Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
4.8.2016 21:50
90 luvun loppupuolen 500gs (40tkm ajettu) suzuki
toimii viileillä keleillä kuin junan vessa.
Kun ulkona alkaa olla yli 20 astetta lämmintä ja kone saadaan
kunnolla kuumaksi, tyhjäkäynti jää korkealle pariin - kolmeen tonniin, kovemmassa vauhdissa tasakaasulla nykii ja jos pidempään lasettaa reilua (+120) vauhtia niin hyytyy hetkellisesti kokonaan - minuutin - parin jäähdyttelyn jälkeen pelaa taas.
Mikähän tässä on vikana?
6.8.2016 22:53
Lonkkaheitolla tankin korvausilman saannin tarkastus. Kaasuvaijerin reitityksen tarkastus + vapaaliike. Myös alipainekalvojen tsekkaus jos vehje iäkäs. Imukaulojen tarkastus myös kannattaa tehdä. Onko eroa ajaako varatankilla vaikka bensaa reippaasti (hana ongelma)?
Kuullostaa että bensan saanti häiriintyy ja vehje saa liikaa ilmaa jotain epävirallista reittiä ja bensan saanti heikkoa.
Sytytyspuola / cdi myös yksi vaihtoehto.
15.8.2016 5:29
Viaksi paljastui bensahana.
Näissä vehkeissä on ilmeisesti sen mallin bensahana että
bensaa tulee vain jos moottori on käynnissä - toimii jollakin alipaineella tms.
Hanasta löytyy myös "prime" asento - joka siis antaa bensaa oli kone käynnissä tai
ei... Prime asennolla kone sirnittää kuin ompelukone vaikka kuinka ajaisi
kahva auki ja kuumalla kelillä....