaikea itse ymmärtää miten ketju voi lähteä tuolla tapaa heti irti, ellei sitä ole kiristetty kunnolla. Vai oliko ketjut vaan niin huonossa kunnossa?

Kuinka helposti ketjut ylipäätänsä hyppää pois? Ja aiheuttaako se yleensä tällaista tuhoa? Eipä tällaista voinut aavistaa tapahtuvaksi.

Ja mitä olette mieltä onko huoltoliikkellä jotain vastuuta tapahtuneesta?

Re: Ketjut irti, kone hajosi heti huollon jälkeen, kenen vas

14.5.2018 16:42

Jos pyörä hajosi todella alle 100km huollon jälkeen ja kyseessä merkkihuolto niin kysyisin kyllä, että millainen huolto oikein luulevat olevansa.

Ehdottivatko ketjujen välitöntä vaihtamista josta kieltäydyitte?

Re: Ketjut irti, kone hajosi heti huollon jälkeen, kenen vas

15.5.2018 21:46

MänTä kirjoitti:Jos pyörä hajosi todella alle 100km huollon jälkeen ja kyseessä merkkihuolto niin kysyisin kyllä, että millainen huolto oikein luulevat olevansa.

Ehdottivatko ketjujen välitöntä vaihtamista josta kieltäydyitte?


Ei ehdotettu, suositeltiin 500-1000km päästä ketjujen vaihtoa.

Yamahan merkkihuolto on kyseessä.

Kiitos vastauksesta.

Re: Ketjut irti, kone hajosi heti huollon jälkeen, kenen vas

16.5.2018 16:20

Yamahan merkkihuollolla lienee katteet sen verran kohdillaan, että vaatisin työtakuuseen korjausta.

Hinnaksi olisi kohtuullista laittaa ketjujen vaihtoa vastaava hinta jolloin hoitaisivat virheensä kuntoon omaan tiliinsä. Työ sisältäisi siis nuo ketjujen aiheuttamat vauriot ja uudet ketjut (varmaan rattaineen).