Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
19.11.2012 20:31
Miten IGNITION LOCK CPL ZADI '99 KTM Sportmotorcycle AG osa kiinnitetään KTM EXC 450 2010 pyörään. Mihin liitän johdot ettei käyntiin saisi polkaisulla/sähköstarttia painamalla? Mukana tuli myös uusi rattilukko jos tietoa miten se vaihdetaan vanhan tilalle, olisi hyvä bonus. Kiitos
25.11.2012 10:45
Siitä virtalukosta tulee neljä piuhaa. Kahdesta tulee virta läpi kun virtalukko ON asennossa, nämä kytketään mittariston alla olevaan liittimeen, missä johdot tekevät U-lenkin. Eli johto menee liittimen pinnistä-pinniin. Tuo johto otetaan irti liittimestä ja kytketään virtalukon piuhat ko liittimeen (2-napainen). Tällä saadaan sähköstartti pois pelistä.
Virtalukon kahdesta muusta piuhasta virta ei tule läpi, kun avain on ON asennossa. Nämä kytketään siis tappokatkaisijaan. Kun virtalukko käännetään OFF asentoon, niin virta kulkee taas lukon läpi ja tappokatkaisin maadoittaa sytytysvirran.
Nämä asennusohjeet toimivat -12 450 exc, mikä on todennäköisesti erillainen sähköjärjestelmiltään mitä -10 450 exc. Kuitenkin perusidea on selvä joten johtosarjan räjäytyskuvat vaan esille. Älä laita virtalukkon läpi kulkemaan mitään jännitettä, sillä oikosulun vaara on hyvin suuri virtalukon hajotessa.