Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
28.5.2013 17:45
Elikkä kyseinnen pyörä vuosimallia -05 sammui mystisesti kahden tunnin kaupunki ajon jälkeen risteykseen matalilla kierroksilla, eikä suostunut lähtemään enään käyntiin millään. Tarkistin tulpan kunnon ja kipinän ne oli ok. Myös bensaa sai ja kiihdytyspumppu syötti bensaa eli se kait kunnossa?
Pyörä ei myöskään aikaisemmin ole ylimääräisiä ääniä pitänyt, käynyt hyvin ja lähtenyt ongelmitta käyntiin. Ajettu 170H/ 7400km, tosin itse olen vain ajanut 5H tuolla ,eli olen vasta ostanut tämän pyörän. Perus huollot tein oston jälkeen ,eli öljyt vaihoin ja samalla ilmanputsarin uuteen.
Nopia apu olisi tarpeen! Itellä ideat loppu, ja kovat kuumotukset saada pyörä kuntoon ja baanalle
4.6.2013 23:17
Uppia, Ongelmaa ei vieläkään löytynyt joten apu tarpeen!
5.6.2013 9:38
Onko kipinä tarpeeksi vahva...
5.6.2013 22:43
Jaa-a, Kyllähän se ihan kunnon kipinän antaa. Tulppakin melkein uusi, joten ei uskois että siitä päästä kiinni.
6.6.2013 6:50
Ei tule mieleen oikein mitään, jos kipinä/bensaa tulee, niin silloinhan sen pitäisi lähteä käyntiin
6.6.2013 8:30
Tarttis se puristuksia myös jotta käyntiin lähtis...
Eli onhan venaosastolla kaikki kunnossa? Kaikki ehjiä ja sopivasti välystä? Eihän puolipuristin makaa päällä? Jako kohillaan ja ketju sopivan tiukalla?
Sitten sen kipinän olis kiva tulla oikeeseen aikaan... Eli onko vauhtipyörä paikoillaan ja kiila ehjä? Jos vp:n mutteri löystyy, niin helposti rikkoo kiilan ja vähän pyörähtää...
Sitten onko ne magneetit vp:ssä paikoillaan? Tais tosin olla tietyn mallin Hussen eikä Husaperkeleen tyyppivika...
Lupaako edes yhtään? Paukkuko edes putkessa tai kaasarissa?
Ootko kokeillut start pilotea? Jos sillä lupaa ja tai pärähtää hetkeksi käyntiin niin vika on bensapuolella mutta jos ei edes lupaa niin sitten sytkässä tai mekaaninen...
6.6.2013 12:56
Siinä tulikin vastauksia
6.6.2013 22:43
Hsippe kirjoitti:Tarttis se puristuksia myös jotta käyntiin lähtis...
Eli onhan venaosastolla kaikki kunnossa? Kaikki ehjiä ja sopivasti välystä? Eihän puolipuristin makaa päällä? Jako kohillaan ja ketju sopivan tiukalla?
Sitten sen kipinän olis kiva tulla oikeeseen aikaan... Eli onko vauhtipyörä paikoillaan ja kiila ehjä? Jos vp:n mutteri löystyy, niin helposti rikkoo kiilan ja vähän pyörähtää...
Sitten onko ne magneetit vp:ssä paikoillaan? Tais tosin olla tietyn mallin Hussen eikä Husaperkeleen tyyppivika...
Lupaako edes yhtään? Paukkuko edes putkessa tai kaasarissa?
Ootko kokeillut start pilotea? Jos sillä lupaa ja tai pärähtää hetkeksi käyntiin niin vika on bensapuolella mutta jos ei edes lupaa niin sitten sytkässä tai mekaaninen...
Kiitos vinkeistä Hsippe! Venat tarkistin vasta ja välykset oli sopivat. Nokkaketjua en ole tarkistanut/tiukannut, joten siitä en tiedä. Puristuksia ei kyllä tunnu paljon olevan, epäilen että männänrenkaat menny sillä ajossa välillä pukkasi sinistä savua... Taitaa olla koneremppa eessä
6.6.2013 23:00
fuzzio kirjoitti:Kiitos vinkeistä Hsippe! Venat tarkistin vasta ja välykset oli sopivat. Nokkaketjua en ole tarkistanut/tiukannut, joten siitä en tiedä. Puristuksia ei kyllä tunnu paljon olevan, epäilen että männänrenkaat menny sillä ajossa välillä pukkasi sinistä savua... Taitaa olla koneremppa eessä
No tuo kyllä sininen savu kertoo aika paljon.........
6.6.2013 23:54
Myös tuo "venat tarkistin vasta" pistää silmään. Tuliko venoja kenties myös säädettyä samalla? Jos on venat esim liian tiukalla niin äkkiä ne on aika kovilla ja ei varmasti lähde käyntiin.
7.6.2013 14:22
Haatsi kirjoitti:Myös tuo "venat tarkistin vasta" pistää silmään. Tuliko venoja kenties myös säädettyä samalla? Jos on venat esim liian tiukalla niin äkkiä ne on aika kovilla ja ei varmasti lähde käyntiin.
Venat tarkistin & ja säädin 0.12mm eli ohjearvoon. tosin ei ole nyt venansäädön jälkeen ajeltu.