Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

13.7.2015 14:51

Eli ostin viikko sitten ekan mootoripyörän joka oli vanha kaasarikoneella oleva cbr. Siinä ilmeni pari ongelmaa:/ tehot ovat kateissa! Johtuuko siitte että kun lähtee ajamaan niin 4-7tonnin kohalla röpöttää ja jos 100km/h vauhissa kutosella painaa kaasua niin ei jaksa kiihtyy yhtään? Välillä putkesta tulee mustaa savua eli onko sytytyksessä jotain häikkää vai seoksissa? Ja koko pyörä on ihan outo eli kertokaas missä on kyseinen seosruuvit?

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

17.7.2015 1:34

Itsellä on pc19 missä varmaan sama kone? , sama vika tai no en tiedä onko vika. Vetää hyvin alussa mutta juuri 4-7k rpm ei jaksa kunnolla vetää vaan vasta yli 8k rpm alkaa repimään kunnolla. Kuitenkaan itsellä ei savua tule putkesta muutakuin silloin kun ilmanputsari on tukossa.

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

17.7.2015 14:56

Juu jävin penkissä kuristamassa ton pyöräm niin papereils luki sillo 68kw saatiin penkistä ilma kurii 33kw eli joku hukkuu ne puolet tehot johki?

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

17.7.2015 16:26

Hmm.. Olisko mahdollista että tullut kureja pois ottaessa jokin asennusvirhe/imuvuoto tai vastaava?

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

17.7.2015 17:49

kurisatsi sisältänyt myös osat seosten säätöön ja niitä ei ole vaihdettu takaisin? onko mopo aivan vakio (ei slipareita eikä veisteltyä ilmanputsarikoteloa)?


jos mistään ei löydy roskaa tai muuta vian selittävää:

mikäli joku on tehnyt amispatentteja esim avartamalla ilmanputsarikoteloa, on aika säätää mopo uusiksi tai muutenvaan joku onnistunut sotkemaan seokset täysin. käy järjestelmällisesti mopon käyttäytyminen läpi seuraavasti:
kiihdytykset 1000-max rpm
1/4 kaasu
2/4 kaasu
3/4 kaasu
4/4 kaasu

"boo" = laihalla
"röpöröpö" = rikkaalla


ja kirjaa tulokset paperille tai älypuhelimeen jne, tästä on hyvä lähteä liikkeelle säätöjen korjaamiseksi. kaasuttimien "seosruuvit" vaikuttavat vain alle 1/4 kaasulle, siitä eteenpäin neula, seosputki ja pääsuutin ovat syyllisiä.

saitko dynosta seoskäyrää?

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

18.7.2015 0:26

Minulla itseasiassa oli entinen omistaja porannut ilmanputsarikoteloon lisää reikiä, jotka on tukittu jälkeenpäin. Mulla saattaa olla ne huonot vedot keskikierroksilla röpötyksestä peräisin, joten pitää kokeilla huomenna ottaa tukkeet pois rei'istä.

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

20.8.2015 0:41

juu elikäs itellä olivikan lähinnä että yks venttiili kanto niin siellä oli tehotkin kateissa senkin takia ja sitten sain säädettyy seokset kohalle niin nyt toimii ihan moiteetta:) eli jos ihmettelette et tehot hukkuu niin kannattaa kattoo venttiilit noin tunnin homma säätää!

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

6.3.2023 7:34

Kuvailemiesi oireiden perusteella on mahdollista, että moottoripyörässäsi on tehon puute useiden ongelmien vuoksi, mukaan lukien ongelma sytytysjärjestelmässä, polttoaineen syöttöjärjestelmässä tai pakojärjestelmässä.

Re: Honda cbr 600f pc23 röpöttää 4-7 tonnin kieroksilla?

6.5.2023 15:21

Moro, minulla on vähän sama ongelma vuoden -95 CBR kaasarikoneessa. Käytin kaasarit ultraäänipesurissa ja vaihdoin polttoainesuodattimen mutta ongelma säilyi. Eli käy tyhjäkäyntiä hyvin ja kierroksillakin, mutta n. 3t-6t kierroksilla rötää kun nopeasti painaa kaasun pohjaan kun mopo on paikallaan. Heti kun kierrokset nousevat korkealle niin vetää hyvin. Tiellä sitten oikeastaan jos ajaa niin että kierrokset putoavat alle 6t niin ei lähde siitä vetämään muutakuin suostuttelemalla jos ajaa sen yli niin toimii kutakuinkin normaalisti. Kaasareita ei ole säädetty missään vaiheessa eikä suuttimen kokoja muutettu aiemmin on toiminut oikein.