Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
20.1.2015 23:21
Ostinpa kotarin ja heti ilmeni että jäähdyttäjän ylivuotoputkesta tippasee nestettä ja hetken oltuaan tyhjäkäynnillä sytty lämpöjen valo!! missä vika? Kansi? vesipumppu? joku muu? Vielä ehtis kaupan purkaa, sen verran tuore hankinta!
21.1.2015 16:29
Niin tuota millaista tyhjäkäyntiä käytit...
Kyllä jos käyttää pitkään tyhjäkännillä, niin jossain vaiheessa voi tulla nestettä pihalle ja syttyä lämpöjen valo.
Onko pyörään tehty mitä remonttia, paljonko ajettu, miten huolettu, miten vanha....
21.1.2015 17:20
ei pitäis tyhjäkäynnillä ylikuumentua. jos kannentiiviste vuotaa ni tulee valkosta savua putkesta reilusti, myös jäähdytysnesteen pitäis kiillellä öljyisenä.
suosittelisin kokeilemaan lämpeneekö syylärit, tästä selviää kiertääkö vesi. vesipumppu löytyy kannen vasemmalta kyljeltä, jos sen purkaa niin pitää irroittaa venttiilikoppa.
tollanen kun mulla joskus oli ja jos oli isomman remontin jälkeen tai muutenvaan täyttänyt jäähdytysjärjestelmän täyteen, se ruuttasi aina alussa ekan kerran lämmettyään ylimääräiset vedet pois.
21.1.2015 19:11
Ei oo isommalti tietoa huolloista, muutaku nokan laakerit ja jarrut. 25tkm on mittarisa, se on seissy 10v ku on melkeen uutena tuotu saksasta.
21.1.2015 19:58
Mutta nuo mitä snuarrow tuossa mainitsi tarkista ne..Miten toimii nyt??
En tiedä muista, mutta jos pitkään käytät tyhjäkäyntiä, siis puhutaan vaikka yli 10min ja ei ole flektiä, niin kyllä se käyy todella kuumana, kun mistä saa jäähdytystä, kun kaikki kuuma hehkuu ylös päin.
No tuossa asiaa tulikin, mutta sanotaan näin. Ei ole ihme että jostain olisi tiivisteet huonona jos 10v vuotta putkeen on seisonut ja mittarissa tuon km-määrä, eli tuohon km-määrään voisin kuvitella että jotain huoltoa on tehty, en tiedä mitä huolto kirja sanoo. Sitten jos 10v putkeen seisonut ilmaan mitään huolenpitoa sinä aikana, niin eipä oli ihme jos jotain "hajoaa". On saanut olla halpa että tuollaisen on ostanut
21.1.2015 21:18
Kyllä nää kireemmät enskat ja smotot kuumenee kivasti jos pitkään tyhjäkäyttää, jos siis ei oo flektiä. En sit tiiä jos on normaalia katupelille.
21.1.2015 21:28
Multa jäi tuosta ekasta kommentista pois tuo, jos käyttää sanotaan yli 5 min paikalla, kyllä varmaan lämpenee...
En muista mutta sanotaan, että mulla kone on lämmin, niin flekti menee tyhjäkäynnillä päälle noin 9-11 min päästä päälle, en tiedä lämpötiloja, mutta voisin kuvitella että ne on siinä 90-120 asteen kohdalla, sen takia pitää ostaa seuraavaksi se lämpö tila tarra sylinterin kylkeen, mutta jossaikin katupyörässä menee flekti vasta 110 asteessa.
22.1.2015 0:19
On se ollu ajossa jo vuosia seisonnan jälkeen.
22.1.2015 13:01
Ei oo öljyä jäähdyttimessä eikä tuu valkosta savua, tosin pakkasta on yli 20 että aika valkosta taitaa kaikki pakokaasu tällä hetkellä olla.
22.1.2015 17:02
Aaa. Ai se on ollut ajossa jo vuosia seisonnan jälkeen, ymmärsin että on tuotu uutena saksasta ja ajettu 25tkm ja sitten sen jälkeen seisotettu 10 vuotta.
Mites ne jäähdytysnesteen pakkas kestävyys on.
23.1.2015 23:24
Melkein käyttäisin auki järjestelmän jos ton ikänen ja viimevaihdosta ei tietoa.
Kaverin lc4 oksenteli kans, kun vanhat nesteet kiteyttäny glukolia syyläriin ja letkujen sisälle. Järjestelmän putsaus, uudet nesteet ja ilmaus korjas ongelman. Samalla kun aukoo, kannattaa pyöritellä konetta ja kokeille miten vesipumppu tuntuu "vetävän" vaikka kämmenellä imu ja syöttöpuolelta.
Mites flektin kunto (ulkosella virtahteellä voi teststa)?
Flektin anturi?
Lycka till
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 25.1.2015 15:38, muokattu yhteensä 1 kerran
24.1.2015 19:40
Kyl se toimii hyvin. Oma vika ku käytin tyhjäkäynnillä niin kauan. Ei siin oo flektiä ollenkaan. Ei oo menny ainakaan kannentiiviste.
24.1.2015 22:32
No sehän kuulostaa hyvältä, taisit sitten käyttää sen verran pitkään vai..
Ja kun noissa ei ole flektejä vakiona, niin suosittelen laittamaan sellaisen