Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

ktm 65 sx

11.5.2017 15:44

65 kotari käy rikkaalla alakierroksilla. Tyhmä kysymys mutta pitääkö ilmaseosruuvia kääntä kiinni vai avata että seos menee laihemmalle? Kaasari 24 mikuni tyhjäkäyntisuutin vakio.

Re: ktm 65 sx

11.5.2017 21:57

Ööö, kun avaat sitä ilmaseosruuvia, niin silloin pääsee enemmän ilmaa, eli pitäisi mennä enemmän laihalle, kun ruuvaat kiinni sitä, niin ei päästä ilmaa eli sitä myöten menee rikkaalla..

Re: ktm 65 sx

12.5.2017 17:17

Joo näin mäkin asian ajattelin mut Ktm manuaali sanoo päin vastoin kiinni laihemmalle ja auki rikkaalle. ajattelin että päästäiskö enemmän ilmaa kohokammioon kun avaa ruuvia eli seos rikastuisi. No huomenna pääsee koittamaan...

Re: ktm 65 sx

12.5.2017 22:39

ok...Mä nostan sitten kädet pystyyn, ainakin tähän mennessä oon tehnyt tuollein ja on toiminut. Mutta kokeilee ihan vaan vartin käännöksen verran, eihän se välttämättä haittaa jos menee lisää rikkaalle aluksi, se ei ole vaarallista...

Re: ktm 65 sx

14.5.2017 18:01

Seosruuvin säätää niin, että lähtee eka laittaa vartin kiinni. Jos kierrokset nousee niin laitetaan taas vartti kiinni niin kauan, että ne alkaa laskemaan. Sitten 1/8 takasin päin ja pitäs olla hyvä. Jos ruuvi menee aivan kiinni niin pitää tk suutin vaihtaa. Jos kierrokset alkaa heti laskee kun käännät ruuvia kiinni, niin pitää ruuvia avata vartti kerrallaan. Tarkoituksena löytää kohta jossa kierrokset on korkeimmillaan. Jos ruuvia joutuu avaamaan, muistaakseni yli 2.5 kierrosta niin pitää tk suutin vaihtaa.

Ruuvin kiinnipäin laittaminen laihentaa seosta. Ainakin omissa ja kaverin mopoissa tähän asti.

Re: ktm 65 sx

14.5.2017 20:01

Tuossa näin yleisesti myös nippeli tietoa
2T kaasuttimen säätäminen
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen