Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki GN 250 käyntiinlähtö

19.2.2015 16:47

Suzuki GN250 vm.1996 käyntiinlähdössä on hieman ”sanomista”
Tällaisia oireita :
Kun tulee ajosta, niin sinä ja seuraavana päivänä lähtee hyvin käyntiin, mutta jos seisoo n.2 vrk tai yli, on hyvin huono käynnistymään. Loppujen lopuksi saa kyllä käynnistymään.
Kaasari on purettu, tarkastettu, kokoonpantu ja säädetty useammankin eri merkkikorjaajan toimesta.
Ei mitään vaikutusta. Olen tehnyt muutaman kerran niin, kun ei ole lähtenyt käyntiin, olen purkanut kaasarin ja kasannut ja laittanut paikoilleen, niin on lähtenyt heti käyntiin. Toisella kertaa kävi niin, kun olin sahannut akun niin tyhjäksi, että ei jaksanut pyörittää konetta niin kokeilin mäkistartilla, niin heti kun moottori pyörähti kierroksen niin pärähti käyntiin.
Uutta hankittu bensahana ja tulppa ja akku. Myös uusi imukurkku ja O-rengas, mutta niitä en ole vielä asentanut.
Kun tämä on ollut korjattavana liikkeessä, niin korjauksen jälkeen kokeiltu startata mutta ei ole käyty ajamassa. Sen jälkeen seisoi liikkeessä n. viikon kun kävin sen hakemassa, niin lähti heti käyntiin. Tuli vaan mieleen, että aiheuttaako ajaminen sen että ei lähde käyntiin eikä pelkkä seisottaminen.
Mistähän alkaisi hakemaan vikaa, onko kellään minkäänlaista ajatusta ??

Terv. Pentti Partanen.