Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

KTM 640 LC4 kaasari Supermoto kuristaminen alle 35kW

28.10.2015 18:17

Mites onko kellään kokemuksia lc4 pärrän kuristamisesta alle 35kW tehoihin? Miten suosittelette tällaisen kaasarilaitoksen kuristamaan? Tehoja ei kuiteskaan ole hirmuisesti liikaa kun tuolta netistä lukee että maksimitehot olis sellaiset 40.1 kW.

Itsellä ei tähänasti ole myöskään kokemuksia katsastusasemista muuta kuin ajokokeiden kautta, niin dynottavatko sen pärrän siellä katsastusasemalla vai pitääkö se/saako sen dynottaa jossain muuallakin? :s

Re: KTM 640 LC4 kaasari Supermoto kuristaminen alle 35kW

28.10.2015 20:14

Katastajat luottaa dynoliikkeen sanaan. Eli rajoitat kaasukahvan liikettä tarpeeks monta prosenttia ja varman päälle enemmän. Sitten tehopekka mittaa tehot ja jos on vielä yli 35kw niin rajoitetaan kaasukahvaa lisää.

Katastusasemalla kahtoovat sitten paljonko kahva kääntyy. Jos samat prosentit on kuin kuristamossa niin antaavat paperit kouraan. Sitten kotiin ja kurit pois :lol:

Yhteenveto: Siis etit liikkeen jossa on tehopenkki. Poraat kaasukapulaan reiät ja teet kierteet niille. Laitat siipimutterin. Mittautat tehot. Saat teholapun kouraan johon merkitty paljonko kaasukapula kääntyy. Viet sen katastuskonttorille. Katastaja kattoo että kapula kääntyy just sen verran. Ja sit ajelulle ja poliisi aina mittaa paljonko kapula kääntyy.

Re: KTM 640 LC4 kaasari Supermoto kuristaminen alle 35kW

28.10.2015 20:25

tossa on tod näk alipaineohjattu luisti, askartelee sen päälle mielummin holkin kuin porailee kaasukahvaa. kaasu kääntyy tällöin täydet, mutta kurkku ei kuitenkaan avaudu kuin toivotun määrän. ei näy pistokokeessa niin helposti jos sen holkin takaisin laitto sattuu unohtumaan huollon yhteydessä.

Re: KTM 640 LC4 kaasari Supermoto kuristaminen alle 35kW

28.10.2015 20:32

Joo elä mua kuuntele.

Re: KTM 640 LC4 kaasari Supermoto kuristaminen alle 35kW

29.10.2015 11:39

Toi kaasarin luistin liikkeen rajoittaminen kuullostaisi tosiaann paremmalta ajatukselta kuin kahvan porailu. Osaatteko sanoa olisko jotain hyviä paikkoja Nokian tai Tampereen lähellä missä vois käydä dynottaa? 8)