Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

9.6.2015 15:38

Osaisiko joku jeesata kun itsellä loppuu ymmärrys kesken,

1995vm vehje, venat säädetty ohjearvoihin, jakoketju vaihdettu, tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu, kaasarit synkattu. Käy, kukkuu ja ottaa kierroksia hienosti mutta vain kolmella pytyllä.

Ensin kävi vain 2&3 pytyillä, vaihdoin 4 pyttyyn vanhan tulpan niin se heräsi, vaihdoin 1seen toisen tulpan niin 2 pimeni, eli nyt toimii vain 1,3&4. Nyt on tulppia vaihdeltu väännetty ja käännetty mutta ei toimi.

Antaa kipinää runkoon joka piuhasta, bensaa saa, ainakin tulppa kastuu, mutta ei käy kaikilla ei millään, 2 alkukäyrä ei lämpeä.

Puolat on vaihdettu keskenään ja mitattu ensiö 2.9ohm ja toisio 24kohm

Vuorasin vielä tulpanhatutkin sähköteipillä jos vetäisi kipinän runkoon mutta ei.. Puristukset on koitettu kaikki tulpat paitsi 2 irti ja hyvin pitää..

Edit, sen verran että tässä on kaksi puolaa toinen 1&4 ja toinen 2&3, ei käy järkeen miksi 1 tai 4 tulpan räplääminen sammuttaa 2sen.

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

9.6.2015 18:50

Koita vielä toisilla tulpilla ja erityisesti koita uutta tulpanhattua/tulpanjohtoa siihen kakkossylinteriin. Vaikka antaakin kipinän irrallaan, voi kuitenkin olla toimimatta paineessa.

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

9.6.2015 21:09

Kakkonen sytyy kun vähän antaa ryyppyä tai kiristää narua yli 1/3, eli ei saa bensaa tarpeeksi? Ilman lambdaa en uskalla seosruuveihinkaan koskea.

Kaasarit juuri pesty ja puhdistettu ei luulis siitä olevan kiinni...

Uskaltaako tuolla nyt ajaa jos kaupunkiajossa pintakaasulla on yks pytty pois pelistä :eek: muuten pelaa ja vetää hienosti kun tarjotaan kaasua tarpeeksi.

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

9.6.2015 23:02

tarkistappa puolien kytkennät yleismittarin ja kytkentäkaavion avustuksella, kuulostaa ehkä hieman maadoitusongelmalta. tämä vaihtoehto siis sisältää sen, että lukee ymmärrykseen asti miten ja miksi puolat on kytketty niinkuin ne on.

sit seuraavaks vaan järjestelmällisesti kaikkia vaihtoehtoja läpi miten noita voi kytkeä oikein ristiin ja kirjota tulokset ylös, kyllä sieltä jotain säännönmukaisuutta varmasti löytyy.

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 8:15

Puolille tulee jakuva +12v, ja maa CDI:ltä, ei kai niillä sen kummosempia maadoituksia kuulukaan olla?

Kipinää lyö runkoon helposti sentin päästä,

Edit: mystistä on se että ryypyllä alkukäyrä lämpeää kumminkin heti, ryyppy pois niin viilenee.

Kurkusta kun katsoo niin tyhjäkäynnillä neulan välistä pulppuaa ihan samaan tahtiin soppaa kuin muistakin

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 11:25

Puolille tein nyt kunnon maadotukset runkoon, ei vaikuttanut 2-pytyn toimintaan... mikä tuossa nyt voi olla kun ei herää muutakun ryypyllä ja reilulla kaasulla. Kurkkua pitkin neulan välistä sinne lorottaa bensaa kumminkin kokoajan samaan tahtiin kuin muihinkin

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 12:18

tyhjäkäynnillä bensan pitäis tulla tyhjäkäyntisuuttimesta, ei neulan välistä. putsaappa ne, eli irti ja tarkista että näkyy varmasti kunnolla läpi.

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 15:42

Nonni, siinähän se vika oli, ymmärryksessä :lol: Elin tähän asti siinä uskossa että tyhjäkäynnin bensat pulppuaa sieltä neulasuuttimesta.. Kun korjaa jotain helpottaa tieto miten vehkeet toimii.

Katsoin tämän niin vika aukeni heti. https://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8

Suutin putsattu, nyt kaikki toimii, kiitoksia!

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 21:56

Juhlin liian aikaisin... kakkosen tk suutin oli tosiaa tukossa. Putsasin samalla kaikki muutkin toiseen kertaan varmuudeksi, mutta nyt kolmospytty ei käy tyhjäkäyntiä, rupeaa toivo loppumaan :lol:

Tuntui että kone toimi paljon terävämmin eilen kun kakkonen oli tukossa.. mistä lie.

Osaako joku suositella liikettä uudeltamaalta missä hoitus yhellä käynnillä ultrapesu, säätö ja synkronointi, sellasta vielä minkä duunarin perse kestää 8)

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 22:09

Katoppa ettei neulaventtiilien istukoiden o-renkaat ei vuoda.

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 22:36

Öh, voisitko tarkentaa, mikä istukka ja missä :lol: jossain yläkupin alla kalvon kanssa?

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 22:39

Se on kohokammiossa ja neulaventtiilin alla.

Kuva

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 22:40

neulaventtiili on kiinni kohossa, eli siellä kaasarin pohjasäiliön sisällä. katsele sitä hetki niin ymmärrät miten se toimii ja mikä sen funktio on, tuossa videossakin sen toimintaa hahmotetaan, shape tarkoitti siis että tarkista onko tämä venttiili tiivis.

mikäli siinä on vikaa, ei bensapinta pysy halutulla tasolla ja alkaa vähän jos jonkinmoista ongelmaa syntyä.

kaasarien pesuun ei ultraääntä tarvitse, synkkaaminenkin onnistuu alustavasti korvakuulolta kun vähän aikaa asiaan paneutuu.

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

10.6.2015 23:02

rakentelin letkuista sellaisen 1.5m korkean manometrin millä säädin niin että pinnat pysyy samalla tasolla,, joten pitäisi olla synkat kunnossa.

Eli jos tuo o-rengas vuotaisi niin tulvisi koneeseen bensaa, ymmärsinkö oikein? Niin ei tapahdu, ja tuo kolmonenkin toimii ihan normaalisti kun vähän antaa kaasua.. tyhjäkäynti ei toimi enään kun kakkonen lähti pelaamaan..

Mietin että voisiko siellä jossain kanavissa olla niin tiukkaa kakua että et lähde paineilmalla eikä bräkleenillä liikkeelle.

Toisekseen nyt kun kakkosessa kulkee tk niin alkupää meni tehottomammaksi ja moottorijarrulla paukuttaa putkessa, liittyneekö toisiinsä`?

Re: ZZR600 '95 jeesiä ei käy kaikilla pytyillä

11.6.2015 0:58

onks sulla vakio ilmanpuhdistinkotelo?

paukkuminen moottorijarrulla johtuu yleensä laihasta tyhjäkäyntiseoksesta, seos on liian laihaa syttyäkseen sylinterissä ja putkessa vasta alkaa tapahtua.