Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
8.6.2013 22:07
Tervehdys vaan ja kiitos kun luet tätä.
Ostin talvella käyntivikaisen 1100 ZZR:n c-malli, ennenkin raatojen kanssa taistelleena
oletin saavani sen pelittämään mutta toisin nyt on toistaiseksi ja hyvät neuvot olisi tarpeen.
Kone käynnistyy hyvin,käy tyhjäkäyntiä hienosti, kiertää pintakaasulla noin 4000 asti hienosti mutta sitten hanat auki
isommalla vaihteella vaikka 4:nen niin eipä tapahdu mitään, alkaa röpöttämään.
Röpöttävä alue on 4000-6500 välillä, kun päästään yli ton 6500 niin kiertää tapiin saakka moitteetta
voisi sanoa että hei, me lennetään.
Pako ja imupuoli vakio, ei siis vaparia eikä sliparia.
Lista mitä on tehty:
Moottori:
Hoonattu ja rengastettu, paineet 12,5 bar tasaisesti.
Venttiilit koneistettu ja säädetty tietty, säädöt vielä tarkistettu lämpimäksi käytön jälkeen.
Nokka-akselit merkkien mukaan paikallaan ja pinnimäärät oikeat, tarkistettu sekin uudestaan.
Nokka-akselit ja seuraajat kunnossa.
Pickup coil.n ja roottorin väli säädetty oikeaksi.
Sähköt:
Tulpat uusittu jo pariin otteeseen sekä johdot ja hatut uusia.
Akun jännite 12,8 volttia
Kaasarit:
Ilmanputsari uusi
Kaasarit pesty pariin otteeseen
Kalvot uutta vastaavat
Luistin reikä auki ja luistit nousee ylös sekä liikkuu herkästi
Bensan pinta tarkistettu
Neulaventtiilit uusittu
Suuttimet vakiokokoa
Neula ja neulan putki hyvät
luistin kalvossa olevat "suuttimet" paikallaan ja auki
Bensapumpun paine ok ja tankista tulee vauhdilla, bensansuodatin poistettu koemielessä
Imukurkut ehjät ja pehmeät, o-renkaat uusittu.
Voiko tosiaan olla niin että CDI, puolat tai pickup coil aiheuttaa tuollaista röpötystä,
kuitenkin alapää ja yläpää toimii moitteetta.
Kertokaa mielipiteitänne ja faktoja jos on sattunut kohdalle vastaavaa.
Kiittäen Jyrki