Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Kisapyörien huoltovälit

28.11.2012 23:17

Joo no selvittelinkin tossa, niin nuo 600cc kyykkypyörät kiertää huipputeho lukemissa joku 14000rpm :lol: paljon nää normi supermotokisapyörät sitte kiertää?

Re: Kisapyörien huoltovälit

29.11.2012 19:31

Riippuu vähän:V2- menee vissiin 14 000rpm, yksi sylinteri 8500-12 000 rpm-Tuo 10 000 on paljon yksi sylinteriselle....

Re: Kisapyörien huoltovälit

1.12.2012 23:19

Mäki haluun 14 000 kiertävän twinin...

Tossa edellisellä sivullahan luki, että huipputeho tuli 7200 ja 7300rpm.

Re: Kisapyörien huoltovälit

2.12.2012 9:36

Rossoneri kirjoitti:Mäki haluun 14 000 kiertävän twinin...

Tossa edellisellä sivullahan luki, että huipputeho tuli 7200 ja 7300rpm.


Sori on sokee, en vain näe sitä :lol: :lol: ......

Olen nähnyt videoo että tuollaista Aprilia sxv vinkutetaan noin pitkälle, taisi olla myös että jotain muuta Apriliaa on myös kierrätettiin korkeallle

Re: Kisapyörien huoltovälit

2.12.2012 14:26

Kisapyörissä on mahdollisimman kevyet koneet ja esim. 650bergissä on joitain 250cc nelareitakin ohuemmat lohkot. Ja eikös kaikissa kisapyörissä poraus ole iskua isompi? 690 on ainakin pidempi isku kuin poraus, näin se ei ota ihan niin nopeasti kierroksia. Eli tuo voisi olla yksi syy myös 690 kestävyyteen, sekä tietenkin raskaammat(kestävämmät) osat. Pitääkin ens kesänä käydä koe ajaa joku smc tai duke nii näkee miten se liikkuu ja miten se moottori käyttäytyy. Ja mitenhä joku smc kestäs jäärataa? :0

Re: Kisapyörien huoltovälit

2.12.2012 15:01

En tiedä miten 690 kestää jäärataa mutta jonkin verran niitä näkee rata/moto käytössä harrastekuskeilla, suomessa vähemmän, keskieuroopassa enemmän. Onhan se möhkömpi ja painavampi kun 450-500 kisavehkeet, mutta aika huoltovapaa kunhan vaihtelee öljyjä 2-3tkm välein. 690 on kömpelömpi ja raskaampi ajaa kun kisavärkit, mutta jos ajo on suurimmaksi osaksi jotain muuta kun enskailua tai radalla ajoa niin 690 on melko lyömätön valinta helppoutensa takia.

Viime kesä mentiin 690 enska/moton kanssa, ja niin mennään tulevat kesätkin. 500 Sixi oli pitkään harkinnassa mutta lyhyet huoltovälit ja koneen avaamiset ei nappaa, 690 on siinä suhteessa miellyttävämpi valinta. Ruutia ja vääntöä siinä on ihan riittävästi, monesti jopa liikaa. Jos valittaa tehon puutetta niin latu on liian suora leveä 8)