Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
29.3.2017 12:26
Eli ongelma on seuraava: Viime syksynä yksi pytyistä kuoli ajossa. Oli jo kylmät kelit joten jäi muilta kiireiltä selvittämättä syy tähän. Talvella vaihdoin tulpan, käynnistämässä ja kävi ihan kohtuu hyvin, tai ainakin kaikilla pytyillä. Keväällä taas kun kelit lämpenivät herättelin pyörää eloon, mutta hetken käytyään neljällä (n.20-30sec) hävisi ykkönen taas. Olen nyt vaihtanut puolan (jonka mukana johdot ja hatut) uusiin ja kokeillut runkoon, että ainakin siinä 1. tulppa antoi kipinää. Edelleenkään ei kuitenkaan pytty toimi. Toimi pätkien kun kävin maaliskuun puolenvälin jälkeen n. 1,5km lenkillä. Tasakaasulla toimi, kovassa kiihdytyksessä putosi 1 pois ja myös kerran jarruttaessa kytkintä kun painoi. Bensaa saa sen verran, että tulppa haiskahtaa. Voisiko syynä olla esim jumiutunut ryyppy tai joku muu kaasarissa? Pytyn väljyyttä epäilen, koska välillä kuitenkin käy ja viime kesällä penkissä teholukemat olivat kohtuulliset 16v vanhalle pyörälle, mutta sen varmistan kunhan saan mittarin. Muita ajatuksia kun itteltä meinaa ideat loppua?
30.3.2017 18:05
Ykköspytty menee pimeäksi?
Pidätkö sivujalalla vai keskiseisonnassa?
Jos pelkästään sivujalalla niin neulaventtiili voi falskata ja tehdä kiusaa.
Pytyn väljyyden saa mitattua nopeasti puristuspainemittarilla.
Tulpanhatut menee ilmeisesti tiukasti kiinni tulppaan eikä pääse hyppäämään ajossa?
Infrapunalämpömittari on aika kätevä käyrien mittaukseen niin näkee onko lämmöt toleranssissa pytyissä käydessä.